1/ Len som chcel ukazat, ako je vnutri vozidla rieseny ten schod. Inac ako "u nas", je sikmo.
2/ A detailom na dvere zvonka som chcel ukazat, ako maju riesenu lampu (reflektor, osvetlenie), aby si vecer sofer mohol posvietit a lepsie trafit na zastavke presne k obrubniku.
3/ A kedze mnohych tu zaujimaju dopytovacie tlacitka zvonka, spravil som foto, aby bolo vidiet aj to.
Detail na tretie dvere u nového Crossway-u by nebol skôr? To by ma zaujímalo, či sú tam zase zle úzko riešené dvere a hlavne tie strmé schody.
A keď kupovať LE autobusy, tak bez posledných dverí, lebo u LE je asi fakt sprostosť tretie dvere keď ich riešenie je úplné zlé a nepohodlné na nastupovanie či vystupovanie.
Inak nič v zlom, aký zmysel má sem nám dávať fotky LE trolejbusu, ktorý u nás nikdy nebude? Zároveň je to trolebus, pokiaľ viem my trolejbusy nemáme v TN, zároveň ani nebudeme mať, budovať to teraz by nemalo zmysel, keďže už existujú elektrobusy čo sa viac oplatia určite ako budovať trolejovú trať a následná kúpa trolejbusov.
Ja sa, ale furt divím ako môže byť mesto Trenčín objednávateľom, keď nemá záujem o kvalitnú MHD, a ak sa to do budúcna nezmení, tak určite ľudia skôr uprednostia vlastné auto, či taxík.
Ale zmeny sa nedočkáme, lebo super objenávateľ nemá žiadny záujem o MHD a tak to vyzerá, však čo keď máš peniaze radšej sa budeš vyvážať v drahom aute prípadne aj so šoférom ako MHD.
Juraj,ja ako trestný právnik čo to viem o zákone 369/1990 o obecnom zriadení a žiadne blokacne hlasovanie nebolo a áno nie je. Jediné uznesenie MsZ je záväzné,komisia má poradný charakter,je jedno akou väčšinou prijíma závery = odporúčania.
Ale máme tu experta na komunálne právo - draxter,a myslím, že mi to potvrdí v celom rozsahu.
Problémom nákupu LE Crosswayov nie je v prvom rade fakt, že sú Low-entry. Veď LE usporiadanie nie je samo osebe zlé, nevznikajú také vysoké podesty ako pri 100% nízkopodlažnosti. Akurát sa tam potom ťažšie riešia tretie dvere.
Problémom je, že zrovna Crossway je jeden z najhoršie interiérovo vyriešených LE mestských vozidiel a vidno, že to len prispôsobili z prímestskej verzie. Uzučké zadné dvere, strmé schodisko a ulička nepraktickej šírky neumožňujú rovnomerne obsadiť vozidlo. Môj dojem je, že Scania či Solaris to dokážu spraviť lepšie.
Tazko sa s niekym diskutuje, kto pouziva skreslenu pravdu namiesto realnej, alebo odpoveda na otazky, ktore vobec neboli polozene. (Teda sam si polozi otazku, sam si na nu odpovie - a potom sa to snazi cele vlozit do ust niekomu inemu...)
Opat vyzyvam pre serioznu diskusiu pouzivat FAKTY a dokladat ich. Napriklad:
--------------
Prve fakty: Majetkovo-fin.komisia 9.feb.2017 - o com hlasovali:
Navrhované boli tri hlavné varianty kalkulácie ceny výkonov a ekonomicky oprávnených
nákladov v MHD Trenčín , pričom:
1. varianta - navrhuje pokračovať v súčasnom stave (a nenakupovat autobusy)
2. varianta - navrhuje rovnomerné odpisovanie (a nenakupovanie autobusov)
3. varianta - navrhuje v určitých obdobiach zakúpiť nové autobusy.
(Pre menej chapavych uradnicko-poslanecku slovencinu: Iba varianta 3 uvazovala s beznym nakupom autobusov. Kto hlasoval za prve dve, tak bol PROTI beznej obnove autobusov.)
Stanovisko komisie : berie na vedomie odpovede na vznesené otázky na tému SAD Trenčín
a.s. zo dňa 19.1.2017 a odporúča:
Pokračovať v príprave zmluvného vzťahu s odporúčaním predlžiť zmluvu na 5 rokov
- postupovať v kalkulácii ceny výkonov a ekonomicky oprávnených nákladov v MHD
Trenčín podľa varianty č.1
- dopracovať zmluvu s návrhom o opciu na kúpu nového autobusu
(Pre menej chapavych uradnicko-poslanecku slovencinu:
- Komisia - a konkretne styria hlasujuci poslanci - odporuca schvalit variantu c.1, teda NIE nakup autobusov. Teda ZABLOKOVALI pravidelnu obnovu autobusov, nech tu akokolvek budu niektori hlasujuci tvrdit ze nie.
- "Opciou" vsak pripustili, ze v supervynimocnych pripadoch (zhorenie, totalka atd.) sa predsa len po dalsich schvalovackach kupit moze.)
-----------------
Druhe fakty: Majetkovo-fin.komisia 9.feb.2017 - ako hlasovali:
Prítomní členovia : 1.MBA Peter Hošták PhD, 2. Mgr. Juraj Bakoš, 3.Ing. Vladimír Poruban, 4.Ing. Richard Ščepko
Hlasovanie : Za: 4, Proti : 0, Zdržal sa : 0.
Aka je skreslena a aka realna pravda? Ake su tu fakty? Ako sa pre neznalych da "pravda" manipulovat?
a/ Skreslena pravda je ta, ze jeden poslanec ako tvrdi je formalne len jeden zo siedmych clenov komisie. Poslancov je tam vsak len 5. Neuvadza, ci hlasovacie pravo maju vsetci, alebo len poslanci.
- Zdanlivo to vyzera, ze jeho hlas ma vahu len 1/7 - 14 %.
- Realna pravda je vsak taka, ze na konkretnom "blokacnom" hlasovani sa zucastnili 4 poslanci a odrazu sa ukazalo, ze ked treba, tak hlas 1 poslanca nie je 14%, ale 25%!!!
Ano, celych 100% pritomnych poslancov hlasovalo blokacne, nikto sa nezdrzal, nikto nebol proti. Iba styria poslanci stacia na to, aby prijali v komisii blokacne uznesenie, ktore si potom "osvoji" mest. zastupitelstvo a na 5 rokov zablokuje beznu obnovu autobusov. (A ked si podrobne pozriete zapisnicu, nenajdete nikde, ze poslanec blokoval nakup preto, ze sa uvazovalo s LowEntry, ze keby sa uvazovalo s plne nizkopodlaznymi, on by bol ZA apod...)
---------------
Tretie fakty: Podsuvanie faktov - Uradnici a poslanci.
Napriek tomu, ze som ja pisal o tom, ze ziaden uradnik nema ODVAHU proti uzneseniu poslancov "pichnut" do rozpoctu nejaku sumu na nakup autobusov, niekto tuto odvahu zamenil za ulohy: "Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov."
- Vsak ja som ani nikdy netvrdil, ze uradnici ulohy od poslancov dostavaju.
- Ale uznesenia poslancov nie su zdrapom papiera, ak nieco schvalia, tak to niekto musi dodrziavat - a prvi v rade su zamestnanci mesta. Ak raz plati schvalene uznesenie, ze sa nebude robit pravidelna obnova autobusov, ziaden uradnik nemoze, neriskuje a ani nebude chciet ziadne financie na nakup autobusov do rozpoctu dat.
----------------
Stvrte fakty: Samoodpovedanie otazok.
- Kto si este raz precita moj prispevok #11728 zisti, ze tam nikde a ani dlhe mesiace predtym nespominam Citelis 18M.
- Tu je niekto asi nepozorny a mne odpovedal na prispevok niekoho uplne ineho a zabudol to oznacit - alebo ide o manipulaciu vkladania nejakej otazky mimo temu ucelovo niekomu inemu.
----------------
A na zaver apon trochu prijemnejsie (ale predsa len) fakty:
Nachadzam sa zas po niekolkych mesiacoch v raji dopravakov, v raji MHD, v San Franciscu. Velmi bohate mesto, ktore nielenze podporuje metro, elektricky, trolejbusy, historicke kablove vozidla cable-cary, ale venuje obrovske prostriedky aj zachrane starych aj 100-rocnych elektriciek, ktore kupuje z celeho sveta. Uz ich ma vyse 60, dalsie nakupuje a rekonstruuje, v aprili som bol aj v historickom depe, aj jazdia bezne po centre mesta.
Preco to pisem? Lebo aj tu prebieha masivna obnova vozidloveho parku, je tu vela hybrid-electric autobusov a teraz vymienaju stovky starych vysokopodlaznych trolejbusov SKODA - znamych aj zo Ziliny - za kanadske New Flyer. A viete ake? Ci autobusy, ci trolejbusy - su Low Entry.
1. Vo Finančnej a majetkovej komisii (FMK) som jeden z jej členov (konkrétne 1/7).
2. Na vianočnom večierku ste mali informáciu priamo od úradníka mesta, ohľadom obnovy vozového parku. Bola to informácia, že primátor nechce o nákupe nových vozidiel pre MHD ani počuť. Pravdepodobne je rovnaké stanovisko aj predsedu FMK, Petra Hoštáka. Na ktoré sa ho chcem ešte spýtať.
3. Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov. Zo zákona o mestách a obciach na to poslanci právo ani nemajú. Úradníkov si vyberá a zadáva mu úlohy vedenie (primátor, prednosta). Poslanci rozhodne nie
4. Návrh rozpočtu robia najskôr úradníci (vedúci útvarov) a vedenie mesta. Prakticky už v lete. Čiže návrh odráža predstavu vedenia mesta a jeho predstavu o smerovaní finančných tokov pre jednotlivé oblasti (či bude preferovaná napr. kultúra pred dopravou a naopak). Poslancom je takto spracovaný návrh poslaný až dodatočne. Keďže sa časť poslancov vymenila, poslaný návrh rozpočtu bol tento rok až 7.12.2018.
5. Žiadne blokačné hlasovanie predchádzajúcich poslancov nie je, resp. nie je to nič, čo sa s novým rozpočtom nemôže zmeniť.
6. Stále som presvedčený, že kupovať pre MHD v roku 2018, resp. 2019 Crosswaye je kravina (ospravedlňujem sa za výraz, ale iné slovo ma nenapadlo). A to aj napriek naštudovaní Škody Octavie z jednotlivých období
Pán riaditeľ, aj pri Citelise 18M ste mi na jednej z FMK povedali, že ak sa mesto rozhodne, vy ako SAD TN ste pripravený vozidlo pripraviť do prevádzky. Tá príprava trvala niekoľko týždňov aj napriek tomu, že vozidlo ste držali ako zálohu (teda vozidlo pripravené zastúpiť prakticky okamžite). Už vtedy som neveril, že vozidlo je reálnou zálohou. Bol som si ho niekoľko krát pozrieť a už pohľad do interiéru signalizoval, že tam bude viac práce.
Tiež si veľmi dobre spomínam, čo ste mi medzi 4 očami vraveli pri možnosti nasadzovania nízkopodlažných vozidiel aspoň počas sviatkov a víkendov a akú som dostal oficiálnu odpoveď zo SAD, keď som sa na to pýtal opäť.
Tým chcem len napísať, že za 4 roky už nejaké skúsenosti predsa len mám.
Veľmi oceňujem snahu SAD TN o nové vozidlá a sám som za určitých podmienok (ktoré hája verejný záujem, nie len záujem SAD TN) podporovať systematickú obnovu vozového parku. Či sa Vám to zdá ako prázdne gesto alebo nie
No presne ako som si myslel, sú tam aj tie B952 a všetko sú obyčajné autobusy, kupovať v 2018 také čo nie sú nízkopodlažné je sprostosť. A keby sa aj mali kupovať čo sa asi určite nebudú, tak to by bola kúpa aj tak na pár rokov a znova by ich mohli predať, lebo tieto autobusy budú viac záťaž ako na úžitok, keďže pri ich veku typujem, že opravy by boli časté a zároveň pomaličky dosluhujú.
Čo také idú vyraďovať nepovedz mi len, že tie nepodarené B952, lebo ak áno, tak tie by skôr uškodili MHD než prospeli
Zároveň ak by to malo fungovať štýlom, že SAD-ka si musí vlastne vyžiadať povolenie od objednávateľa čiže od mesta tak to hneď dopadne zle, keďže tiež objednávateľom je Mesto Trenčín, ktoré zjavne nemá, ale, že vôbec záujem o MHD a tak to aj vyzerá.
Síce tomu objednávaniu a takto celkom nerozumiem, ale podľa toho čo píše Juraj tak takéto veci riešiť musia hlavne z objednávateľom, a vidieť, že s objedávateľom sa to nedá, lebo ako už bolo spomínané obnova vozového parku v prípade PAL kde je objednávateľ TSK tam zvolili veľmi dobrú obnovu vozového parku, a takisto by to mohlo byť aj u MHD, len mesto nemá záujem tak nič sa nedeje.
Ako som už písal, písal som to hlavne kvôli tomu, lebo podobne dopadol Citelis 18M, ktorý je jediný nízkopodlažný kĺbový autobus, jazdil a potom dlhé roky bol ako záložný kĺbový autobus, a zároveň typujem, že nebol ani nikdy ako záloha použitý a iba hnil na dvore SAD-ky.
Samozrejme ze ak sa uz bude musiet nieco kupit, tak pojdeme po ojazdeninach.
Dostavame sa do stavu v ktorom sme boli podstatnu cast fungovania verejnej hromadnej dopravy v Trencine. Odpadkovy kos pre okolite krajiny. Tych 10-15 rokov do zadu bola len mala svetla chvilka VHD v nasom meste.
Pozdravujem vás,ako čítam,nové vozy máte v nedohľadne,staré dožívajú,nehodlate aspoň dočasne zachrániť situáciu nákupom vyradených busov z iných dopravných podnikov?Napr,v ZA,vyraďujú cez 20 kusov a info pre Juraja,na predaj je aj jediný dvojdverovy citelis na Slovensku,ktorý práve Juraj dotiahol do ZA.Pamatas?
A tomuto sa niekto cuduje? Vsak ked vasa komisia jednomyselne schvalila uznesenie
- ze az do skoncenia zmluvy sa ziadna regulerna pravidelna obnova autobusov 5 rokov robit nebude
- a jej odporucanie si plne osvojilo mestske zastupitelstvo
= tak je predsa uplne normalne, ze nikto z uradnikov MsU nemal tu odvahu na nakup autobusov tam nejaku sumu pichnut...
Ten kto robil navrh rozpoctu iba plne dodrziaval blokacne hlasovanie (aj dnesnych novozvolenych) poslancov. Otvorenie "temy k rozpoctu" bude len prazdnym gestom, ak sa predtym nezrusi blokacne hlasovanie v komisii a takto sa neotvori normalna schvalovacia cesta k jednoduchej reprodukcii vozidloveho parku.
(Pre menej chapavych: Ak nieco jeden rok niekomu nieco zakazete, nesmiete sa divit, ze to nasledujuci rok neurobi. Ak chcete, aby to urobil, nic neotvarajte. Chyba je totiz nie v nom, ale vo vas. Najprv vy sam musite svoj zakaz zrusit, lebo ten je brzdou vsetkeho dalsieho konania.)
Richard Ščepko
2. Na vianočnom večierku ste mali informáciu priamo od úradníka mesta, ohľadom obnovy vozového parku. Bola to informácia, že primátor nechce o nákupe nových vozidiel pre MHD ani počuť. Pravdepodobne je rovnaké stanovisko aj predsedu FMK, Petra Hoštáka. Na ktoré sa ho chcem ešte spýtať.
3. Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov. Zo zákona o mestách a obciach na to poslanci právo ani nemajú. Úradníkov si vyberá a zadáva mu úlohy vedenie (primátor, prednosta). Poslanci rozhodne nie
4. Návrh rozpočtu robia najskôr úradníci (vedúci útvarov) a vedenie mesta. Prakticky už v lete. Čiže návrh odráža predstavu vedenia mesta a jeho predstavu o smerovaní finančných tokov pre jednotlivé oblasti (či bude preferovaná napr. kultúra pred dopravou a naopak). Poslancom je takto spracovaný návrh poslaný až dodatočne. Keďže sa časť poslancov vymenila, poslaný návrh rozpočtu bol tento rok až 7.12.2018.
5. Žiadne blokačné hlasovanie predchádzajúcich poslancov nie je, resp. nie je to nič, čo sa s novým rozpočtom nemôže zmeniť.
6. Stále som presvedčený, že kupovať pre MHD v roku 2018, resp. 2019 Crosswaye je kravina (ospravedlňujem sa za výraz, ale iné slovo ma nenapadlo). A to aj napriek naštudovaní Škody Octavie z jednotlivých období
Pán riaditeľ, aj pri Citelise 18M ste mi na jednej z FMK povedali, že ak sa mesto rozhodne, vy ako SAD TN ste pripravený vozidlo pripraviť do prevádzky. Tá príprava trvala niekoľko týždňov aj napriek tomu, že vozidlo ste držali ako zálohu (teda vozidlo pripravené zastúpiť prakticky okamžite). Už vtedy som neveril, že vozidlo je reálnou zálohou. Bol som si ho niekoľko krát pozrieť a už pohľad do interiéru signalizoval, že tam bude viac práce.
Tiež si veľmi dobre spomínam, čo ste mi medzi 4 očami vraveli pri možnosti nasadzovania nízkopodlažných vozidiel aspoň počas sviatkov a víkendov a akú som dostal oficiálnu odpoveď zo SAD, keď som sa na to pýtal opäť.
Tým chcem len napísať, že za 4 roky už nejaké skúsenosti predsa len mám.
Veľmi oceňujem snahu SAD TN o nové vozidlá a sám som za určitých podmienok (ktoré hája verejný záujem, nie len záujem SAD TN) podporovať systematickú obnovu vozového parku. Či sa Vám to zdá ako prázdne gesto alebo nie