Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JurajZaTn #11669:
Ono či chceme alebo nie, komunálna politika má priamy dosah na fungovanie mesta. A teda aj na MHD. Doteraz som nepostrehol žiadnu výhradu, aby som prestal písať svoje skúsenosti, prípadne názory na túto oblasť.
Skôr som sa stretol s ochotou podieľať sa na pozitívnych zmenách v oblasti MHD od viacerých členov iMHD. Dokonca sa niektoré aj podarili.
Obnovovať vozový park tak, že vozidlá by zostali majetkom SAD TN, by som nikdy nepodporil. Teraz to myslím v kontexte končiacej zmluvy, keďže môže, ale nemusí zostať mesto pri SAD TN.

A ak ide o naše ďalšie stretnutie, tak je pravdou, že sa už nerealizovalo. Ak by bol z Vašej strany záujem sa stretnúť, ja budem len rád. Takže sa mu rozhodne nebránim.
Reply on: Richard Ščepko #11668:
Podla mojich celozivotnych skusenosti najhorsie pre dopravu je, ak sa do nej zacne montovat politika. Nebudem sa preto venovat politike a "hratkam" poslancov, ale faktom.

1/ Prvy fakt je, ze som sa OSOBNE zucastnil rokovania komisie. Je prezencka, je to fakt.
2/ Druhy fakt je, ze som sa zucastnil osobne rokovania MZ. Sice ako divak z balkona bez prezencky, ale je to fakt.
3/ Treti fakt je, ze na komisii vsetci poslanci (sorry, pan poslanec, pri vsetkej ucte k Vam) bez rozdielu politickej prislusnosti zahodili politicke sarvatky a hlasovali bez rozdielu politickeho tricka "ako jeden muz" za neobnovu (systemovu) vozidloveho parku. Zapisnica je na webe verejne k dispozicii.
4/ Stvrty fakt je, ze sa nepotvrdili Vase slova, ze komisia ma "len odporucaci charakter", lebo MZ si v plnom rozsahu osvojilo Vas uznesenie z komisie ako zavazne a taktiez odhlasovali neobnovu (systemovu) vozidloveho parku.
5/ Piaty fakt je, ze nie je pravda o mojich neznalostiach miestnych pomerov (od r.1986 som pracoval na MsU v samosprave a este v r.2010 v dopravnej komisii - 24 rokov skusenosti v samosprave!).
6/ Siesty fakt je, ze nie je uplna pravda ani v tom, ze komisie su len "poradne", maju vraj len "odporucaci charakter". Ako je uvedene aj na (www.trencin.sk/samosprava/komisie-msz/), su okrem poradnych aj INICIATIVNE. Teda nie je pravda, ze komisia musi len ocakavat, co "predlozi exekutiva", alebo cakat, co predlozi primator, ale moze aj sama iniciativne predkladat navrhy a rokovat o nich v prospech obyvatelov mesta, v prospech mestskej dopravy.

A na potvrdenie nemiesania politiky do dopravy mam nazor, ze by tu pritomni trencianski clenovia iMHD nemali byt zatahovani do vzajomnych vztahov medzi poslancami, ich by to nemalo zaujimat a myslim si, ze ich to drvivu vacsinu ani nezaujima. Su to vase politicke vztahy a mali by ste si ich riesit v kluboch, komisiach a MZ - a nie tu na iMHD. Tu ludi zaujima bud osobny postoj konkretneho poslanca, preco on pri konkretnom rieseni tohoto vazneho problemu hlasoval alebo nehlasoval za systematicku obnovu vozidloveho parku, alebo vysledny postoj MZ ako celku.

A stale plati moje stanovisko osobne k Vam, ze za 12 dlhych rokov mojho fungovania v trencianskej mestskej doprave ste bol prvy a zatial jediny poslanec, ktory ku mne osobne prisiel a diskutoval o MHD, za co som Vam stale vdacny. Je mi iba jednoho luto, ze nase stretnutie bolo prve a zaroven posledne.
Jedna taká drobnosť s novým prístreškom na zastávke Legionárska. Dával som to aj oficiálnou cestou ako podnet (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/10/Foto-k-požiadavkám-Ing.-Ščepko.pdf), no ešte 12.10. som písal M. Minárechovi a R. Hartmannovi, prečo sa zvolilo takéto riešenie. Nešlo len o nejakú "estetickú disharmóniu", ale hlavne sa výrazne zužoval priestor chodníka a zastávky. Čiže peší koridor vs. nastupovanie/vystupovanie cestujúcich na pomerne frekventovanej zastávke.

Argument spoločnosti EuroAWK bol, že ak ho osadia v línií jestvujúceho, nedostanú sa k reklamnej ploche pre blízkosť stĺpu verejného osvetlenia. A keďže reklama nadovšetko, musel sa posunúť prístrešok. No nakoniec zapracoval zdravý rozum spomínaných úradníkov s argumentami a stĺp sa posunul. Aj to je príklad, keď si mesto nevie definovať ani takú základnú vec akou je kvalita a funkčnosť verejného priestoru. Zastávky MHD nevynímajúc. Aj keď toto je jeden z tých pozitívnych príkladov.


Reply on: JurajZaTn #11656:
Napísať, že poslanci NEschválili je pravdepodobne neznalosť miestnych pomerov. Odhliadnuc od toho, že komisia má len odporúčací charakter. Primátor mal ostatné 4 roky väčšinu v MsZ. To znamená, ak by predložila exekutíva pod jeho vedením návrh obnovy (stanovenie podmienok, harmonogram obnovy, typ vozidla, nie len značku, výbavu, spôsob financovania a pod.), dalo by sa o takomto materiály rokovať. Ale nikdy pripravený nebol. Je fajn "od stola" niečo vyhlásiť a je iné to potom konfrontovať s realitou.
Zúčastnil som sa aj rokovaní, resp. "neformálnych stretnutí" v sobášnej sieni, kde bola aj téma predĺženia zmluvy so SAD TN o ďalších 5 rokov. Aj skúsenosť s opätovným nasadením 18M bola pre mňa tiež pomerne zaujímavá.
Je pravdou, že zmysluplná obnova zo strany vedenia mesta nie je. Toto nie je problém SAD TN (to som tu napísal už niekoľko krát). Na druhej strane je skôr úsmevné myslieť si, že niekto z poslancov navrhne obnovu vozového parku v určitom rozsahu a zvyšní kolegovia (ktorí zväčša vedia len že vozidlá sú červené) mu to schvália. Zvlášť, keď poslanec nemá žiadny (!) dosah na úradníkov. Na to je vedenie mesta.
Ďalšia vec. Ak by sa mali opäť nakupovať Crosswaye, tak by som mal asi otvorene celkom problém.

Mám totiž ako poslanec aj ako cestujúci trochu inú predstavu o MHD (ako celku, nie len vozidlá). Ale to ste museli sám vidieť, keď som Vás pred asi 3 rokmi poprosil o spoločné stretnutie. Vtedy som sa snažil pochopiť, prečo v tomto meste nefungujú úplne elementárne veci. A nie len pochopiť, ale aj zmeniť. Žiaľ, úspechy sú minimálne.
Reply on: Jacob #11661:
Opakujem, obnovu vozidiel ani PAL ani MHD "si neriadime my sko SADka". Toto schvaluje vylucne objednavatel dopravy. V pripade MHD je to Mesto Trencin, v pripade PAL je to TSK.

Nasa uloha je len pravidelne informovat o technickom stave autobusov, priemernom a najvyssom veku, vyske nakladov na opravy a porovnat s nakladmi na novy autobus, ak je vyhodnejsi. Dalej navrhovat dlhodoby plan obnovy autobusov i kratkodoby na jednotlive roky.

Na PAL je dohoda s TSK o dlhodobom 5-rocnom plane obnovy, tychto 25 je obnova v tretom roku, v rokoch 2019 a 2020 je planovana obnova este 40 autobusov PAL rocne.
Ako to dopadne s (pravidelnou, systematickou) obnovou autobusov MHD, je nezname.
Reply on: kvorka #11659:
Z 25 autobusov je 15 NP.
Reply on: Jacob #11649:
Sam v tejto chvili neviem, "co bude robit SADka" s postupnym "odchadzanim" znicenych autobusov. SADka navrhovala presne model, o ktorom pises, teda kazdy rok kupovat cca 7 autobusov a zabezpecovat priebeznu obnovu vozidloveho parku. Poslanci toto neschvalili. Preco, sa treba spytat ich.
Zatial plati obnova "individualna", teda novy autobus iba v tom pripade, ak sa totalne nabura, zhori, alebo ak SADka preukaze pri kazdom jednotlivom kuse, ze oprava uz je extremne draha a treba kupit novy. Zatial chvalabohu nikoho nenapadla sialena myslienka kupovat namiesto novy autobusov ojazdene z inych miest.
S priebeznou obnovou to vsak nema nic spolocne, vozodlovy park starne a jedneho dna naozaj moze prist ku kolapsu...
Reply on: Jacob #11661:
podľa zmluvy treba pozrieť, buď je vopred stanovený mechanizmus obnovy (napr. určité % alebo kusy ročne) alebo je tam klauzula o schválení alebo o udržaní stavu za podmienky veku (automatická obnova) a pod. V každom prípade autobus je oprávnený výdavok, takže objednávateľa BY MALO zaujímať čo za voz (nemyslím značku) sa ide kúpiť - krátky, dlhý, NP, LE, nafta, CNG ...

MHD: objednávateľ je mesto
PAL: objednávateľ je VÚC
DAL: komerčné riziko

Čiže pre MHD TN platí aktuálna zmluva v znení posledného dodatku (predĺženie o 5 rokov), ktorá nerieši ŽIADNUobnovu vozového parku. A to je problém!
Reply on: Jacob #11661:
Schvaľuje to asi TSK predpokladám.
Reply on: JurajZaTn #11656:
Len taká otázka, kúpu nových autobusov pre MHD schvaľujú tí ití poslanci čo schvaľujú pre PAL? Či PAL si riadite vy ako SAD-ka či niekto iný?

Inak tento rok príde aj ten nový autobus, ako náhrada za ten zhoretý? Inak je naozaj škoda, že to neschválili, sa mohlo kúpiť viac autobusov popri tom jednom, takto kupovať jeden autobus je nanič.

Inak je to pozitívne, že pri PAL sú ďalšie nové autobusy, ale ak aj správne typnem teda ich kúpu schvaľuje niekto iný, lebo keď to zrátam tak od 2016 kedy sa nakúpilo prvých 30 nových autobusov pre PAL tak každoročne sa kupujú pravidelne ako tak pozerám, a typujem, že ich už je vyše 50, správne?
Reply on: Jacob #11658:
Nie, kamery a tablety (nove palubne pc) majú iba crosswaye tuším len 8 ich je. #06,#09,#15,#17,#18,#20,#21,#19) 🙄
Reply on: JurajZaTn #11656:
Tak skúsim:
1.máj 2018 - náhrada za zhorený, inak 2011
2.september 2018 - Crealis

PS: Juraj, ja viem presne ako to je, ak si si všimol tá otázka bola čisto o "dopraváckom" vyznaní sa, kritika objednávateľa tu už bola dosť, tak je zbytočné to znovu rozoberať. Lebo ja som proti tomu, aby sa priamo predĺžila zmluva na 5 rokov, počas ktorých sa nám akurát rozpadnú 4/5 vozového parku kĺbakov a 15ks 952-ojok, keďže dodatok nové vozy nerieši (okrem už spomenutého prípadu "náhrady" v prípade vis major)

PPS: dúfam, že s tým obviňovaním si nemieril na mňa, lebo ja som dopravcu kritizoval za kadečo, ale za obnovu vozového parku isto nie 😉

PAL: koľko vozov je NP z tých nových?

Reply on: JurajZaTn #11655:
Až neskôr som zistil, že neskôr budú vodiči vidieť na displeji tie kamery čo snímajú, najprv som si myslel, že sú bez tejto funkcie. Takže sa ospravedlňujem, určite to musí byť pre vodičov pomoc, o tom niet pochýb, a inak plánuje sa to dať do všetkých autobusov postupne?
Reply on: JurajZaTn #11656:
Sorry, 25.
Reply on: kvorka #11648:
Ja by som kvizovku poopravil:
1. Kedy dal naposledy suhlas objednavatel MHD v Trencine na nakup novych autobusov?
2. Kedy dal naposledy suhlas objednavatel MHD v Lucenci na nakup novych autobusov?

Uz som to tu pisal mnoho krat a stale to nevedia niektori pochopit: SAD do MHD zaradi autobus IBA vtedy, ak mu da na to objednavatel suhlas, ak mu to schvali.
V Lucenci to objednavatel schvalil. Pokial to v TN poslanci neschvalia, SAD ziadne nove autobusy kupovat nemoze. Minule som daval link na zapis z komisie poslancov (jeden z nich tu tiez obcas dopisuje), ktora obnovu autobusov NEschvalila. A jej nazor si osvojilo aj mestske zastupitelstvo a tiez obnovu NEschvalilo.

Takze obvinovat SADku, ze neobnovuje autobusy nie je fer. Ak to objednavatel schvali, SADka vie obnovovat autobusy, vid dolu foto z nedavneho dna - 35 novych autobusov na primestsku dopravu.
Reply on: Jacob #11633:
Pokial si realne nesedel za volantom autobusu, veru nekomentuj. Inaj by si vedel, ake je pre vodica dolezite v plnom autobuse od volantu vidiet vdaka kamere na posledne schody a zadne dvere, ci si niekoho "neprivrzol". Alebo ci ti predna kamera zaberajuca aj kus priestoru pred vozidlom ako dokaz nepomoze vyvinit sa pri dopravnej nehode. A realne "asi" vodic vidiet na displeji moznost MA, co kamery snimaju.
Momentálne dopravná nehoda na Hasičskej. Kolóna od zastávky smer Sihoť po zastávku 28. Októbra. MHD mešká od 10 do 30 minút... Upchaté je aj Zámostie.
Reply on: Jacob #11652:
Kolega pod tebou to naznačil - je to Karosa C954E 😁 Kto vie ev.číslo?
Reply on: kvorka #11650:
Keď sa snažím ako snažím, ma nič nenapadá, lebo fakt iba Crossway mi vychádza ako jediné posledné vozidlo ktoré bolo sprevádzkované v roku 2011, ak, ale ak mám rátať prímestské autobusy tak to je iné, ale ak ich nerátam tak naozaj fakt neviem čo novšie máme v TN 😃
Reply on: kvorka #11650:
Starú regio karosu (neviem či sa to počíta)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.