Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jacob #11533:
Tá synchronizácia dverí je skoro na všetkých Karosách zlá, problém je, keď je to až príliž, zdržuje to vodiča ak sa 1 krídlo zatvorí o 5 sekund neskôr ako druhé.
Reply on: Jacob #11533:
Čo prosím? Aké iné brzdy majú vozidlá autoškôl?
Reply on: dingo #11532:
Aha, tak to sú fakt v podpriemernom stave, u nás je z toho čo si vymenoval jedine tie vibračné sedačky 😃 s dverami tuším problém nemáme tie sú v poriadku všetky. STK na tretí pokus to je hrôza, a zle brzdy, práve autobus by mal mať veľmi kvalitné oproti autu, ako napríklad autoškoly tie tiež majú brzy iné ako obyčajné auta, o dosť citlivejšie a silnejšie.
Reply on: Jacob #11529:
Vzadu pri motore máš vibračné sedačky. Druhým dverám sa z času na čas neotvára 1 krídlo. Volant je rozbitý keďže šofér sa o neho operia rukami. Vpredu to vydáva zvuk ako keby niekto do palubovky nahádzal 20 kilových šutrov. Dvere sú veľmi nesynchronizované. Brzdy má tak zlé, že STK zpravidla robí na tretí pokus.
Reply on: PtrkHrnk #11530:
Áno, bohužiaľ, ale iba v zadnej časti kde je motor, ale sám nerozumiem prečo, a či je to vôbec opraviteľné, lebo sedieť v zadnej časti a keď stojí na Gymnáziu dlhšie niekedy a dokým sa zaradí a ešte aj zastavuje kvôli prechodu pre chodcom je to vibrovanie hrôza, a to všetky tieto autobusy, čiže to bude už od výroby pravdepodobne.
Reply on: Jacob #11529:
Už pár mesiacov som sa žiadnou neviezol. Stále tak strašne vibrujú na voľnobeh?
Reply on: dingo #11528:
V celkom slušnom stave, ale to hlavne asi kvôli tomu, že všetky B961 nejazdia cez prázdniny a víkendy. Ako myslíš podpriemernom povedz príklad? Potom bude niekto vedieť povedať presnejšie ako sú na tom tie naše.
V akom stave máte v Trenčíne B691(E) ? Naša 698GX je v dosť podpriemernom stave.
V Decembri bude okolo 70 vodicov MHD nestastnych a dvaja stastny ? ? ? ? ? (to nech je tu aj trochen sranden) 😉
Reply on: JurajZaTn #11521:
Najšpičkovejšie vybavený ale stále len Crossway, absolútne nevhodná koncepcia na MHD. Tretie dvere s rebríkom iba do počtu.
Reply on: draxter #11523:
Dnes sa tie vozidla ci uz su to autobusy alebo trolejbusy robia s jednym tlacidlom na predne a s jednym na ostatne dvere,ak by ta babka bola na zastavke a klima by sla ci uz na chladenie tak na ohrev a chcela by ist cez niektore dvere okrem prednych tak by som ju chvilu asi nechal popremyslat veru a neotvaral vsetko....ale jasne ze zo zaciatku sa to bude musiet strazit,lebo tu nie sme v Mnichove a ani v BA ,ze ked jej ja ujdem tak o 5-10 minut by isiel druhy ....? Keby to malo tlacidla ako Ikarusy volakedy alebo i Karosy,na kazde dvere zvlast tak je to vybavene! Len standard a aj koli vybave DOPYTU je uz teraz dve tlacidla.
Reply on: Marek6283 #11522:
Určite to treba používať,je to super vec. Na druhú stranu babke v kubrici na kyselke asi otvoríš príslušné dvere, keď bude sama na zastávke, aj bez dopytu. Bude to fajn keď počet ľudí na zastávke nebude rovnomerne nastupovať,tak sa otvoria len dvere jedny-dvoje.
Dakujem -e za info pan riaditel,a dovolim si jednu prosbicku troska popredu ale aj tak. Bude to mat to dopytove otvaranie dveri a kedze kurenie a chladenie klimov tak to je aj skvele zariadenie,no kedze u nas ludia na take otvaranie nie su zvyknuty ,poprosim aby sa trvalo na jeho pouzivani,i ked pride urcita zopar staznosti.Ludia si skratka budu musiet zvyknut. Nebolo by rozumne otvarat vsetko vodicom pri tej klime . A do buducna ked uz pridu take autobusy vsetky tak budu nastupovat a vystupovat tak ako je to uz roky bezne inde tam,kde su take vozidla! Zopar oznamov a troska trpezlivosti bude zo zaciatku musiet mat kazdy 🙂 tak ako ja v Mnichove v roku 2001 ked mi dva autobusy usli kym som od ostatnych obkukal ze si musim sam otvorit a ked som sa odviezol o zastavku dalej koli tomu istemu ? ,ale aj Trencania sa raz naucia moderno cestovat i ked ja viem ze sme tu malinke mesto a kopa prilahlych dedin.... no koli spotrebe,ohrievaniu atmosfery a setreniu mechanizmov dveri to je skratka super vec!
Reply on: Jacob #11519:
Na uvod pre zamedzenie nemiestnym poznamkam, ze si SADka svojvolne o niecom rozhodla sama: Oproti zakladnej konfiguracii autobusu sa mozu urobit zmeny a opcie. Napriklad zmena by bola, ak by bola v zakladnej vybave odlahcovacia brzda (retarder) hydraulicka a my by sme chceli elektricku. Opcie su dodatky, doplnky a vybavenie za priplatok. Tieto boli prerokovane a hododnute na spolocnom rokovani zastupcov SAD, vyrobcu a Mesta.

Takze k otazke:
- bude sa jednat o model s klimatizaciou? Ano. Thermoking Athenia (klima s kurenim)
- bude mat nezavisle kurenie (bufik)? Ano. Ebersprecher.
- bude mat rampu pre najazd vozickara? Ano, vyklopnu. Aj kneeling (naklapanie na zastavke).
- bude mat velke predne vnutorne zrkadlo? (ziadali soferi) Ano.
- bude mat radar pre cuvanie? Ano.
- bude mat kameru pre cuvanie? Ano. (predpripravenu, kamera sa zapoji do palub pocitaca)
- bude mat kontrolu tlaku pneumatik? Ano.
- bude mat odmrazovanie skla prednych dveri? Ano.
- bude mat automaticku prevodovku? Ano. Voith.
- bude mat zastavkovu brzdu ovladanu elektronicky? Ano.
- bude mat wi-fi router? Ano
- bude mat vnutorny informacny panel? Ano. Bustec TFT
- bude mat dopytove tlacitka? Ano, nalavo od dveri. Samoobsluzne otvaranie strednych aj zadnych dveri zvonku aj zvnutra.

Dalej bude mat hlavovu a bedernu opierku vodica vyhrievanu. Vyhrievanie pod podlahou u vodica bude nahradene radiatorom kurenia pod sedackou vodica. Autoradio. Motor Tector.

Nepresna bola otazka tykajuca sa tabul (informacnych displejov). Aby sa ukazovali nazvy zastavok (ci staticke alebo beziaci text), to az na vynimky nezavisi od displeja, ale od naprogramovania v palubnom pocitaci. Tu budu 3 displeje zn. Bustek LED oranzova, vpredu 19x144 bodov, bocna 19x120 bodov, zadna 19x32 bodov.

Na zaver opakujem pre konspirativcov a spochybnovacov: Vybava a opcie boli dohodnute za ucasti Mesta. Myslim si, ze pojde o najspickovejsie vybaveny autobus v celej hisorii MHD Trencin.
Reply on: Jacob #11519:
Však to je v tej špecifikácii, čo tu bola zverejnená, uvedené. Načo tieto redundantné otázky?
Reply on: JurajZaTn #11517:
Ak by som sa mohol spýtať, bude sa jednať o model aj s klimatizáciou? Prípadne dopytové tlačítka na otváranie dverí, ktoré by boli aj spojazdnené bude obsahovať, informačný displej bude aký ak sa smiem spýtať? Taký ako je v tých NP autobusoch, alebo ten obyčajný ako je vo všetkých Crosswayoch či B952 a Citelisoch? Ak by tam bol ten novší aj s názvami zastávok a aj ich hlásilo tak by to bolo skvelé.
Inak to, že bude mať automatickú prevodovku je veľké plus, pri MHD je to určite výborná vec pre vodičov.
Reply on: JurajZaTn #11517:
wow,naparadu,chvalim!!! A tak potom dobre,otestujeme,uvidime 😉 Fakt je ze ta kristalizacia robi neplechu!!! Ako mne toto na B952e nechyba 🙂 Ale uz by som bral maksi a automat veru....nuz...Dakujem za optimisticku spravicku!
Reply on: Marek6283 #11439:
Marek, bude to mat automaticku prevodovku.

K tomu motoru Cursor par slov. Dnes mame Cursory a velke problemy s krystalizaciou AdBlue. Prikladam na obrazkoch analyzu z jednej diplomovky. (Spickova praca, patri medzi 5 najlepsich zo cca 65 diplomoviek a bakalarok, ktore mi v zivote priamo so studentami presli rukami.)

Zjednodusene: Ku krystalizacii dochadza vtedy, ak nie je splneny jeden zo 7 parametrov, ktore registruje riadiaca jednotka - a to teplota vyfukovych plynov min. 207-210 stupnov C. Pri MHD idu tieto motory velmi casto vo volnobeznych alebo nizkych otackach, kedy je teplota vyfuk.plynov nizka a dochadza k zmene koncentracie AdBlue. Ta potom krystalizuje. (Toto je uplne mizivo u primestskej doprave, kde je menej zastaveni a dlhsie suvisle intervaly jazdy vo vyssich otackach, teda aj vykone a teda aj teplota vyfukovych plynov je vyssia - resp. su dlhsie intervaly, kedy su v teplote nad 210 stupnov. Pri dialkovej doprave toto nepozname, lebo az na vynimocne zastavenia ide motor v optimalnom rezime.)

Motory Cursor su vacsieho zdvihoveho objemu takmer 9litrov a teda ich rozsah otacok optimalneho vykonu zacina uz (iba) na 1600 ot/min. a dosiahnut danu teplotu vyfukovych plynov je vacsi problem. Motory Tector su o 25% mensie a rozsah ich otacok optimalneho vykonu zacina az na 2200 ot/min, kedy podla znamych prirodnych zakonitosti o teple maju vyssiu teplotu vyfukovych plynov. Teda su omnoho menej nachylne na tvorbu krystalov AdBlue.

Moznosti riesenia su dve. Bud kupovat omnoho drahsie tzv. aditivovane AdBlue k motorom Cursor, alebo kupit motor Tector. Aj na radu vyrobcu, s ktorym sme tento problem intenzivne riesili 2 roky, bude mat novy voz Tector.

Zdroj: z obrazku 1
Reply on: Richard Ščepko #11513:
presne, správne si povedal, problém je žiaľ vedenie mesta,ktoré dúfam osobne, bude "po zásluze" po voľbách vymenené, lebo takto...áno, MHD jazdí, tak dobre. A viac nič.

Teraz však téma #16 padla vhod, lebo inak by asi mesto neurobilo nič - takto sa ukázalo, že keď som kritizoval priame zadanie na 5 rokov bez ďalšieho, že som sa žiaľ nemýlil. A čo po 5 rokoch? Už sa malo robiť na meste, čo potom.

Richard: oceňujeme snahu a kvalitu, ale tak ako píšeš, jeden človek to nepostíha. A záujem viac ľudí na meste asi nie je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.