Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #11207:
Prečo? Nikde netvrdím, že by mal byť jediný vo vozidlovom parku, kľudne môžu čoskoro kúpiť ďalšie, ak by chceli (resp. ich mesto donútilo)... ? Podľa mňa je to lepší nápad ako rekonštruovať B 952E / B 961E z rokov 2005 a 2006, ktoré sú už na hranici svojej životnosti.

Mimochodom, v SAD TN sa už zjavne nákupom elektrobusu zaujímajú - momentálne sa na ŽU robí diplomka na túto tému, pričom vedúci práce je sám J. P.
Reply on: Jacob #11211:
Úplne súhlasím, a na tom sa zhodneme všetci-IVECO CROSSWAY LINE sa do MHD nehodí. Myslím si že elektrobus by nemusel byť až taký zlý keby mesto plánovalo nakupovať elektrobusy nadalej. A vrážať peniaze do karós sa určite neoplatí.
Reply on: kvorka #11213:
tak ja by som za Corssway dal 15tis ak to nejako tak vyjde. Na nový nemáne, ale opraviť taký, čo by pojazdil ešte 7 rokov je fajn, nie opravovať B952. Koľko stojí oprava jednej B952? Potom radšej poslať opraviť #13 miesto jednej plánovanej B952!!!
Reply on: Jacob #11212:
tak po tejto informácii ešte niekto pochybuje o tom, že to treba opraviť? cca 10.000 EUR (možno niečo viac) a je tu autobus. Nový bude stáť 120.000 EUR a viac.

Pri tom zlomku spojov, ktorý je uvádzaný ako garantovaný, nechápem vôbec, ako môže prísť B952 ?
Reply on: kvorka #11210:
61 161,49€ - od poisťovne a, že 70-80€ písalo sa o oprave.
Reply on: mathre #11209:
S tým, že prečo nekúpia SOR som ja začal, porovnávať MHD v BA a KE so SAD Trenčín to nie je pekný príklad, obidve mestá sú omnoho väčšie a majú väčšiu sieť MHD ako tu v Trenčíne, a denne v takej BA najazdí autobus denne viac kilometrov ako tu v Trenčíne.

Keď už proste musia tí závisláci na IVECU kúpiť nejaký autobus tak jedine ako si spomínal Urbanway 12M, žiadny nimi navrhovaný IVECO Crossway LINE, ktorý momentálne jazdí u prímestskej dopravy a zároveň nemá automatickú prevodovku, ktorá pri MHD je najlepšia voľba.

Keby sa doteraz vyrábali B 952 stavím sa, že by určite tie verkle kúpili, je pekné, že tieto autobusy sú asi spoľahlivé a nepotrebujú močovinu a takto, ale preboha tieto autobusy majú už skoro 12 rokov, aj auto s rokom výroby 2006 vyzerá lepšie ako toto. Zároveň tieto autobusy tým, že sú vysokopodlažné tak horšie sa aj starým ľudom nastupuje, a to nehovorím o mamičkách s kočárom... a vozíčkar rovno môže zabudnúť cestovať tu v Trenčianskej MHD.

Keby aspoň SAD-ka keď nič vedela ganartovať nízkopodlažné spoje, minule som išiel 11-tkou s Autobusovej stanice a mal ísť garantovaný nízkopodlažný spoj a čo išlo? B 952 ako inak, to ako do boha nevedia aspoň tých pár spokojov garantovať? Keď nie nech nepíšu u tých spokojov, že tam pôjde na 100% NIZKOPODLAZNY AUTOBUS!
Reply on: mathre #11209:
Moja A6 má tiež za sebou poistnú udalosť totálnu, opravená v Araveri a znova havarijne poistená. Takže?

Koľko vyplatila Kooperka Sladké za ten požiar a koľko je kalkulácia opravy?
Vyjadrím aj ja svoj názor plus odpovede na niektoré ohlasy:

Draxter: ukáž mi poisťovňu, ktorá ti havarijne poistí odpísaný voz na totálku po oprave vo veku 9 rokov. Garantujem ti, že žiadna to neurobí. Tak staré vozidlá a obzvlášť už po jednej totálke sa nepoisťujú.

Niekto tu písal, že prečo to musí byť Iveco a nie SOR. Chvalapánu bohu, že to nebude SOR. Choďte sa pozrieť do BA alebo KE v ako stave sú tie autá po 3-4 rokoch jazdenia. Sú to úplné vraky. Navyše, SADka odoberá veľké množstvá od Iveca a tak majú určite aj výhodné cenové podmienky nákupu vzhľadom na množstvo už odobraných a perspektívu novokúpených vozidiel do budúcna.

Čo sa týka koncepcie pohonu. Nad elektrobusmi je zbytočné premýšlať, naviac je to len mylný dojem, že sú neviem aké ekologické, keď výrobou batérií sa do ovzdušia dostane také isté množstvo exhalátov, ako za 4-5 rokov prevádzky EURO6 motora. Životnosť batérie 6 rokov a výmena za nové, to ekologické naozaj nie je. Ďaľšia vec je potom aj to, čo so starou batériou. Je to ťažko spracovateľný odpad, nehovoriac o emisiách pri výrobe elektriky.

Popísanie toho, že naftový motor nie je ekologický je absolútna hlúposť, dnešné dieslové motory EURO6 sú na tom s emisiami veľmi dobre, preto by som tu v počte 1ks vozidla nešpekuloval ani s hybridom ale mohli by kúpiť Urbanway 12m a bolo by vybavené. To, čo tu niekto písal o dĺžke 10,5m sa mi zdá byť zbytočné, vozidlo tak bude obmedzené na ktoré linky môže ísť a na ktoré nie. Keď sa kúpi 12m, môže si jazdiť kde ho budú potrebovať.

A k tej reko tých starých verklov je asi aj zbytočné niečo písať, tie sa majú začať vyraďovať miesto nich kupovať nové autá, nie dávať 12-14 ročné autá rekonštruovať, to sa robilo na začiatku 21.storočia a nie v roku 2018. Tu by malo jednoznačne zasiahnuť mesto a zabrzdiť to. Nechápem načo chcú rekonštruovať vysokopodlažné staré haraburdy.
Dodatočne som si vyžiadal zopár fotografií na komisiu (keďže možno väčšina členov nemá tušenie o aký typ vozidla ide, aký bol stav po uhasení a ani, že nejaký bus horel). Keďže fotky prišli obratom a nebol uvedený zákaz zverejnenia, prikladám pre lepší obraz stavu.
K tým vašim príspevkom sa ešte vyjadrím, len si to musím zosumarizovať 🙂. Ďakujem.
Reply on: Dispecer #11205:
Zásadne nesúhlasím. Jeden elektrobus je nezmysel non plus ultra.
Reply on: Richard Ščepko #11195:
Takže Richard, odo mňa ako vždy trochu poriadnej kritiky:
- o akých 4 ks vozidiel Karosa B942 to SADka "mele"? Pokiaľ vieme, tak posledný B932E bola preradená do NM. Asi tým myslia B952 - čo ale u dopravcu znamená tak flagrantnú zámenu, že mám pochybnosť, či vôbec vedia čo idú a chcú kúpiť.

- oprava by mohla byť fajn, ale rád by som videl kalkuláciu: kto ju robil a kedy?

- ak sa hovorí o tom, že vozidlo by nemohlo byť havarijne poistené po oprave - to je blbosť, pretože možno Kooperativa by ho nepoistila, ale iná poisťovňa kľudne. Takže toto je zavádzajúce tvrdenie, nemajúce oporu v zákone, možno len tradičný "kooperativácky" prístup k likvidácii, všakže....

PS: ako objednávateľ by som tie opravy vozidiel B952 isto zatrhol, to nemá zmysel! Koľko stojí jedna? Toto by som rád vedel.

PPS: ak viem dobre, zase nám stojí jedna B961E - takže miesto #13 (TN-353DA) ju treba hlavne nasadiť, a potom nebude voz tak chýbať - lebo stále nejazdia všetky kĺby, hoci je údajne vozov málo a sú spoje, kde by ho bolo treba (11,24 a pod.)

Ak kúpa nového, tak jedine 12/18M nafta - v BB práve zaradili nové Urbanway 18M, pričom treba riešiť vec tak, aby prípadná zmena dopravcu znamenala povinnosť voz odovzdať, takže by ho malo kúpiť mesto.
Reply on: Richard Ščepko #11195:
IMHO do hybridu by som nešiel - radšej by som počkal na to, ako s nimi dopadnú v Žiline (ja osobne očakávam, že si ešte budú trieskať hlavu, že ich odrazu kúpili toľko). Ak na meste sú teraz zásadne proti naftovým, tak to už fakt radšej ten elektrobus. Zas, kúpiť k vozu nabíjačku a dorobiť prípojku na ňu v garáži nemôže byť až tak náročné.

Každopádne, určite by bolo fajn, aby SAD TN dostali podmienku, že aby ten nový autobus nebol koncepcie "low entry" (t. j. ako Iveco Crossway 12M LE, SOR BN/CN 12, Solaris Urbino 12 LE, MAN Lion's City LE, MB Citaro LE,...), ale aby bol koncepcie "low floor" (teda Iveco Urbanway 12M, SOR NS 12, Solaris Urbino 12, MAN Lion's City,...).
Reply on: S499.1023 #11202:
Presne tak,na Trencin absolutne vyhovujuce. Nemame ziadne podmienky na iny druh,ci uz pripojky,ci cerpacky,tak i servis....skratka jeden diesel 12m,nic kratsie aby sa zase nedavali nan specialne lahke vzory a boli aj medzi vodicmi rozbroje...celkom nizkopodlazny,bez "balkonu" a niet co spekulovat...len jesne ze co s nim ked zmluva skonci je tu otazka ale ved hadam bude vsetko pokracovat,kto by sa tu hrnul do toho...
Reply on: S499.1023 #11199:
Bohvie čo oni majú aké vzťahy s firmou IVECO keďže nejako radi v poslednej dobe od nich kupujú, to ak chcú naozaj kúpiť taký ako teraz prednedávnom kúpili pre prímestskú dopravu dva (TN-807FJ, TN-816FJ) tak to naozaj je blbosť, tie autobusy sú pre prímestskú dopravu nie mestskú, a kupovať tieto polo nízkopodlažné vozidlá tak som si myslel, že to už sa poučili s tejto chyby.
Pravdaže sú aj iné značky, aj SOR robí dobré autobusy ale SAD Trenčín rád má asi iba IVECO.
Reply on: Richard Ščepko #11201:
Škoda. CNG bus je omnoho ekologickejší ako hybrid. Podľa môjho skromného čiste osobného a subjektívneho názoru by sa mal kúpiť jeden 12 m (alebo 18 m) 100% nízkopodlažný autobus s nafotvým pohonom.
Reply on: S499.1023 #11198:
Nie je (už sa asi 2 roky slubuje). Najbližšia je v NM a v ZA.
Reply on: S499.1023 #11198:
? ? ? ?
Reply on: MA MHD #11197:
Ešte doplním, že akékoľvek nápady s Crosswaymi by sa mali SAD Trabelssie hodiť na hlavu - to NIE JE vozidlo pre MHD. A samozrejme existujú aj vozidlá iných značiek ako IVECO, akokoľvek to SAD Trabelssie bude krútiť.
Reply on: MA MHD #11197:
Podnik, ktorý ide generálkovať B952 by nemal blúzniť o hybridoch ani sa odvolávať na ochranu životného prostredia.
Nie je v Trenčíne čerpačka na CNG?
Reply on: Richard Ščepko #11195:
Rozhodne súhlasím s návrhom Mesta Trenčín, na zakúpenie autobusu s hybridným pohonom, t. j. Urbanway Hybrid. Určite by to bolo najlepšie možné riešenie, ako je popísané aj v správe od mesta ?
Oprava deväť rokov starého, naftového autobusu by sa určite neoplatila, nakupovať jeden elektrobus by bol nezmysel (keďže by sa kvôli nemu musela budovať aj infraštruktúra na nabíjanie).
Rozhodne nesúhlasím ani s nákupom autobusu Crossway LINE, nakoľko sa jedná o iba čiastočne nízkopodlažné autobusy a naviac v navrhnutom type v prevedení pre prímestské linky - nevhodné pre MHD.
Pri Urbanway Hybrid by som navrhol zaoberať sa myšlienkou nakúpiť MHD vozidlo v prevedení 10,5 metra pre menej vyťažené linky (12,23,31...) - keďže takéto v našom vozidlovom parku chýba ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.