Vzhľadom na to, že máme rok 2018 by som sa na nejaký SMS lístok, nesúci zo sebou províziu pre operátora, vykašlal a šiel rovno do mobilnej aplikácie, ktorá vie slúžiť aj ako mesačník.
...pan sofer,stratila som dve eura...No tak sa prejdite pozriet po autobuse ak ste sla so mnou...po chvili cakania pani pride naspat dopredu a stoji...co pani,nasla ste? Nie,tak co,vystupite si? No,aaa nahodou Vam do suflika nepadli? No prepacte,dostali nohy a skocili mi asi rovno sem...
Povedzme si úprimne, že to nie je úplne vina dopravcov, ale objednávateľov, že vyžadujú absurdnú presnú evidenciu. Ale niektorí pohlavári od dopravcov ich radi podporujú v tom, že je to na niečo dobré.
To, že potrebujú mať presnú evidenciu mne a iným je u riti, reálne načo je dobré prikladať k čítačke kartu keď máš časový lístok keď aj tak za prvé, ten kto si zakúpi časový lístok tak hádam vie kedy mu končí, a ešte dokonca pri kúpe cez internet si vieš vybrať, že napríklad týždeň pred koncom ti príde upozornenie, a za druhé keď zabudneš, že ti vypršal a nekúpiš si nový a neoznačíš si cestu tak dostaneš pokutu, ale to je už tvoj problém.
Najviac je, ale nelogické dostať pokutu keď si neoznačím lístok ale mám časový lístok ale aj tak pokutu by som dostal. Fakt toto celé nechápem, možno časový lístok ušetrí peniaze niekomu kto denne chodí MHDčkou aj 10 krát ale čas nie keďže si označuješ jazdu ako vždy.
Potom sa ospravedlňujem, že som sa pomýlil, raz som od niekoho počul túto informáciu, že pri najhoršom aj u vodiča si kúpiš lístok, ale nepreveroval som si to keďže vždy si kúpim lístok, a keď som raz tú možnosť nemal tak som radšej išiel o jednu zastávku načierno a tam si kúpil lístok (však lepší spôsob ako ísť celú cestu načierno :D)
Ako áno, mohla by tá možnosť byť, že naozaj ak nebude iná možnosť kúpiť si s prirážkou u vodiča.
Čo sa týka nastupovania tak ja si myslím, že niektorí zbytočne chodia prvými dverami, idú prvými dverami keď majú normálne čipovú kartu, a tým aj zdržujú tým, že musia čakať na lístok čo im vypluje, alebo čo sa týka stredných a posledných dverí, tak odkedy dali čítačky a možnosť nástupu poslednými dverami tak aj tak väčšina ľudí stále chodí strednými dverami a tým sa vytvára zbytočná rada a meškanie autobusu.
Prikladanie PCL k označovaču pri každom nástupe je fetiš zvaný "musíme mať presnú evidenciu o každom cestujúcom". Majú ho aj v Žiline a tam chodia aj revízori a za nepriloženie PCL k označovaču je pokuta. A to pritom máš platný cestovný lístok s ktorým as môžeš prepravovať a aj tak musí platiť pokutu.
Otázka je, prečo je potreba presnej evidencie nastupujúcich cestujúcich povýšená nad komfort cestujúcich, keď aj tak SADka (resp DPMŽ) s tými údajmi na nejakej pravidelnej báze nepracuje (napr. že by to zohľadňovali pri zmene CP a podľa toho zahustili / zriedili spoje alebo nasadzovali kĺbaky). Jedine že by si ich niekto vypýtal v rámci infozákona, ak je to podnik financovaný verejných zdrojov - teda predpokladám, že na MHDčku by sa to mohlo vzťahovať.
Čo sa týka lístkov, v Ba asi ako v jedinom meste na SVK (a asi aj v ČR a možno aj okolitých štátoch) predaj lístkov u vodiča NIE JE žiadny. Čo tiež nie je ideálne, lebo napriek predajom v stánkoch, automatoch, elektronických peňaženkách či SMS lístkoch sa vyskytnú prípady, že by sa ten predaj u vodiča využil. Ale jedine tak, že by mal vodič jeden, max. dva druhy lístkov a cena u vodiča by bola s prirážkou oproti bežnému predaju.
A čo sa týka otvárania prvých dverí a nástupu prvými dvermi, tak väčšina (ak nie všetky) busy to majú tak, že na tie prvé dvere je vždy osobitné tlačidlo (a potom buď jedno na všetky ostatné, alebo na každé zvlášť, alebo rôzne..). A denne je x prípadov, že keď ide nastúpiť do busu na zastávke 20 ľudí, tak 17 z toho nastúpi cez predné dvere a z nich 14 prejde minimálne k tretím (alebo ak je to kĺbak a je tam toľko miesta tak aj do vlečky). Proste dav cestujúcich sa všade správa iracionálne (ale to nielen na Slovensku).
Tento jav dobre poznám aj v DPB. Vodiči, ktorí sú osobne úplne ľudskí, milí, ochotní aj majú rozumné názory, akonáhle sú za volantom, tak sú na cestujúcich občas až agresívni a akoby so zlou náladou. Dokonca ak aj niektorí píšu na FB a imhd tak vystupujú apriori proti cestujúcim.
Pokiaľ viem (a budem rád, ak ma opravíte v časti, v ktorej sa mýlim), v PO funguje prestupné časové lístky (+väčšinou dopytové otváranie dverí) a okrem toho, že sú SMS lístky a obyčajné automaty na lístky (podobne ako v KE či BA), možno v niektorých spojoch kúpiť aj lístok u vodiča... Neviem ale, či sa to dá vo všetkých spojoch alebo iba v niektorých.
V Bratislave kúpiť lístok u vodiča? U vodiča DPB asi nie... ?
Pre Trenčín časové lístky určite zbytočnosť nebudú, len ak by to mala byť tarifa, ktorá sa týka iba MHD TN a ničoho iného, ten sortiment lístkov na jednu cestu by určite nebol taký široký... Avšak akonáhle by išlo o tarifu IDS (teda týkajúca sa aj okolitého regiónu), naozaj nevidím problém prečo do toho neísť. ?
Najlepšie sa majú vodiči v Bratislave alebo v takých Košiciach, proste mestá kde si kúpiš lístok buď SMS či už v automatoch, trafikách... a tam naozaj v týchto MHD-čkách vodiči otvárajú iba dvere (jedným tlačítkom alebo ako, neviem ako to majú také SOR-ky či iné autobusy ktoré majú dvere na tlačidlo), a pokiaľ viem v takej Bratislave lístok dá sa prinajhoršom aj u vodiča kúpiť ale tuším ževraj veľkou prirážkou.
Lenže toto pre Trenčín takýto systém je nereálny, a to asi hlavne preto, lebo ak by sme mali mať automaty na lístky tak na to by neboli ako vždy peniaze (ani na nové čítačky kvôli takýmto lístkom) a hlavne pre také malé mesto ako Trenčín by časové lístky boli zbytočnosť.
Jedine čo by mohla SAD-ka zrealizovať by mohla konečne spraviť možnosť ako som spomínal a to SMS lístok, a ešte osobne si myslím, že kto má časový predplatný lístok tak aby nebolo nutné vždy po nástupe do autobusu prikladať kartu k čítaciemu zariadeniu, keďže toto mi tu chýba možnosť nastúpiť do autobusu len tak bez potreby označenia, však načo, keď mám časový predplatný lístok, tak keby išiel revízor tak jemu by ukázalo, že mám časový predplatný lístok a hotovo.
Toto by práve urýchlilo nastupovanie, že by nebolo nutné sa hrajkať s tým čítacím zariadením, ktoré niekedy začne vrieskať keď niekto priloží kartu a rýchlo ju dá preč a tým pádom sa nestihne načítať a tým zbytočne zdržuje
Mne sa stal podobný problém asi minulý rok, presnejšie to bola vodička (neviem ako inak nazvať ženu riadiacu autobus :D) a akože ja som bežal ako o život na autobus a ona už mala aj smerovku, že vychádza zo zastávky, no ale predsa mi otvorila ešte dvere, a po nástupe vykrikovala na mňa, že ju už púšťali a takto. Ak som správne teda s tvojho príspevku pochopil, pani prišla na zastávku už keď autobus bol skoro rozbehnutý? A následovne jej otvoril autobusár dvere podobne ako v mojej situácii a začal na pani vykrikovať?
Aj keď neviem stále o akého vodiča sa jedná, ale to je asi teraz jedno, tak osobne si myslím, že áno keď má niekto zlý deň to sa dá pochopiť ale ak to robí niekto pravidelne tak to už nie je normálne, a rozumiem tiež, že práca autobusára je náročná. Osobne tiež mám celkom dobré skúsenosti s vodičmi, väčšina s nich sú v pohode.
Inak veľa šťastia s tou sťažnosťou alebo skôr pripomienkou SAD-ke, lebo osobne čo som im písal na všetky možné e-maily mi odpovedali až z jedného a to som im písal, že proste väčšina vodičov nevie nahadzovať časové predplatné lístky pri prímestskej doprave v rámci územia Trenčína a dopadlo to tak, že asi len poučili znova vodiča ktorého som spomenul v e-maily a to bola celá ich odpoveď.
To ma mrzi,ja ho poznam,viem ze skor nevravi nic... teraz som soknuty... ale viem podla seba ze ked nemam svoj voz a mam zalozny ako teraz maju oni tak by som "vrazdil",vtedy skratka vodic trpi ako nikdy a caka na koniec sluzby,vsetko ostatne je uplne navyse vycerpavajuce...To nie e obhajoba ,len moja skusenost...Ja napr.teraz beriem rozne lieky a kvapky,mam co robit sam so sebou a vydrzat,ale prestal som riesit ludi a je to o nieco lepsie...Skratka tie predne dvere budu stale "in" a kto toto raz u nas vyriesi si zaslusi minimalne litrik dobrej Oskorusovice -tu ma u mna! ? Nedavno som nad tymto premyslal ked som cital na dvoch kolegov dost negativnu ale pravdivu kritiku,mimo autobusu su to super chalani,ale ked sadneme za volanty nastane nejaka zmena-prepnutie...skratka celkom ine nieco...preto ine riesenie nie je len aby vodic MHD karoval a neriesil informatora a predavaca alebo uz ta buducnost bezpilotnych autobusov .... Pilot lietadla letenky nepredava,rusnovodic metra ci vlaku tiez nie..my to robime tak ako to tu je zavedene,mame tu uz aj kolegov co jazdili inde na MHDckach a tiez kukaju co tu ludia dokazuju.....niekto vydrzi,iny nie...casto riesim podnety znamych ktory mi volaju-viezol ma taky a taky vodic -cislo autobusu a toto a takto ...a ja viem svoje ... jedine mozne momentalne riesenie je NEKOMUNIKOVAT ale to zase by bolo clankov ze sofo sa otocil do laveho okna a podobne... Tak jedeme o dum a zastavku dal chlapci...MHD = galejnici su k sluzbam...mali by ste pocut nese zazitky co si mi rozpravame casto po sichte o cestujucich...ale tak jasne ze sa povie-ste tu pre nas... len keby sa dodrzoval prepravny poriadok-ake by to bolo krasne z oboch stran pravda
Práve tento vodič má takéto vystupovanie bežne. Verím všetkému, čo je tu napísané. Ja osobne som ho tiež zažil, keď sa veľmi nepríjemne správal k cestujúcim a robí to dosť často, takže tu nejde o náladovosť, ale pravidelnosť. Práve s takými vodičmi by sa malo niečo robiť. Nie je možné, aby sa s ľuďmi niekto takto rozprával.
Jeden zážitok z dneška, ktorý nemôžem nenapísať...
Išiel som 11 o 12:55 zo Saratovskej, pri parku, Karosa #42 a naozaj ma nepríjemne prekvapilo správanie vodiča. Nie že by som od vodičov MHD čakal príjemné vystupovanie (česť výnimkám, o ktorých viem, nebudem samozrejme"hádzať všetkých do jedného vreca", chápem, že práca vodiča je náročná), ale toto bol naozaj vrchol. Pani dobehla na autobus pár sekúnd po odchode ale pán vodič po nej vrieskal až po zastávku Pod Juhom, ako by mala prísť na čas. Samozrejme mala, ale vodič nemôže poznať, či nemala nejaké závažné dôvody. A ak by to povedal slušne, ešte ho podporím, ale vrieskať po platiacom cestujúcom, to je moc.
Ďalšia zastávka Inovecká, pán nemal drobné na zaplatenie, vodič opäť vrieskal tak, že som ho bez problémov počul k stredným dverám. Keby pánovi nepožičali cestujúci, stojíme tam doteraz. Zato pán vodič zabudol zavrieť dvere, keď zo zastávky odchádzal, to je v poriadku, hlavne nadať cestujúcemu. Najprv by bolo dobré myslieť na vlastné povinnosti ?
Samozrejme viem, že iMHD nie sú stránky dopravcu, ktorému to takisto prepošlem, ale zaujímal by ma názor diskutujúcich na takéto vystupovanie...
Samozrejme, ako mi už viackrát bolo povedané, treba mať pochopenie k tomu, že vodiča mohlo predtým nahnevať niečo/niekto iný, samozrejme, to je pravda. Ale aj to pochopenie má svoje hranice a naviac, rovnaké pochopenie by mohli mať aj vodiči k cestujúcim...?
PS: ospravedlňujem sa za kritiku, ktorú naozaj nemyslím na všetkých vodičov ale toto bolo podľa môjho názoru moc...
Treba vziat miery zo zastavky Dolny Sianec (byvala Soblahovska razcestie) ,ta jedina je z poslednej doby dobra co sa tyka dlzky! Aj co sa tyka vjazdu... a ped tou nemocnicou bude treba mysliet na to ze tam zacne vyuzivat zastavku kopa taxikov a os.aut na vystupovanie/nastupovanie ludi tak ako pred OvCe Laugaricio!
Veľmi nepresnou metódou som prišiel na dĺžku cca 20 metrov (19,85 m). Nemám .dwg súbor, aby som si to odmeral presne. Tá vzdialenosť je len v dĺžke žltého vyznačenia BUS.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Troll
Pre Trenčín časové lístky určite zbytočnosť nebudú, len ak by to mala byť tarifa, ktorá sa týka iba MHD TN a ničoho iného, ten sortiment lístkov na jednu cestu by určite nebol taký široký... Avšak akonáhle by išlo o tarifu IDS (teda týkajúca sa aj okolitého regiónu), naozaj nevidím problém prečo do toho neísť. ?