Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #11118:
Kaštan - vzniklo v Prahe, keď prišli zo ZSSR zacvičovať rušňovodičov a %další personál na metre. Obvyklé sovietske oslovenie cestujúcich "graždane" (občania) sa spodobilo na "kaštani".
Inak v Bratislave sa správne nehovorí cestujúcim "vlke" ale "vlkä" ? .
Reply on: syko #11116:
Chápem, ale tak väčšina ľudí nastúpi a ide do zadnej časti si sadnúť, a tam musíš ísť aj tak po pár schodoch, ale hej to je pravda, že cez tie malé dvere v Crosswayoch zle sa nastupuje a ešte tie úzke schody, ale zase si myslím, že väčšina stále nevie možno, že sa dá nastupovať poslednými dverami, alebo sú zvyknutý na stredné a prvé.

Toto sa, ale týka Crosswayov, stále viac jazdia Karosy B952, ktoré majú posledné dvere úplne tak isto veľké ako tie stredné, čiže tam toto neplatí, ale aj tak väčšina ľudí zase ide strednými, a čo sa týka Citelisov tak tam tiež sú také isté veľkosťou dvere posledné ako tie stredné.
Reply on: Richard Ščepko #11115:
No, nechcel som si robit reklamu, ale ked uz to urobil niekto za mna:

https://www.artforum.sk/katalog/110403/ako-som-vozil-norov
Reply on: S499.1023 #11109:
Keby aspoň tá evidencia bola k niečomu, napríklad k tomu aby sa mohol napríklad nejako zmeniť cestovný poriadok podľa vyťaženosti v daných hodinách, keby to slúžilo kvôli tomuto tak dobre nech to je ako je, ale ak sa nič nemení, ako v poslednej dobe odkedy v roku 2016 sa zmenili linky a poriadky tak odvtedy nastavili malé úpravy až skoro žiadne. (a pridanie nezmyselnej linky 31, pri ktorej stále neverím, že je vyťažená a hlavne jej číslo mi nejde do hlavy).
Reply on: Jacob #11108:
Stredné dvere sú najpohodlnejšie. Široký vstup, zvyčajne bez schodov, bez čakania na lístok, rozsiahly priestor na státie. Keď si vezmeš niektorý z tých šestnástich crosswayov, kde majú zadné dvere parametre únikového schodiska pre škôlkarov, nie je sa čomu čudovať.
K debate "vodič - cestujúci" prikladám celkom zaujímavý rozhovor s vodičom, ktorý jazdí v Nórsku. Aktuálne v Denníku N je o ňom rozhovor:

http://docdro.id/V6o0Tng

Hneď v úvode sa spomína aj iMHD ?
Reply on: S499.1023 #11109:
A sú viaceré prípady, že dopravca si stráži všetky tieto údaje ako zlatý poklad a odmieta ich dať aj objednávateľovi (tomu je to zvyčajne jedno...)
Reply on: irizar #11112:
Úplný súhlas.
Reply on: Jacob #11102:
Vzhľadom na to, že máme rok 2018 by som sa na nejaký SMS lístok, nesúci zo sebou províziu pre operátora, vykašlal a šiel rovno do mobilnej aplikácie, ktorá vie slúžiť aj ako mesačník.
...pan sofer,stratila som dve eura...No tak sa prejdite pozriet po autobuse ak ste sla so mnou...po chvili cakania pani pride naspat dopredu a stoji...co pani,nasla ste? Nie,tak co,vystupite si? No,aaa nahodou Vam do suflika nepadli? No prepacte,dostali nohy a skocili mi asi rovno sem...
Reply on: MinoSUN-55 #11099:
Moje skúsenosti s ním sú rovnaké: íkvé húpacieho koníka
Reply on: Jacob #11108:
Povedzme si úprimne, že to nie je úplne vina dopravcov, ale objednávateľov, že vyžadujú absurdnú presnú evidenciu. Ale niektorí pohlavári od dopravcov ich radi podporujú v tom, že je to na niečo dobré.
Reply on: Mike #11106:
To, že potrebujú mať presnú evidenciu mne a iným je u riti, reálne načo je dobré prikladať k čítačke kartu keď máš časový lístok keď aj tak za prvé, ten kto si zakúpi časový lístok tak hádam vie kedy mu končí, a ešte dokonca pri kúpe cez internet si vieš vybrať, že napríklad týždeň pred koncom ti príde upozornenie, a za druhé keď zabudneš, že ti vypršal a nekúpiš si nový a neoznačíš si cestu tak dostaneš pokutu, ale to je už tvoj problém.
Najviac je, ale nelogické dostať pokutu keď si neoznačím lístok ale mám časový lístok ale aj tak pokutu by som dostal. Fakt toto celé nechápem, možno časový lístok ušetrí peniaze niekomu kto denne chodí MHDčkou aj 10 krát ale čas nie keďže si označuješ jazdu ako vždy.

Potom sa ospravedlňujem, že som sa pomýlil, raz som od niekoho počul túto informáciu, že pri najhoršom aj u vodiča si kúpiš lístok, ale nepreveroval som si to keďže vždy si kúpim lístok, a keď som raz tú možnosť nemal tak som radšej išiel o jednu zastávku načierno a tam si kúpil lístok 😃 (však lepší spôsob ako ísť celú cestu načierno :D)
Ako áno, mohla by tá možnosť byť, že naozaj ak nebude iná možnosť kúpiť si s prirážkou u vodiča.

Čo sa týka nastupovania tak ja si myslím, že niektorí zbytočne chodia prvými dverami, idú prvými dverami keď majú normálne čipovú kartu, a tým aj zdržujú tým, že musia čakať na lístok čo im vypluje, alebo čo sa týka stredných a posledných dverí, tak odkedy dali čítačky a možnosť nástupu poslednými dverami tak aj tak väčšina ľudí stále chodí strednými dverami a tým sa vytvára zbytočná rada a meškanie autobusu.
Reply on: Mike #11106:
Odpovedzme si, aký je spoločný menovateľ DPMŽ a SAD TN a máme odpoveď na otázku z prvého odstavca.
Reply on: Jacob #11102:
Prikladanie PCL k označovaču pri každom nástupe je fetiš zvaný "musíme mať presnú evidenciu o každom cestujúcom". Majú ho aj v Žiline a tam chodia aj revízori a za nepriloženie PCL k označovaču je pokuta. A to pritom máš platný cestovný lístok s ktorým as môžeš prepravovať a aj tak musí platiť pokutu.
Otázka je, prečo je potreba presnej evidencie nastupujúcich cestujúcich povýšená nad komfort cestujúcich, keď aj tak SADka (resp DPMŽ) s tými údajmi na nejakej pravidelnej báze nepracuje (napr. že by to zohľadňovali pri zmene CP a podľa toho zahustili / zriedili spoje alebo nasadzovali kĺbaky). Jedine že by si ich niekto vypýtal v rámci infozákona, ak je to podnik financovaný verejných zdrojov - teda predpokladám, že na MHDčku by sa to mohlo vzťahovať.

Čo sa týka lístkov, v Ba asi ako v jedinom meste na SVK (a asi aj v ČR a možno aj okolitých štátoch) predaj lístkov u vodiča NIE JE žiadny. Čo tiež nie je ideálne, lebo napriek predajom v stánkoch, automatoch, elektronických peňaženkách či SMS lístkoch sa vyskytnú prípady, že by sa ten predaj u vodiča využil. Ale jedine tak, že by mal vodič jeden, max. dva druhy lístkov a cena u vodiča by bola s prirážkou oproti bežnému predaju.

A čo sa týka otvárania prvých dverí a nástupu prvými dvermi, tak väčšina (ak nie všetky) busy to majú tak, že na tie prvé dvere je vždy osobitné tlačidlo (a potom buď jedno na všetky ostatné, alebo na každé zvlášť, alebo rôzne..). A denne je x prípadov, že keď ide nastúpiť do busu na zastávke 20 ľudí, tak 17 z toho nastúpi cez predné dvere a z nich 14 prejde minimálne k tretím (alebo ak je to kĺbak a je tam toľko miesta tak aj do vlečky). Proste dav cestujúcich sa všade správa iracionálne (ale to nielen na Slovensku).
Reply on: Marek6283 #11100:
Tento jav dobre poznám aj v DPB. Vodiči, ktorí sú osobne úplne ľudskí, milí, ochotní aj majú rozumné názory, akonáhle sú za volantom, tak sú na cestujúcich občas až agresívni a akoby so zlou náladou. Dokonca ak aj niektorí píšu na FB a imhd tak vystupujú apriori proti cestujúcim.
Pokiaľ viem (a budem rád, ak ma opravíte v časti, v ktorej sa mýlim), v PO funguje prestupné časové lístky (+väčšinou dopytové otváranie dverí) a okrem toho, že sú SMS lístky a obyčajné automaty na lístky (podobne ako v KE či BA), možno v niektorých spojoch kúpiť aj lístok u vodiča... Neviem ale, či sa to dá vo všetkých spojoch alebo iba v niektorých.
Reply on: Jacob #11102:
V Bratislave kúpiť lístok u vodiča? U vodiča DPB asi nie... ?

Pre Trenčín časové lístky určite zbytočnosť nebudú, len ak by to mala byť tarifa, ktorá sa týka iba MHD TN a ničoho iného, ten sortiment lístkov na jednu cestu by určite nebol taký široký... Avšak akonáhle by išlo o tarifu IDS (teda týkajúca sa aj okolitého regiónu), naozaj nevidím problém prečo do toho neísť. ?
Reply on: Marek6283 #11100:
Najlepšie sa majú vodiči v Bratislave alebo v takých Košiciach, proste mestá kde si kúpiš lístok buď SMS či už v automatoch, trafikách... a tam naozaj v týchto MHD-čkách vodiči otvárajú iba dvere (jedným tlačítkom alebo ako, neviem ako to majú také SOR-ky či iné autobusy ktoré majú dvere na tlačidlo), a pokiaľ viem v takej Bratislave lístok dá sa prinajhoršom aj u vodiča kúpiť ale tuším ževraj veľkou prirážkou.
Lenže toto pre Trenčín takýto systém je nereálny, a to asi hlavne preto, lebo ak by sme mali mať automaty na lístky tak na to by neboli ako vždy peniaze (ani na nové čítačky kvôli takýmto lístkom) a hlavne pre také malé mesto ako Trenčín by časové lístky boli zbytočnosť.
Jedine čo by mohla SAD-ka zrealizovať by mohla konečne spraviť možnosť ako som spomínal a to SMS lístok, a ešte osobne si myslím, že kto má časový predplatný lístok tak aby nebolo nutné vždy po nástupe do autobusu prikladať kartu k čítaciemu zariadeniu, keďže toto mi tu chýba možnosť nastúpiť do autobusu len tak bez potreby označenia, však načo, keď mám časový predplatný lístok, tak keby išiel revízor tak jemu by ukázalo, že mám časový predplatný lístok a hotovo.
Toto by práve urýchlilo nastupovanie, že by nebolo nutné sa hrajkať s tým čítacím zariadením, ktoré niekedy začne vrieskať keď niekto priloží kartu a rýchlo ju dá preč a tým pádom sa nestihne načítať a tým zbytočne zdržuje 😕
Reply on: MA MHD #11098:
Mne sa stal podobný problém asi minulý rok, presnejšie to bola vodička (neviem ako inak nazvať ženu riadiacu autobus :D) a akože ja som bežal ako o život na autobus a ona už mala aj smerovku, že vychádza zo zastávky, no ale predsa mi otvorila ešte dvere, a po nástupe vykrikovala na mňa, že ju už púšťali a takto. Ak som správne teda s tvojho príspevku pochopil, pani prišla na zastávku už keď autobus bol skoro rozbehnutý? A následovne jej otvoril autobusár dvere podobne ako v mojej situácii a začal na pani vykrikovať?
Aj keď neviem stále o akého vodiča sa jedná, ale to je asi teraz jedno, tak osobne si myslím, že áno keď má niekto zlý deň to sa dá pochopiť ale ak to robí niekto pravidelne tak to už nie je normálne, a rozumiem tiež, že práca autobusára je náročná. Osobne tiež mám celkom dobré skúsenosti s vodičmi, väčšina s nich sú v pohode.
Inak veľa šťastia s tou sťažnosťou alebo skôr pripomienkou SAD-ke, lebo osobne čo som im písal na všetky možné e-maily mi odpovedali až z jedného a to som im písal, že proste väčšina vodičov nevie nahadzovať časové predplatné lístky pri prímestskej doprave v rámci územia Trenčína a dopadlo to tak, že asi len poučili znova vodiča ktorého som spomenul v e-maily a to bola celá ich odpoveď.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.