Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
otázky a odpovede z 07.07.2017:

Otázka od: Ľuboš Jantošovič, 07.07.2017
Dobrý deň, v súvislosti s letnými prázdninami je v cestovných poriadkoch mierne obmedzená ponuka na vybraných linkách. Zároveň sú poväčšine na dva mesiace odstavené kĺbové vozidlá. Moja otázka smeruje k tomu, či bola urobená analýza ponuky a dopytu, keďže pravidelne každé leto chodia niektoré spoje natlačené. Napríklad včera na linke 1, spoj s odchodom 15:15 z aut.stanice na Juh bola plná tak, že aj v kĺbovom vozidle by niektorí cestujúci museli stáť, nieto ešte v tom krátkom vozidle, ktoré odjazdilo tento spoj. Druhý dotaz smeruje ku klimatizácii vozidiel MHD, keďže SAD bude s nami ďalších 5 rokov a predpokladám, že nainštalovanie by bolo možné v tomto období, plus-mínus jeden rok, daňovo odpísať.
Odpoveď:

Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín:

Cestovný poriadok sa počas prázdnin vždy upravuje podľa vyťaženosti spojov. Nie je pravidlom, že všetky kĺbové vozidlá počas letných prázdnin sú odstavené. Jazdia, ale je fakt, že podstatne menej. V tomto období sa vozidla dávajú na plánované servisné opravy a údržbu, vodiči si tiež čerpajú dovolenky... Zvyčajne však stačia aj kratšie vozidlá. Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá. Sú občas mimoriadne udalosti, ktoré nám zrazu navýšia počet cestujúcich, i keď sa snažíme také prípady eliminovať. Napríklad aj tak, že počas festivalu POHODA zabezpečujeme mimoriadne spoje. Tieto si u nás objednáva priamo organizátor.

Aby som však bola konkrétna a odpovedala na Vami určený problém. Vo štvrtok 6. júla o 15,15 hodine vyrážala linka č. 1 z autobusového nástupišťa so 47 cestujúcimi. Občas niekto pristúpil, niekto vystúpil. Na celej trase sme prepravili 72 cestujúcich. Kapacita vozidla je 99 cestujúcich. Ani na jednom úseku nebola dosiahnutá plná obsaditeľnosť vozidla.

Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná.

V prímestskej autobusovej doprave je to pochopiteľne inak, pretože zastávky sú od seba niekoľko kilometrov. Ak som správne pochopila, tak navrhujete, aby sme dali klímu namontovať do už jazdiacich autobusov. Nuž, autobus je trošku iná káva, ako sú osobné vozidlá, i keď, i do nich je klíma ako dodatočná výbava poriadne drahá záležitosť. Do autobusov s rokom výroby napríklad 2009 ani nie je možné klimatizačné jednotky domontovať, lebo to konštrukčné riešenie nedovolí.

Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme.
eraz trochu oprávnenej kritiky: SAD Trenčín si spravila sama obehy a tak to aj vyzerá. Nech tu Juraj dá vyjadrenie, prečo jazdia tak, ako jazdia - preto, že nie sú schopní to spraviť poriadne a na meste nie je nikto, kto by im to vytmavil. Jedine, že sa zase spojíme tak ako pri návrhu nového CP od augusta 2016 a zatlačíme na mesto, lebo takto sa rozhadzuje zase.

Ja už dlhšie sa chystám, draxter to vie, ale nedá mi nenapísať: Mesto len kecá a kecá, čo spraví pre MHD, ale skutočne urobilo?
- od roku 2006 neskutočné chyby pri modernizácii trate 120 a výstavbe nového mosta: chýba mimoúrovňové kríženie Zlatovská - privádzač, chýba podjazd pre autá v Zámostí tak, aby zmysluplnejšie mohla premávať MHD, chýba podchod/podjazd v úseku Mládežnícka a pod.

- primitívne chyby úseku dopravy, kedy kasselák nie je ani pri Majáku a ani pri Radegaste (teraz nemierim na Richarda, ten sa snažil to napraviť, ale na osoby, ktoré to mali navrhovať a ktoré niektoré naďalej pracujú na úrade žiaľ)

- žiadna zrekonštruovaná zastávka za posledné 4 roky a(nebyť Legionárskej)
- zastávky v Opatovej bez kasselúku, hoci to boli nové zastávky
- žiaden systém v obnove vozového parku - raz veľa naraz a potom dlho nič
- žiaden systém v nasadzovaní kĺbových vozidiel od 12/2016
- mestom posvätené odstavenei najmodernejšieho vozu #61, ktoré by bez nášho tlaku a Richardovho slova znamenalo vyhodenie 7 mil. Sk z našich peňazí von oknom - dnes to je jediný jazdiaci kĺbak!!!
- odloženie súťaže na MHD a zmluva napriamo až na 5 rokov!!!!
- plytvanie prostriedkami kým pod rúškom zbytočného šetrenia robí mesto tlačenko na spojoch tým, že dopravcovi toleruje nenasadzovanie kĺbakov cez leto, hoci zmena CP od 8/2016 s ich nasadením počítala!!!!
Reply on: Gondlon #10646:
Neviem, že by zatiaľ niečo také existovalo....
Kde sa dá pozrieť zoznam alebo mapa zastávok PAD v Trenčíne?
Reply on: kvorka #10644:
vraj jazdila #61 miesto #52; možno malé meškanie v spojitosti s nezobrazovaním tohto vozidla (TV-722CN) na mojbus.sk (asi dáka porucha signálu) ťa stála možnosť zvezenia.?
Reply on: draxter #10643:
a dnes ešte aj nevykonané spoje na nosnej linke 1, čo je s vozmi? Kĺbaky dnes vykapali úplne? Zálohy nieto? Či vozy nemajú STK či čo? Ale ak sú v stave tak, ako bola operatívne schopná záložná #61 do februára tohto roka, ani sa nečudujem.
Reply on: milan002 #10642:
toto je pre mňa absolútne nepochopiteľný šok! V prvom rade obehy vozidiel, ktoré boli pripravené v zmysle zmien CP od 8/2016 počítali s prevádzkou kĺbových autobusov aj cez prázdniny v rovnakom rozsahu (však funkčné boli len 4 ks).

Potom ale prišli zmeny 12/2016 a obehy si urobila SAD-ka a tak to teraz aj vyzerá ? Avšak, chyba je aj na meste, že netrvá na nasadení kĺbových vozov v plnom počte a skôr jazdí to, čo môže alebo čo nie je pokazené a pod.

Na dôvažok však ak by aj bol prevádzkyshcopný len jeden jediný kĺbový voz, tak ho logicky nasadím na spoje 08:03 a 09:03 na linke 24, kde je to brutálna tlačenka v sóle. MOja známa z banky, čo robí v obchodnej zóne, pred dvomi dňami presedlala do auta, lebo chce cestovať kultúrne a po tom čo tam začaj jazdiť krátky voz, na to už dlabe. Takže rezultát: opäť vyháňajme ľudí z MHD ?

A na to, čo som napísal v odseku vyššie, má rovnaký podiel SAD-ka (lebo by mala poznať prepravné potreby z praxe) a mesto, ktoré ako objednávateľ nič neurobilo preto, aby aj dnes jazdiace kĺbaky v prvom rade boli nasadené tam, kde treba najviac a nie nechať SAD-ku si ich vypravovať "random" ako im vyjde podľa papierika....?
Reply on: MA MHD #10641:
čo tak pozrieť sekciu - vozidlá - tu na imhd? ?

Sú to #35 a #05.
Reply on: milan002 #10640:
Aké sú to podnikové čísla? Podľa ŠPZ si vozy nepamätám ?
dnes na ranných spojoch linky 24 šla TN-716CM a po deviatej TN-581CB ?
Reply on: LUK #10637:
Áno, je to takmer po celom meste. A nielen na zastávkach MHD, ale aj PAD. Bol som si tú integrovanú dopravu trochu vyskúšať a popri tom som si to odfotil.

Mimochodom, ako sa tu polemizovalo ohľadom toho či treba alebo netreba nahlásiť cieľovú zastávku, tak samozrejme treba - tak ako bežne v PAD. Ak je to len v rámci mesta, tak to šoférovi ani nedovolí vydať lístok podľa tarify PAD ale iba podľa cenníka MHD. Fajn je, že zľava na prestup do 40 minút platí aj pri cestovaní PAD a prestupovaní medzi PAD a MHD ?

Problémy s vydávaním lístkov ani moc nie sú, ale predsa, aj šoféri PAD si na to ešte len zvykajú. Jediný problém som mal, keď nešiel vydať študentský lístok na kartu a tak som si musel kúpiť v hotovosti.

A bol som si pozrieť aj zastávku pri ŽST Zlatovce, kde po novom zastavuje PAD a boli tam, čo chválim, vzorne umiestnené nové PAD označníky. Pôvodne som mal obavy, aby tie vývesky PAD nedali do označníkov MHD.

Ďalšou zmenou je to, že na označníky PAD na Hasičskej (obojsmerne) a aut. st. smer Dubnica boli doplnené plechy, nakoľko po rozšírení počtu spojov stojacich na Kubrej, rázc. a pod. a ich umiestnení na vývesky do samostatnej kolonky sa už vývesky do vitrín nevošli.

A ešte jedna zaujímavosť - pri ŽST Zlatovce v smere k Old Heroldu je aj takmer rok po zrušení zastávky stále označník MHD.
Reply on: syko #10636:
Dúfajme ?

Ja sa to ešte pre istotu pokúsim nahodiť aj na odkazprestarostu.sk. Aby sa na to trochu zatlačilo ?

PS: chcem tak upozorniť aj na prístrešok na Dlhých Honoch, kde je rozbité sklo už vyše týždeň (smer Juh).
Na zastávkach...
Reply on: Marek6283 #10635:
Pohoda to bola, v lete človek prežije aj keď teda lialo poriadne, aspoň bolo teplo. Som však rád, že za tým bol objektívny dôvod mimo moci SAD.

A nebudem vešať samostatnú reakciu na MA MHD, ohľadom toho prístrešku pri Obi mi prišla odpoveď s odstúpením na euroawk, tak to hádam v blízkej dobe opravia.
Reply on: syko #10629:
🙂 v tu dobu bola v krizovatke pred zastavkou Gymnazium dopravna nehoda,ja som siel linku c 5 z mostu na Juh,tadial sa to ako tak dali preist,no zrovna to za dazda riesili dopravny policajti a tak vsetky autobusy od Hasickej stali v kolone ,lebo usek od krizovatky pri Statistickom urade ku gymplu bol odstaveny,samozrejme ani z Juhu nejaku dobu tym padom nic neslo do mesta co malo odchody hned naspat a nemohli sa dostat na Juh! No POHODA nie 🙂 😉
Reply on: MA MHD #10632:
Vďaka, poslal som email na útvar dopravy.
Reply on: MA MHD #10632:
rsp. odpoveď som dostal ale podnet sa stále nevyriešil ?
Reply on: syko #10631:
No, prístrešky spravuje spoločnosť EuroAWK. Pokiaľ ide o mňa, tak ja som podobné veci zväčša nahlasoval útvaru dopravy, ktorý to s nimi následne riešil.

Ďalšia možnosť je aj Odkaz pre starostu, no tam dodnes nemám odpoveď k podobnému podnetu z apríla.
Reply on: MA MHD #10630:
Bol aj dnes. Vie niekto, komu to nahlásiť alebo rovno napíšem dotaz do otázok-odpovedí?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.