Update z dnešného rána. Citelis 18M nie je odstavený v areály SADky. Teda aspoň nie tam, kde stál ostatné mesiace. Ak dnes nejazdí, pravdepodobne je v spomínanej dielni.
Ono to nebola len sutaz, vodicom boli a v niektorych podnikoch (napriklad SAD Presov) aj realne su za nadspotrebu kratene premie, ktore tvoria vyznamnu cast ich mzdy. Pricom normy na spotrebu su casto urcovane tzv. bulharskou konstantou (osobne som bol na skoleni, kde mi trtko zodpovedny za PHM povedal: " No, ja viem ze hore kopcom ma autobus vyssiu spotrebu, ale dolu kopcom zase berie menej, takze ono sa to vlastne dorovna."
Nastastie v poslednych rokoch za toto dostalo par sadistov po prstoch (Arriva Nitra od inspektoratu prace a SAD Poprad nedavno na sude - obidve museli zrazky zo mzdy vyplatit zamestnancom naspat), takze snad tento debilny manier konecne vykape.
pokiaľ viem v istej podobe to funguje aj u našej SAD-ky: je jedna norma na spotrebu (vycucaná z brucha, keď vidím ako sa tu "argumentovalo" spotrebou Citelisu 18M), a preto kto jazdí Crossway 12 LE, máe šťastie, kto Karosu B952E má smolu. Ale najhoršie z toho vychádzajú "automaty", a preto ani Citelis 18M #61 a ani Citelis 12M #01 skoro nejazdia. Hoci by to malo byť práve naopak, pretože autmatická prevodovka je do MHD vhodnejšia, nehovoriac o kopcovitom teréne sídliska Juh. Chcelo by to vedieť, akú "normu" na spotrebu má mesto pre jednotlivé typy vozov pri preplácaní tzv. oprávnených nákladov a či to vychádza z dát dopravcu, alebo to niekto "určil" od stola a preto je kĺbový autobus postrachom, hoci kapacitou vždy poteší viac než sólo.
Jeden z možných dôvodov, prečo nemajú "SAD-istickí" (všeobecne) vodiči radi kĺbové autobusy, a ešte menej automatické prevodovky, je ten, že samotné podniky SAD majú dlhé roky zaužívané akési "naftové ligy", kde sa súťaží o najnižšiu spotrebu. Tam pochopitelne nebude asi víťazom vodič, ktorý by mal dajme tomu pridelený Citelis 18M - to je jasné... Dokonca, túto "súťaž" majú (mali) niektoré SADky uvedenú ako zamestnanecký benefit ? Pritom nešlo ani tak o samotné šetrenie spotreby pri bežnej prevádzke, ale o to, aby sa vodičom jednoducho povedané, neoplatila kradnúť nafta... alebo ako pokus o jej možnú elimináciu... Aký to malo dopad na cestujúceho, je všeobecne známe - v zime nevykúrené busy, jazda rýchlosťou 25 km/h s následným volnobehom atď...
S 13A som cestovával za ženou (vtedy ešte priateľkou) na intrák, no tento príklad by ma veru nenapadol Musím však potvrdiť, že niektoré úseky sú naozaj o umení. Bolo to v čase, kedy mala Viedeň MANy na tejto linke. Ale aj tak.
...no veď práve...
Naordinoval by som im povinne jeden deň napríklad na 13A vo Viedni s kĺbovým MB Citaro a potom by sme si mohli podebatovať, čo je prejazdné s kĺbom, a čo nie...?
Niečo málo hodím sem:
Neexistencia zastávkových ník zlepšuje preferenciu MHD pred IAD, zvyšuje bezpečnosť cestujúcich, vystupujúcich z vozidiel a prechádzajúcich cez vozovku, odstraňuje nebezpečné situácie pri vychádzaní vozidiel MHD zo zastávkovej niky. Ľudia s policajtským myslením to odmietajú vlmi často. ODI by v tomto mal byť KDI osvietenou opozíciou, lenže ľudia na ODI (neviem ako konkrétne u vás) sú často bývalí dopravní policajti.
Neviete niekto prosim kde sa poobede objavuje Citelis? Lebo chodim uz treti den 1 tkou co ide z juhu o 7:20 a tam isiel len v pondelok a uz nesiel a skusam uz druhy den 1tku skorsiu co ide 7:05 a tam tiez nejde... neviete niekto prosim?
S499.1023