Chcel by som vás veľmi pekne poprosiť o prezretie si materiálu k štandardizácií zástávok MHD v Trenčíne. Je to súbor zozbieraných podnetov hlavne z tohto fóra a doplnených o niektoré moje veci. Identický materiál som prezentoval na Komisii životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania. Tam bol odporučený na ďalšie pripomienkovanie Útvarom dopravy a SAD Trenčín.
Ide o pracovnú verziu, nejde o nič záväzné. Chýba tam norma STN pre definovanie zastávok, ktorá sa tu preberala naposledy.
Budem rád za každý nápad. Buď tu, alebo na richard.scepko@gmail.com
Problém so 14 by som videl v tom, že obec Zamarovce po osamostatnení od Trenčína pred štvrťstoročím nemala záujem na prevádzkovaní MHD. Môže byť, že za tie roky sa tam počet obyvateľov zvýšil, ale dosť pochybujem, že títo sa tam sťahovali so zámerom využívať verejnú dopravu.
Toto by asi bolo lepšie, ak by sa VÚC zobudil a urobila by sa zmena organizácie prímestskej dopravy. Niečo v štýle ako v špičke spoj raz za hodinu zo Súče cez Skalku (druhý zo Súče v preklade cez Hrabovku) a do prekladu spoj z Nemšovej (a do prekladu využiť vlaky a spojenie po Tr. Teplú alebo N/DCA odkiaľ by v špičke do TN išlo niečo každých 15-20 minút)...
Po prehodnotení pridávam upravený zoznam na osadenie prístreškov - ich počet je rovnaký ako v predloženom zozname z MsÚ:
1. Gen. Svobodu – 2 zastávky – výmena staré za nové
2. Legionárska smer Juh – doplnenie druhého prístrešku plus zabezpečenie výhľadu z prístreškov na prichádzajúce vozidlá. Teda predstavujem si to tak, že zo súčasného sa jedna reklama odstráni a dá sa tam len klasická sklenená stena a panel s reklamou sa presunie do nového, ktorý sa osadí zhruba 10 metrov od súčasného, tak aby nezavadzal vo výhľade on. V novom prístrešku sa samozrejme musí taktiež zabezpečiť výhľad na prichádzajúce vozidlá.
3. Jána Zemana - doplnenie
4. Sihoť – Žilinská - obojsmerne - doplnenie/výmena 2 zastávok – komunikácia s ŽSR
5. Kubranská, BILLA - doplnenie
6. Zlatovská ul. – dvojzastávka na ostrovčeku pri Janáčkovi
7. Istebnícka – pri bývalom kul. dome 1 - osadiť na zastávku smer Kasáresnká
8. Kasárenská/Majerská – pri autoservise IBA smer Detské mestečko
9. Záblatie, cintorín - výmena starého za nový
10. Hanzlíkovská ul. – výmena starej za novú
11. Hanzlíkovska – nové zálivy – Záblatie, nadjazd – rozšírená komunikácia do Záblatia IBA 1 smer mesto
12. Zlatovská, nákupné stredisko - doplnenie
13. Záblatie/Rybáre – zmena zastávky starej za novú
14. Legionárska smer Sihoť bez reklamy možnosť zmeny zastávky s reklamou (opäť je potrebné reklamu doplniť tak, aby nebránila vo výhľade)
Vďaka tomu, že som zrušil zbytočné osádzanie prístreškov na zastávkach Kasárenská a Záblatie, nadjazd každým smerom ale ponechal som prístrešky vždy iba na frekventovanejšom stanovišti, môžu byť prístreškami vybavené ďalšie 2 iné zastávky (viď. návrh). Ďalej som niektoré prístrešky poprehadzoval (teda dostanú sa na viac frekventované zastávky - napríklad miesto Ľ. Stárka na Kubranskú, Billa a pod.)
Panel s reklamou som navrhol doplniť na Legionársku smer Sihoť, nakoľko je to frekventovanejšia zastávka, kde osvetlenie prístrešku reklamou ocení viac ľudí a aj euroAWK - viac ľudí uvidí ich reklamy.
Na Legionárskej smer Juh som iba doplnil podmienku na zabezpečenie výhľadu z oboch prístreškov (súčasného aj nového).
Ako, uznávam, že v niektorých časoch bolo cestujúcich v Orechovom veľmi málo, ale zažil som aj spoje kde nastupovalo cez 10 ľudí (ak by si mi neveril, tak môžem pohľadať foto, kde to je vidieť).
Aj s tým neskutočným počtom spojov PAL je to tak, že v sobotu som tam sedel takmer hodinu a čo som si všimol tak cez víkend sa tam zopár dier nájde, kedy aj cez hodinu nič nejde a 2 som našiel aj v "x". A potom práve takéto medzery plus špičku by som vyplnil MHD.
Naviac, ako stále vravím, PAL jazdí smer ŽST. MHD by ľudí doviezla aj k Úspechu, do mesta, do Nemocnice a pod.
Zachádzku by som zaviedol na linke 13. Cestujúci požadovali zvýšenie poštu spojov (zaujímavé, že linku, ktorá ich vozí po celej m. č. opäť preferujú viac, ako rýchlu linku 3) a na 13 by som tak doplnil jeden spoj v rannej a jeden v popoludňajšej špičke a zaviedol zachádzku do Orechového (z podjazdu Vlárska by linka išla do Orechového, otočila sa a pokračovala na Istebnícku ul.)
Samozrejme, že ak by bola možnosť trasovať novú linku do Zamaroviec, preferoval by som to, bez úpravy linky 13 a otáčania v Orechovom.
Celkovo by som navrhol potom toto:
Linka 14: Zamarovce - Orechové - Staničná - Úspech - Autobusová stanica
Linka 10: Autobusová stanica - MAX - Pred poľom - Sihoť II, I - Hasičská - Nemocnica - Dlhé Hony - Soblahovská - Soblahov
Linka 14 by jazdila 60/120/120 ( špička/sedlo/víkend )
Linka 10 by jazdila 60/60/120
Pričom všetky spoje linky 14 by pokračovali z AS na linke 10. A všetky spoje cez špičku a víkend a každý druhý v sedle by pokračovali z L10 na L14.
Pre Soblahov by to prinieslo rýchlejší nástup a výstup, spojenie s Nemocnicou, viac zastávok v centre, spojenie so sídliskom Sihoť, k Max-u, zachovalo by sa spojenie s AS a samozrejme aj pre Zamarovce a Orechové by bol prínos veľký (zasa rýchlejší nástup a výstup, spojenie k Max-u, na Sihoť, do Nemocnice - na pokračujúcich - teda všetkých spojoch).
kvorka má pravdu, kde sa L3 otočila v roku 2008 sa už neotočí dnes. Riešením by bolo, kedy spoje PAL linky TN-Zamarovce boli (po dohode obce a mesta) dané pod linku (napr. 14) a MHD by sa otáčala skutočne až tam. Na druhú stranu, práve občania Istebníka a Závažia boli proti tomu, že ich linka 3 krúži po celom Zámostí, takže súčasné riešenie je výborné: rýchle spojenie cez Váh linkou 3, na druhú stranu v linke 13 návoz aj do priemyslených častí a škôl v Zámostí. Kvôli jednej zastávke sa nedá robiť samostatná linka a zachádzku na nej nie je ako riešiť z dorpavného hľadiska.
Keď sme robli snímky, ktoré tu kvorka zavesil, tak na spoj linky 3 v "a" šiel len 1 cestujúci na danej zastávke a následne nikto! Takže záujem je akiste len niekedy. A netreba zabúdať, že tam stojí PAL - vieš koľko spojov PAL tam stojí? Nosná PAL linka TN-Nemšová (srnie) a TN-Horná Súča. To sú obrovské počty spojov. Takže ja nevidím dôvod na MHD v tejto zastávke. 8 párov spojov je totiž nič v porovnaní so spojmi PAL tadiaľ idúcimi. ?
Takže odpoveď: je tam neskutočný počet spojov PAL spojov a nie je kde točiť autobus MHD. Ohľadne značenia to je otázka na mesto. Teraz tam linka MHD nekončí, takže ani neviem, akoby si to chcel dať cez zachádzku, nie je ako.
Za otoč považujem akékoľvek miesto, kde sa otáčajú autobusy a potom ten otoč môže byť vhodný alebo nevhodný z prevádzkového hľadiska.
Spôsob, ako sa otáčali spoje L3 v Orechovom mi je známi. Viem, že je to nevhodné riešenie ale ako inak to tam vieš vyriešiť? Obnoviť MHD do obce Zamarovce? Ja by som bol za, ale o tom môžeme asi iba snívať.
Lenže, ja sa okrem prevádzkovej snažím prihliadať aj na tú stránku z hľadiska cestujúcich. A je pravda, že záujem tam je (to potvrdzujú otázky a odpovede a aj ľudia, s ktorými som o tom prehodil 2-3 vety na zastávke, keď sme čakali na PAL do mesta). Okrem toho, aj tá dochádzková vzdialenosť na zastávku Istebnícka je dosť veľká.
Návrh na zrušenie obsluhy Orechového (ešte v cp DIC) sa kritizoval aj tu v článku "Mestom Trenčín navrhovaná organizácia zmien MHD pod drobnohľadom", píše sa tam: "Na obsluhu mestskej časti Orechové sa v návrhu asi „zabudlo“ – nie je tam navrhnutá žiadna linka ani zachádzka."
Preto sa pýtam, či je to tam tak hrozné, že to treba riešiť takto radikálne, alebo či keby sa na uvedených častiach ulíc upravilo dopravné značenie (zákaz státia - zvislé aj vodorovné) na oboch okrajoch, či by sa to dalo prejsť?
A áno, viem, že sú tam aj PAL spoje, ale napríklad cez víkend sú tam veľké medzery medzi odchodmi a jazdia iba na AS. Pričom MHD by ľudí doviezla do mesta, k nemocnici a na Juh, prípadne do OC Laugaricio a pod.
Od počiatku to bolo také rýchlokvasené riešenie po tom, čo sa zrušila 14-tka využívajúca otoč KD Zamarovce. Podľa mňa dnes nevhodné riešenie obnoviť to, najmä po tom, ako je linka 3 a 13 využívaná na novej trase.
Dnes opäť 4 aj 11 veľmi plné, obe mávali meškania 2-5 minút, autobusy na 4 sa dokonca nestíhali obracať, napríklad vozidlo, ktoré malo vykonať spoj o 13.40 z Juhu prišlo na konečnú na oneskorenom spoji linky 4 z mesta až 4 minúty po odchode vyššie spomenutého spoja 13.40 v dôsledku čoho meškal už z východzej zastávky 5 minút a ďalšie asi 2 minúty pribudli kvôli množstvu cestujúcich na Saratovskej, pri parku.
Podobne to bolo viackrát.
Budem situáciu sledovať zajtra aj v utorok a znovu aktualizujem.
------
Orechové: je tam problém so šírkou komunikácie alebo s nezodpovedným parkovaním? Lebo komunikácia mi príde široká dosť, takže pokiaľ je to iba kvôli parkovaniu, tak mi príde dosť blbé zrušiť kvôli tomu celú konečnú! To za 1-2 roky budeme potom rušiť aj Saratovskú a pod. (lebo aj inde sa nezodpovedne parkuje).
Nech sa tam vždy 15 minút pred obratom linky postaví mestská polícia a ľudia si hneď odvyknú od parkovania v otoči.
11 je hviezda dlhodobo,aj kapacitne super,vcera,dnes az do 2.11. pre harmoniku iste vhod.
Orechove: neni kde tocit bus,sme sa ani s nakladnym nevytocili minule.
Tak, a potvrdilo sa čo som písal v príspevku, na ktorý teraz reagujem:
- linka 11 dnes veľmi plná, išiel som viackrát, napr. v spoji s odchodom o 16.01 z ul. Legionárov som stál väčšinu trasy nalepený na zadných dverách. Samozrejme, väčšina ľudí vystúpila na Saratovskej, pri parku a išla na cintorín. Podobne som cestoval napríklad aj 11 o 11.00 smer mesto (aj keď tam bolo trošku menej ľudí). Ostatné spoje a aj štvorka tiež citeľne plnšie.
Takže odbor dopravy sa opäť len vyhováral, nakoľko kĺb na linke 11 by dnes význam mal. Zajtra informácie aktualizujem.
------------------------------------------------
Bol som pozrieť aj do m. č. Orechové. Podarilo sa mi rozprávať s domácimi o zrušení zastávky Orechové, Vlárska. Musím povedať, že ľudia sú tam veľmi nespokojní, viacerí posielali podnety a hovoria, že trojka v Orechovom bola využívaná a mala by sa vrátiť.
S týmto názorom na základe svojich jázd ešte pôvodnou linkou 3 súhlasím aj ja, prešiel som sa otočkou a v čase mojej návštevy by tade autobus prešiel. Pridávam foto:
------------------------------------------------
No a na záver pridávam foto zast. Legionárska po skrátení
K téme posilnenia dopravy na cintorín Juh:
"Počas sviatkov všetkých svätých sa neuvažuje o zvýšení a posilnení spojov, nakoľko v minulosti boli posilnené a jej vyťaženosť bola skutočne nízka. "
Ing. Miloš Minarech
referent dopravy
---------
Takže tak. Už sa teším na preplnenú 11, pričom spoje na Juh I už jazdili plnšie aj dnes a to ešte nezačal najväčší nával a samozrejme, jazdilo sa podľa "x". Zajtra bude ľudí určite viac a spojov menej, takže to bude "zábavné". ?
Napísal som ešte reakciu v zmysle, že nemôžme tento rok porovnávať s rokom 2009, či kedy to posilnili naposledy a hlavne, že ak chceme prilákať ľudí, musíme reagovať na aktuálne požiadavky. Spomenul som aj to, že minulý rok jazdili bežné spoje preťažené, a teraz je spojov menej a tak.
Na toto zatiaľ reakciu nemám a už ju vlastne ani netreba, keďže je už na to neskoro.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.