To s tou klimatizáciou si hádam chuderka ani sama nemyslí, len jej niekto nakázal tak odpovedať. Inak by som o nej mohol plným právom prehlásiť, že je vulgárny názov ženských rodidiel.
A ešte k tomu, keď je neefektívna a zbytočná, prečo niektorí autobusári na B 952 potom nechávajú počas jazdy otvorené predné dvere? Však klimatizácia je zbytočná a neefektívna tak načo ich necháva otvorené, však každých 400 m predsa ako písala sa zastavuje otvoria sa dvere a to stačí nie?
Zaujímalo by ma tak, že či je to dovolené mať otvorené predné dvere počas jazdy.
Dobrý vtip, že kapacita 99 a keď nastúpilo 47 ľudí to akože bol autobus poloprázdny? :DDD by ma zaujímalo kto vymýšľa tie kapacity, lebo ak má B 952 kapacitu 99 ľudí tak ja už neviem, lebo 99 ľudí sa tam určite nevojde a keby aj tak by ma zaujímalo ako vystúpil by niekto...
"Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná."
Hej jasné, zbytočná, každých 400 metrov? Si srandu robí? Len od zastávky Veľkomoravská k zastávke Gymnázium je to okolo 1 km. A nech si teda sama vyskúša, že klímu treba, taktiež aj kúrenie autobus má a zbytočne lebo v zime niektorí vodiči vôbec nekúria a zima je až moc v autobuse.
"Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme."
V budúcnosti? A to akože čo je teraz, minulosť? Ak dobre som našiel v roku 2011 sa kúpilo 5 autobusov Irisbus Crossway LE 12M a už skoro 6 rokov žiadny nový autobus, už by bolo načase kúpiť nejaké a dať doriti tie B 952.
"Ani v jednom useku nebola dosiahnuta plna obsadenost vozidla." Takze kym nevezieme substrat nalisovany v siestich vrstvach, ale iba v styroch, je vsetko okej.
"Klimatizacia je v MHD... doslova neefektivna a zbytocna." Tuto nebetycnu kravinu si este v roku 2017 dovoli niekto povedat nahlas?
A tito isti ludia budu sucasne nariekat, ze im kazdym rokom ubudaju cestujuci. Neskutocne.
ahá, takže 72 cestujúcich v sóle je akože paráda, akiste v starej hrdzavej polátanej B952 ? Hlavne, že kĺbaky sa presúšajú vo vozovni. Ale presne, otázka vyťaženosti spojov 08:03 a 09:03 na linke 24 by sa zišla zodpovedať! Zajtra píšem na mesto.
"Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá." To by ale znamenalo, že ranná 24 po ôsmej chodí poloprázdna, keď tam jazdí sólo. Alebo jazdí viac ako polovica cestujúcich načierno?
Otázka od: Ľuboš Jantošovič, 07.07.2017
Dobrý deň, v súvislosti s letnými prázdninami je v cestovných poriadkoch mierne obmedzená ponuka na vybraných linkách. Zároveň sú poväčšine na dva mesiace odstavené kĺbové vozidlá. Moja otázka smeruje k tomu, či bola urobená analýza ponuky a dopytu, keďže pravidelne každé leto chodia niektoré spoje natlačené. Napríklad včera na linke 1, spoj s odchodom 15:15 z aut.stanice na Juh bola plná tak, že aj v kĺbovom vozidle by niektorí cestujúci museli stáť, nieto ešte v tom krátkom vozidle, ktoré odjazdilo tento spoj. Druhý dotaz smeruje ku klimatizácii vozidiel MHD, keďže SAD bude s nami ďalších 5 rokov a predpokladám, že nainštalovanie by bolo možné v tomto období, plus-mínus jeden rok, daňovo odpísať.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín:
Cestovný poriadok sa počas prázdnin vždy upravuje podľa vyťaženosti spojov. Nie je pravidlom, že všetky kĺbové vozidlá počas letných prázdnin sú odstavené. Jazdia, ale je fakt, že podstatne menej. V tomto období sa vozidla dávajú na plánované servisné opravy a údržbu, vodiči si tiež čerpajú dovolenky... Zvyčajne však stačia aj kratšie vozidlá. Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá. Sú občas mimoriadne udalosti, ktoré nám zrazu navýšia počet cestujúcich, i keď sa snažíme také prípady eliminovať. Napríklad aj tak, že počas festivalu POHODA zabezpečujeme mimoriadne spoje. Tieto si u nás objednáva priamo organizátor.
Aby som však bola konkrétna a odpovedala na Vami určený problém. Vo štvrtok 6. júla o 15,15 hodine vyrážala linka č. 1 z autobusového nástupišťa so 47 cestujúcimi. Občas niekto pristúpil, niekto vystúpil. Na celej trase sme prepravili 72 cestujúcich. Kapacita vozidla je 99 cestujúcich. Ani na jednom úseku nebola dosiahnutá plná obsaditeľnosť vozidla.
Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná.
V prímestskej autobusovej doprave je to pochopiteľne inak, pretože zastávky sú od seba niekoľko kilometrov. Ak som správne pochopila, tak navrhujete, aby sme dali klímu namontovať do už jazdiacich autobusov. Nuž, autobus je trošku iná káva, ako sú osobné vozidlá, i keď, i do nich je klíma ako dodatočná výbava poriadne drahá záležitosť. Do autobusov s rokom výroby napríklad 2009 ani nie je možné klimatizačné jednotky domontovať, lebo to konštrukčné riešenie nedovolí.
Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme.
eraz trochu oprávnenej kritiky: SAD Trenčín si spravila sama obehy a tak to aj vyzerá. Nech tu Juraj dá vyjadrenie, prečo jazdia tak, ako jazdia - preto, že nie sú schopní to spraviť poriadne a na meste nie je nikto, kto by im to vytmavil. Jedine, že sa zase spojíme tak ako pri návrhu nového CP od augusta 2016 a zatlačíme na mesto, lebo takto sa rozhadzuje zase.
Ja už dlhšie sa chystám, draxter to vie, ale nedá mi nenapísať: Mesto len kecá a kecá, čo spraví pre MHD, ale skutočne urobilo?
- od roku 2006 neskutočné chyby pri modernizácii trate 120 a výstavbe nového mosta: chýba mimoúrovňové kríženie Zlatovská - privádzač, chýba podjazd pre autá v Zámostí tak, aby zmysluplnejšie mohla premávať MHD, chýba podchod/podjazd v úseku Mládežnícka a pod.
- primitívne chyby úseku dopravy, kedy kasselák nie je ani pri Majáku a ani pri Radegaste (teraz nemierim na Richarda, ten sa snažil to napraviť, ale na osoby, ktoré to mali navrhovať a ktoré niektoré naďalej pracujú na úrade žiaľ)
- žiadna zrekonštruovaná zastávka za posledné 4 roky a(nebyť Legionárskej)
- zastávky v Opatovej bez kasselúku, hoci to boli nové zastávky
- žiaden systém v obnove vozového parku - raz veľa naraz a potom dlho nič
- žiaden systém v nasadzovaní kĺbových vozidiel od 12/2016
- mestom posvätené odstavenei najmodernejšieho vozu #61, ktoré by bez nášho tlaku a Richardovho slova znamenalo vyhodenie 7 mil. Sk z našich peňazí von oknom - dnes to je jediný jazdiaci kĺbak!!!
- odloženie súťaže na MHD a zmluva napriamo až na 5 rokov!!!!
- plytvanie prostriedkami kým pod rúškom zbytočného šetrenia robí mesto tlačenko na spojoch tým, že dopravcovi toleruje nenasadzovanie kĺbakov cez leto, hoci zmena CP od 8/2016 s ich nasadením počítala!!!!
vraj jazdila #61 miesto #52; možno malé meškanie v spojitosti s nezobrazovaním tohto vozidla (TV-722CN) na mojbus.sk (asi dáka porucha signálu) ťa stála možnosť zvezenia.?
a dnes ešte aj nevykonané spoje na nosnej linke 1, čo je s vozmi? Kĺbaky dnes vykapali úplne? Zálohy nieto? Či vozy nemajú STK či čo? Ale ak sú v stave tak, ako bola operatívne schopná záložná #61 do februára tohto roka, ani sa nečudujem.
toto je pre mňa absolútne nepochopiteľný šok! V prvom rade obehy vozidiel, ktoré boli pripravené v zmysle zmien CP od 8/2016 počítali s prevádzkou kĺbových autobusov aj cez prázdniny v rovnakom rozsahu (však funkčné boli len 4 ks).
Potom ale prišli zmeny 12/2016 a obehy si urobila SAD-ka a tak to teraz aj vyzerá ? Avšak, chyba je aj na meste, že netrvá na nasadení kĺbových vozov v plnom počte a skôr jazdí to, čo môže alebo čo nie je pokazené a pod.
Na dôvažok však ak by aj bol prevádzkyshcopný len jeden jediný kĺbový voz, tak ho logicky nasadím na spoje 08:03 a 09:03 na linke 24, kde je to brutálna tlačenka v sóle. MOja známa z banky, čo robí v obchodnej zóne, pred dvomi dňami presedlala do auta, lebo chce cestovať kultúrne a po tom čo tam začaj jazdiť krátky voz, na to už dlabe. Takže rezultát: opäť vyháňajme ľudí z MHD ?
A na to, čo som napísal v odseku vyššie, má rovnaký podiel SAD-ka (lebo by mala poznať prepravné potreby z praxe) a mesto, ktoré ako objednávateľ nič neurobilo preto, aby aj dnes jazdiace kĺbaky v prvom rade boli nasadené tam, kde treba najviac a nie nechať SAD-ku si ich vypravovať "random" ako im vyjde podľa papierika....?
Áno, je to takmer po celom meste. A nielen na zastávkach MHD, ale aj PAD. Bol som si tú integrovanú dopravu trochu vyskúšať a popri tom som si to odfotil.
Mimochodom, ako sa tu polemizovalo ohľadom toho či treba alebo netreba nahlásiť cieľovú zastávku, tak samozrejme treba - tak ako bežne v PAD. Ak je to len v rámci mesta, tak to šoférovi ani nedovolí vydať lístok podľa tarify PAD ale iba podľa cenníka MHD. Fajn je, že zľava na prestup do 40 minút platí aj pri cestovaní PAD a prestupovaní medzi PAD a MHD ?
Problémy s vydávaním lístkov ani moc nie sú, ale predsa, aj šoféri PAD si na to ešte len zvykajú. Jediný problém som mal, keď nešiel vydať študentský lístok na kartu a tak som si musel kúpiť v hotovosti.
A bol som si pozrieť aj zastávku pri ŽST Zlatovce, kde po novom zastavuje PAD a boli tam, čo chválim, vzorne umiestnené nové PAD označníky. Pôvodne som mal obavy, aby tie vývesky PAD nedali do označníkov MHD.
Ďalšou zmenou je to, že na označníky PAD na Hasičskej (obojsmerne) a aut. st. smer Dubnica boli doplnené plechy, nakoľko po rozšírení počtu spojov stojacich na Kubrej, rázc. a pod. a ich umiestnení na vývesky do samostatnej kolonky sa už vývesky do vitrín nevošli.
A ešte jedna zaujímavosť - pri ŽST Zlatovce v smere k Old Heroldu je aj takmer rok po zrušení zastávky stále označník MHD.