Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ešte k Terminálu. Moja najväčšia kritika tohto projektu bola v logickom usporiadaní žel. stanice, prímestskej dopravy a MHD. Vzdialenosti, ktoré by človek absolvoval, ak by prestupoval z MHD na vlak/PAL. V tomto trojuholníku by musel prechádzať cez nákupné centrum v nie malých vzdialenostiach (ak je treba stihnúť prestup, každá minúta sa počíta). O večernom/nočnom režime (nákupné centrum zatvorené) nehovoriac. Tam tie vzdialenosti boli ešte väčšie. Z môjho pohľadu to popieralo logiku integrovanej dopravy. Z tohto pohľadu aktuálne riešenie zo 40-tich rokov je lepšie minimálne v spojitosti MHD a žel. dopravy. Pekným príkladom je aj terminál v Břeclavi, kde aplikovali aj princíp hrana-hrana. Megalománia, zásah do parku, dopravné riziká tohto riešenia sú tiež na zváženie. Dodnes ma zaráža, kde pri stretnutí vedenia, poslancov a majiteľa SIRS-u mi nevedel hl. architekt povedať, aké vzdialenosti a časy absolvuje človek pri prestupe na jednotlivé druhy dopravy. Teda ak vystúpim z MHD, akú vzdialenosť musím absolvovať na napr. vlak. Táto vec bola pre nich sekundárnou. Pobúreniu pána primátora pri otázke simulácie dopravného zaťaženia po výstavbe Terminálu (rozumej nákupnému centra) dodnes nerozumiem.
Reply on: Jacob #10993:
"Už len to, že máme MHD mi príde skôr, že kvôli zárobku ako kvôli ľudom, keďže stále tu v Trenčíne máme roky rokúce staré B 952."

Neviem, či kvôli zárobku. Ale viem, že sú na SVK mestá, kde berú MHD ako nutné zlo... "Lebo zákon hovorí, že mesto by malo prevádzkovať nejakú MHD, tak si ju nemôžme dovoliť zrušiť ".
Reply on: draxter #10992:
Neviem či zámerne, ale tie linky sú všetky na tú istú galériu obrázkov 😃

Čo sa týka otázky kde máme v TN WC, tak najbližšie sú jedine na železničnej stanici vo vonkajšej budove (platené tuším 0,30€) ale na tých záchodoch som ani raz osobne asi ani nebol, lebo nechcem ani radšej vidieť v akom stave sú.

Ak by to tu v Trenčíne fungovalo asi ako to funguje v iných mestách kde je záujem o takéto veci, ako o MHD a takto, tak by to tu takto nevyzeralo. Už len to, že máme MHD mi príde skôr, že kvôli zárobku ako kvôli ľudom, keďže stále tu v Trenčíne máme roky rokúce staré B 952.

Celkovo aj tak Autobusová stanica nie je zase v Trenčíne extra využívaná, nikdy som nevidel nejaké mega veľké plnky na Autobusovej stanici, najviac ľudí nastupuje hlavne na Hasičskej či Úspechu.

Zároveň, keby sa aj mala v budúcnosti prerábať autobusová stanica, určite som za aby sa zrušili a zlúčili nástupištia pre diaľkové autobusy ktoré sú momentálne hneď pred budovou železničnej stanice, je to blbosť aby boli nástupištia pre diaľkovú a prímestskú dopravu oddelené, nikde som to takto ako to máme my osobne nevidel.
príjemný a moderný interiér: http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=365
všade historické fotky SAD LC, aj na informáciách: http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=365
nástupištia (bezbaroérové prepojednie vybudovné, ale kasseláky nie sú): http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=365
aj WC na úrovni 21.storočia (PS: kde vôbec v TN hajzle sú?):
http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=365
okolie stanice na neporovnanie s TN: http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=365

Mne by to v TN naozaj, ale naozaj stačilo. Keď vidím ako to je v BB spravené a čo sa tam naviac ešte deje, tak je čo závidieť LC i RS.
Reply on: S499.1023 #10990:
možno to máš len pocit, lebo úzke mi neprišli, a to som miestnu stanicu navštívil desiatkyráz, ale fakt je, že kasselák tam nie je - to by ale v TN mohli vychytať ? A v Rimavskej Sobote je to rovnaké ako v LC. Naviac, v TN je tá možnosť k železnici spraviť lepšie väzby na pešie/podchodové presuny, čo v LC ani v RS možné nebolo.
Reply on: draxter #10986:
Fakt sa Ti tie uzučké peróniky s vysokou hranou zdajú byť také úžasné?
Reply on: Richard Ščepko #10984:
Akurát bude problém s tým, že SIRS a SAD TN jedno sú.
Reply on: Jacob #10987:
Keď už sa preberajú pekné stanice, nedá mi nespomenúť Dunajskú Stredu.

So železničnými prístreškami sa zrejme naložilo takto aj kvôli tomu, že na rozdiel od trhoviska by pre pôvodné nástupištia AS boli príliš široké, čiže by sa musela reorganizovať celá plocha.
A neviem, mne osobne sa predstava takého prispôsobovania stanice prístreškom celkom prieči. Rozumnejšie sa mi zdá najprv vytvoriť vhodné riešenie plochy a až na základe neho zvoliť konkrétne rozmery striešok.
Reply on: draxter #10986:
Pravda, pozeral som teraz, a fakt slušnú stanicu majú, a to sú menšie mesto dokonca, vidieť, že k takejto veci nie je potrebné aby bolo mesto nejako veľké a takto. Keď prídeš na takú stanicu tak vidíš, že prídeš do pekného mesta, nie ako sem do Trenčína prídeš prímestským či už diaľkovým autobusom a vidíš hneď buď škaredú železničnú stanicu alebo autobusovú stanicu a pomyslíš si najprv, že či si v správnom meste 😃

Osobne si myslím, že ak by sa autobusová stanica mala postaviť tak budovu kde by boli nejaké obchody, čakáreň, informačné tabule o odchode autobusov, pobočka SAD-ky pre informácie a takto, tak to nespraví, to typujem, že by sa zvažovalo o prerobení budovy železničnej stanice ktorá je v hroznom stave ako som písal, a bola by to spojené, keďže asi ani nie je priestor na budovu autobusovej stanice hneď na autobusovej stanici.
Aj keď nebude budova takéto typu ako je v Lúčenci (čo nebude :D) tak stále som názoru, že pokiaľ budú úplne kryté nástupištia prístreškom a lepšie označenie nástupíšť, hlavne čísiel, prípadne nejaká tabuľa s odchodmi autobusov.

Teraz ma napadlo tu: https://www.google.sk/maps/@48.8821092,18.0328357,3a,50.1y,340.97h,92.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6DQexflu9i3KCiZWJS0g6g!2e0!7i13312!8i6656 na trhovisku prístrešok je s bývalého prístrešku z nástupíšť železničnej stanice, že?
Je celkom, škoda, že sa tieto prístrešky nepoužili skôr na autobusovú stanicu.
Reply on: Jacob #10985:
Top na Slovensku je stanica v Lučenci - všetko čo treba,kultúrne,čisto,čakáreň,pár prevádzok.parking na 30 či 60 min zdarma.kryte nástupištia,všetko čo v TN nemáme.
Reply on: Richard Ščepko #10984:
Osobne si myslím, že akože nech nie je aj taká pekná architektúra, ono na to miesto ani nie je keďže Autobusová stanica nie je taký veľký priestor, a je nereálne v Trenčíne, či už na celkom Slovensku, že niekedy budeme mať niekde takúto stanicu ako si poslal fotku.

Ale povedzme si doterajšia autobusová stanica je odpad, keď niekto sa napríklad aj ponáhľa na autobus nemá šancu ani len vyhľadať na ktoré nástupište má ísť keďže čísla nástupíšť na označníkoch sú miniatúrne.

Stav tejto autobusovej stanice je taký, že by potrebovala prerábku, keby aj bola minimálna s tým, že by bol nový chodník na nástupištiach a s tým aj pokrytie prístreškom celého nástupišťa a lepšie označníky, a oprava ciest pri nástupištiach by bola hneď lepšia.

Inak pre porovnanie autobusová stanica mesta Trenčín: http://static.panoramio.com/photos/original/95858954.jpg a autobusová stanica mesta Bánovce nad Bebravou: http://www.sadpd.sk/sad/skuska2/image/DSC08967-1.jpg, menšie mesto ako je Trenčín má dokonca lepšiu stanicu ako naše veľké mesto. Aj keby bolo v takejto skromnej podobe tak stále by bolo lepšie ako doterajšie.

Ale nádeje si nejako asi nerobím keďže doteraz sa nič nerobilo ani nebude, to isté železničná stanica, ta je tiež v hroznom stave, ale to vlastne všetky stanice na slovensku aj v Bratislave kde by mala byť najlepšia je asi najhoršia
?
Reply on: syko #10983:
Áno, toto je naozaj potešujúca informácia. Celá spoločnosť SIRS je podľa môjho názoru obrovské riziko (nie len po skúsenostiach v Žiline). Veľmi som zvedavý na alternatívne možnosti. Od megalomanských až po triezve a hlavne funkčné (v kontexte aj budúceho integrovaného dopravného uzla).

Stále snívam o podobných princípoch ako napr. v meste Aarau, kde je podobná blízkosť železnice a autobusovej stanice. Architektúra prestrešenia je už len pridanou hodnotou... Ak si v ničom môžeme brať príklad od Švajčiarov, tak je to rozhodne doprava. http://arch2o.com/wp-content/uploads/2014/09/Arch2o-Bushofdach-Aarau-Bus-Terminal-and-Train-Station-Vehovar-Jauslin-Architektur-3.jpg


@Vlado54: Pôjdem sa tam tento víkend pozrieť a prejdem si tie vzdialenosti (aj s kočíkom). Lebo sa priznám, že si to takto neviem celkom presne predstaviť (nechodievam často touto lokalitou).

Reply on: Richard Ščepko #10977:
K terminálu potešila informácia, že mesto má možnosť odstúpiť od zmluvy a získať pozemky späť. O jednu potencionálnu jamu takmer v centre menej.
Reply on: Richard Ščepko #10981:
To je škoda lebo sa zástavka Hodžova ZŠ sa presunie do ideálnejšie polohy. Príklad v opačnom smere je momentálne zástavka Hodžova ZŠ oproti navrhovanej resp. o pár metrov ďalej v smere od centra a žiadna zástavka Kpt. Nálepku neexistuje. Podľa mňa vzdialenosť zástavok pod 200 metrov nie je dobré riešenie, také zástavky by mali byť zlučované keď to ide. Tu to môže ísť lebo dostupnosť zvyšných zástavok z tohto miesta je výborná aj keď sa na to pozrieme globálne v porovnaní s inými husto obývanými časťami mesta. Zrušením tej zástavky sa dá ušetriť čas na grafikone,zmenšiť meškania , odpadne údržba tej zástavky. Skrátka ja v zástavke Kpt. Nálepku nevidím význam po novom. Sú ináč čísla koľko ľudí tú zástavku dnes využíva ?
Reply on: vlado54 #10979:
Osobne to nepredpokladám, že by malo dôjsť k zrušeniu. Pýtal som sa aj autora projektu a tiež o tom nič nevie. Spýtam sa na to ešte zodpovedného úradníka, ale myslím, že sa rušiť (zlučovať) nebude. Každopádne preverím.
Reply on: Richard Ščepko #10976:
Bude s presunutím zástavky Hodžova ZŠ zrušená zástavka Kpt. Nálepku ? Lebo ja chápem premiestnenie aj ako zlúčenie len som sa túto informáciu nikde nedočítal. Predpokladám, že sa s tým ale počíta ako so samozrejmosťou vďaka blízkej polohe.
Reply on: dave6 #10973:
No tak stalo sa mi to ešte doteraz trikrát, dvakrát som bol na Hasičskej, a s tým, že by mi tam nepomohli moc nebola pravda, bol som tam predvčerom a aj pani tam volala na dispečing, a nakoniec mi aj vrátili peniaze keďže mám časový predplatný lístok, a dnes som tam bol znova, a už mi bolo odporúčené napísať na email sťažnosť, že aby to začali riešiť.
Najviac na tom sranda je, že vodiči Trenčiansky nevedia nahodiť časový predplatný lístok, ale včera som išiel jedným Ilavským ktorý išiel do Dubnice a vodič niečo mrmlal, že to sa nedá či čo, nahodil tuším obyčajný kde písalo na displeji 0,80€ a v poriadku len píplo a mal som lístok aký som mal mať, čiže mali by pekne preškoliť všetkých vodičov, keď sa dokázali naučiť ako vydávať lístky ako v MHD tak doučiť sa navyše vydávať časový predplatný lístok by hádam nemal byť veľký problém.
Inak projekt Terminál sa definitívne realizovať nebude (informácia zo včerajšieho MsZ).
Projektová dokumentácia k presune a teda vytvoreniu novej zastávky MHD na Hodžovej (Hodžova ZŠ). Presunie sa bližšie k ZŠ a k štadiónu M. Gáboríka.
Projektantom je žena, čo vidieť na spracovaní (lavičky, zeleň, komplexne riešený priestor a pod.).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.