Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #11682:
Pan poslanec, to nie je neunavna snaha. O tom, ze to tak je, sa moze kazdy presvedcit na vlastne oci a usi svojou navstevou balkona na mestskom zastupitelstve. Politikarcenie, urazky, spekulacie, spolocenska nekultura, casto az na poslednom mieste zaujem o obcanov mesta. Masochisticky balkonovy zazitok, po ktorom si kazdy jasne a jednoznacne utvori nazor, ci mate o politikarceni pravdu Vy alebo ja. Ako rad by som ju nemal...
Reply on: JurajZaTn #11680:
Ani v tomto prípade sa nepolikárčilo 🙂 Oceňujem Vašu neúnavnú snahu, ale opäť sa proti tomu ohradzujem.
Reply on: S499.1023 #11673:
V prípade nákupu nového vozidla sme na FMK riešili aj to, čo s týmto vozidlom po skončení zmluvy so SAD TN. Teda ak by bol náhodou vybraný iný dopravca. Pôvodný návrh zo SAD TN bol, aby vozidlo zostalo v majetku SAD (Prikladám email od spomínanej pani Capovej). Čakalo sa vtedy na vyjadrenie SAD TN, či akceptuje podmienku spätného odkúpenia vozidla po skončení zmluvného vzťahu mestom za zostatkovú hodnotu (druhý email od pani Vaššovej k dodatku).

Pôvodný návrh tuším nikto z členov komisie nepovažoval za "verejný záujem".
Reply on: Richard Ščepko #11679:
Dakujem za upresnenie. O to lepsie, aspon nie je zatazena laickym poslaneckym politikarcenim medzi koaliciami a opoziciami a riesila vec racionalne a ekonomicky.
Reply on: JurajZaTn #11678:
Len pre upresnenie. Pani Capová nie je poslankyňa, ale zamestnanec mesta. Konkrétne vedúca ekonomického útvaru mesta.
Reply on: S499.1023 #11673:
Ahoj Igor,
samozrejme teoreticky ano, ale malo by to pre mesto dalekosiahle negativne financne dosledky, lebo:

1/ Mesto nie je platcom DPH, preto by vsetky autobusy boli pre neho o 20% (!) drahsie. Aby si mal predstavu, pri nakupe autobusov to je taka suma, za ktoru dnes moze prevadzkovat MHD v TN 1 rok zadarmo... Teda napr. pri zivotnosti 16 rokov by mesto zaplatilo nie 16, ale 17x rocnych rozpoctov na MHD.
- Na toto spracovala na majetkovo-financnu komisiu spravu p. poslankyna Ing.Capova (foto zo zapisnice z 19jan2017 dolu, blizsie by mohol informovat aj Richard, bol tam s nami pritomny), kde tieto cisla uviedla, navyse pritom vychadzala z cien "optimistickych" a navyse bez DPH (teda treba to prepocitat z realnych cien navyse povysenych o 20% za DPH).
- (Upozornujem v sprave na fakt, ze minimalne jedna poslankyna si bola vedoma, ze "obnova vozoveho parku bude potrebna", a napriek tomu to dopadlo inac.)

2/ Mesto pri obstarani ci 7 alebo aj trebars 41 novych autobusov NIKDY nedokaze dohodnut taku dobru cenu, ako pri spolocnom objednani SAD TN a SAD ZA ma pri pocte 400 kusov!

Teda vysledok 1: Ak cena autobusov kupena cez SAD je o 20% nizsia na DPH a 12% za mnozstevnej zlave (beriem zlavu pri tohtorocnom LE), mesto pri nakupe autobusov cez SAD setri az 32% !!! Iba sialenec a nie dobry hospodar vyhodi priamym nakupom mestom 32% z tolkych milionov von oknom...

Vysledok 2: Mesto pri nakupe svojim vlastnym dopr. podnikom, ktory by bol platcom DPH, usetri sice 20%, ale stale nedosiahne na tu mnozstevnu zlavu.

Vysledok 3: Preto nepoznam ani jeden sucasny pripad, kde by toto mesto alebo VUCka takto napriamo kupovalo. Ze by (a preco by) mal byt Trencin prvy? Igor, ty by si do toho isiel?
Reply on: Jacob #11676:
zastávka by mala jednotne vyzerať, ako sme už onehdá písali tu na imhd, a to podľa kategórie. Druhá vec je, že v našom dlhom vedení na meste sa MHD nik nerozumie (a ja mám pocit, že ani nechce rozumieť) a tak nejaká reklama je asi až na najposlednejšom mieste, keďže sa nám tu stavajú nové zastávky bez kasseláku a robia sa chyby, ktoré už boli aj vychytané opätovne. Vďaka patrí Richardovi, že to nevzdáva v tom marazme, hoci sám tiež šťať proti vetru nie je jednoduché.
Reply on: Richard Ščepko #11675:
Ďakujem za ochotu, lebo naozaj si myslím, že odstránenie jedného panelu s dvomi reklamami ich hádam nezruinuje, predsa tých reklám majú aj tak dosť v Trenčíne na každej zastávke kde majú prístrešok. Ale ich to možno nezaujíma preto, lebo nikto s nich asi necestuje MHD a prípadne nesedí na tej zastávke a nevie o tom, že tá reklama tam vadí vo výhľade.

Inak ako napísal by som im e-mail aj sám, ale vidím to tak, že by mi neodpísali alebo by mi napísali nejakú úplnú blbosť a nejaký trápny dôvod prečo to neodstránia, a myslím, že väčšia nájde bude ak k tomu dopomôže niekto kto dokáže niečo viac ako im napísať e-mail (bezvýznamný asi v tomto prípade).
Reply on: Jacob #11674:
Áno, máte pravdu. Ten pôvodný prístrešok som riešil spolu s Michalom Mazánikom ani neviem koľko krát. Minimálne 3 krát som sa na to pýtal aj cez požiadavky VMČ. Dokonca som na to upozornil predstaviteľov EuroAWK, keď boli na FMK. Doteraz neúspešne.
Skúsim to dať ako interpeláciu na zastupiteľstve. Nie je to vec, ktorá by tam primárne patrila, ale už som vyčerpal asi všetky možnosti. Tá reklama je naozaj problém.
Reply on: Richard Ščepko #11668:
Spoločnosť EuroAWK ja jej asi nerozumiem, na novom prístrešku dajú reklamu iba z jednej strany a z tej ktorej prichádzajú autobusy nedajú, to je správne, ale nemalo by to takto byť aj na druhom prístrešku? Tam sú na obidvoch stranách reklamy a nikto nevidí či prichádza autobus.

Nedokázal by si nejako dať podnet alebo niečo aby ju odstránili? Lebo je síce pekné, že si tou reklamou chcú zarobiť, ale toto je trochu moc, brániť vo výhľade a cítiť sa vlastne ako v "krabici" a ešte obklopený reklamami.
Reply on: JurajZaTn #11671:
Ahoj Juraj,
K bodu 4 - slovenská legislatíva neumožňuje, aby si mesto kúpilo autobusy a dopravcovi ich buď prenajímalo alebo bezodplatne prenechalo s tým, že cena výkonu bude potom bez odpisov a údržby?
Reply on: JurajZaTn #11671:
2) Nechcel som reagovať na niektoré poznámky z ešte predchádzajúceho príspevku, ale proti Vami popisovanému politikárčeniu sa ohradzujem.
Snažil som sa o niektoré systémové zmeny, ale to, že nie je záujem je fakt na ktorom trvám. Dokonca aj vec schválená komisiou zostala bez povšimnutia. Tu nejde o to, že je niekto vo väčšine alebo v menšine. Boli to veci, ktoré s politikou nemajú nič spoločné. Na tom trvám.

Každopádne ďakujem, určite sa Vám budúci týždeň ozvem. Stále platí, že sa veľmi rád stretnem 🙂
Reply on: Richard Ščepko #11670:
1/ Suhlasim s Vami, len treba rozlisovat politiku a politikarcenie. Nie vsetci tu postrehnu, aky je v tom obrovsky rozdiel.

2/ Ani ja nemam ziadnu vyhradu, ze tu prispievate. NAOPAK! Velmi si vazim, ze ste sa nasiel ako aspon jeden komunalny politik, ktory sem prispievate svojimi nazormi a nametmi.

(Len si myslim, ze by dopravackej veci viac prospeli Vase fakty ako popis politikarcenia, ktory je v konecnom dosledku kontraproduktivny, lebo popisovat nazorove rozpory medzi poslancami, demokraticky zvolenou vacsinou a "ukrivdenou" mensinou - a nakoniec jednotne ako za sociku hlasovat spolocne "ako jeden muz" v komisii i v MZ... A ze Vam niektore veci neprejdu? No zial, taka je demokracia, pokial niektori ini v demokratickom hlasovani vo volbach volicov presvedcili viac ako Vy a ziskali vacsinu, nie je to ich chyba a tu na iMHD by som im to nevycital. A ak popisovat system fungovania komisii a stanovisko demokraticky prehlasovanej mensiny, tak pravdivo.)

3/ Tiez som rad, ze aj viaceri clenovia iMHD sa podielaju na pozitivnych zmenach, i takych, ktore ste inicializovali Vy. Myslim, ze na to tu toto forum je.

4/ Byt proti obnove autobusov, ktore v zmysle sucasneho pravneho poriadku a uctovnych predpisov su vo vlastnictve dopravcu - a nenapisat, ze inac to ide iba v pripade, ak by si mesto zriadilo Dopravny podnik (a priamo iniciativne ten Dopravny podnik nenavrhnut!) je iba polovicate a bezvychodiskove stanovisko a riesenie, ktoreho koniec je v marazme uplneho rozpadu a konca vozidloveho parku MHD.

5/ Pan poslanec, kedykolvek ste na dalsej osobnej diskusii o MHD v Trencine vitany!
Reply on: JurajZaTn #11669:
Ono či chceme alebo nie, komunálna politika má priamy dosah na fungovanie mesta. A teda aj na MHD. Doteraz som nepostrehol žiadnu výhradu, aby som prestal písať svoje skúsenosti, prípadne názory na túto oblasť.
Skôr som sa stretol s ochotou podieľať sa na pozitívnych zmenách v oblasti MHD od viacerých členov iMHD. Dokonca sa niektoré aj podarili.
Obnovovať vozový park tak, že vozidlá by zostali majetkom SAD TN, by som nikdy nepodporil. Teraz to myslím v kontexte končiacej zmluvy, keďže môže, ale nemusí zostať mesto pri SAD TN.

A ak ide o naše ďalšie stretnutie, tak je pravdou, že sa už nerealizovalo. Ak by bol z Vašej strany záujem sa stretnúť, ja budem len rád. Takže sa mu rozhodne nebránim.
Reply on: Richard Ščepko #11668:
Podla mojich celozivotnych skusenosti najhorsie pre dopravu je, ak sa do nej zacne montovat politika. Nebudem sa preto venovat politike a "hratkam" poslancov, ale faktom.

1/ Prvy fakt je, ze som sa OSOBNE zucastnil rokovania komisie. Je prezencka, je to fakt.
2/ Druhy fakt je, ze som sa zucastnil osobne rokovania MZ. Sice ako divak z balkona bez prezencky, ale je to fakt.
3/ Treti fakt je, ze na komisii vsetci poslanci (sorry, pan poslanec, pri vsetkej ucte k Vam) bez rozdielu politickej prislusnosti zahodili politicke sarvatky a hlasovali bez rozdielu politickeho tricka "ako jeden muz" za neobnovu (systemovu) vozidloveho parku. Zapisnica je na webe verejne k dispozicii.
4/ Stvrty fakt je, ze sa nepotvrdili Vase slova, ze komisia ma "len odporucaci charakter", lebo MZ si v plnom rozsahu osvojilo Vas uznesenie z komisie ako zavazne a taktiez odhlasovali neobnovu (systemovu) vozidloveho parku.
5/ Piaty fakt je, ze nie je pravda o mojich neznalostiach miestnych pomerov (od r.1986 som pracoval na MsU v samosprave a este v r.2010 v dopravnej komisii - 24 rokov skusenosti v samosprave!).
6/ Siesty fakt je, ze nie je uplna pravda ani v tom, ze komisie su len "poradne", maju vraj len "odporucaci charakter". Ako je uvedene aj na (www.trencin.sk/samosprava/komisie-msz/), su okrem poradnych aj INICIATIVNE. Teda nie je pravda, ze komisia musi len ocakavat, co "predlozi exekutiva", alebo cakat, co predlozi primator, ale moze aj sama iniciativne predkladat navrhy a rokovat o nich v prospech obyvatelov mesta, v prospech mestskej dopravy.

A na potvrdenie nemiesania politiky do dopravy mam nazor, ze by tu pritomni trencianski clenovia iMHD nemali byt zatahovani do vzajomnych vztahov medzi poslancami, ich by to nemalo zaujimat a myslim si, ze ich to drvivu vacsinu ani nezaujima. Su to vase politicke vztahy a mali by ste si ich riesit v kluboch, komisiach a MZ - a nie tu na iMHD. Tu ludi zaujima bud osobny postoj konkretneho poslanca, preco on pri konkretnom rieseni tohoto vazneho problemu hlasoval alebo nehlasoval za systematicku obnovu vozidloveho parku, alebo vysledny postoj MZ ako celku.

A stale plati moje stanovisko osobne k Vam, ze za 12 dlhych rokov mojho fungovania v trencianskej mestskej doprave ste bol prvy a zatial jediny poslanec, ktory ku mne osobne prisiel a diskutoval o MHD, za co som Vam stale vdacny. Je mi iba jednoho luto, ze nase stretnutie bolo prve a zaroven posledne.
Jedna taká drobnosť s novým prístreškom na zastávke Legionárska. Dával som to aj oficiálnou cestou ako podnet (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/10/Foto-k-požiadavkám-Ing.-Ščepko.pdf), no ešte 12.10. som písal M. Minárechovi a R. Hartmannovi, prečo sa zvolilo takéto riešenie. Nešlo len o nejakú "estetickú disharmóniu", ale hlavne sa výrazne zužoval priestor chodníka a zastávky. Čiže peší koridor vs. nastupovanie/vystupovanie cestujúcich na pomerne frekventovanej zastávke.

Argument spoločnosti EuroAWK bol, že ak ho osadia v línií jestvujúceho, nedostanú sa k reklamnej ploche pre blízkosť stĺpu verejného osvetlenia. A keďže reklama nadovšetko, musel sa posunúť prístrešok. No nakoniec zapracoval zdravý rozum spomínaných úradníkov s argumentami a stĺp sa posunul. Aj to je príklad, keď si mesto nevie definovať ani takú základnú vec akou je kvalita a funkčnosť verejného priestoru. Zastávky MHD nevynímajúc. Aj keď toto je jeden z tých pozitívnych príkladov.


Reply on: JurajZaTn #11656:
Napísať, že poslanci NEschválili je pravdepodobne neznalosť miestnych pomerov. Odhliadnuc od toho, že komisia má len odporúčací charakter. Primátor mal ostatné 4 roky väčšinu v MsZ. To znamená, ak by predložila exekutíva pod jeho vedením návrh obnovy (stanovenie podmienok, harmonogram obnovy, typ vozidla, nie len značku, výbavu, spôsob financovania a pod.), dalo by sa o takomto materiály rokovať. Ale nikdy pripravený nebol. Je fajn "od stola" niečo vyhlásiť a je iné to potom konfrontovať s realitou.
Zúčastnil som sa aj rokovaní, resp. "neformálnych stretnutí" v sobášnej sieni, kde bola aj téma predĺženia zmluvy so SAD TN o ďalších 5 rokov. Aj skúsenosť s opätovným nasadením 18M bola pre mňa tiež pomerne zaujímavá.
Je pravdou, že zmysluplná obnova zo strany vedenia mesta nie je. Toto nie je problém SAD TN (to som tu napísal už niekoľko krát). Na druhej strane je skôr úsmevné myslieť si, že niekto z poslancov navrhne obnovu vozového parku v určitom rozsahu a zvyšní kolegovia (ktorí zväčša vedia len že vozidlá sú červené) mu to schvália. Zvlášť, keď poslanec nemá žiadny (!) dosah na úradníkov. Na to je vedenie mesta.
Ďalšia vec. Ak by sa mali opäť nakupovať Crosswaye, tak by som mal asi otvorene celkom problém.

Mám totiž ako poslanec aj ako cestujúci trochu inú predstavu o MHD (ako celku, nie len vozidlá). Ale to ste museli sám vidieť, keď som Vás pred asi 3 rokmi poprosil o spoločné stretnutie. Vtedy som sa snažil pochopiť, prečo v tomto meste nefungujú úplne elementárne veci. A nie len pochopiť, ale aj zmeniť. Žiaľ, úspechy sú minimálne.
Reply on: Jacob #11661:
Opakujem, obnovu vozidiel ani PAL ani MHD "si neriadime my sko SADka". Toto schvaluje vylucne objednavatel dopravy. V pripade MHD je to Mesto Trencin, v pripade PAL je to TSK.

Nasa uloha je len pravidelne informovat o technickom stave autobusov, priemernom a najvyssom veku, vyske nakladov na opravy a porovnat s nakladmi na novy autobus, ak je vyhodnejsi. Dalej navrhovat dlhodoby plan obnovy autobusov i kratkodoby na jednotlive roky.

Na PAL je dohoda s TSK o dlhodobom 5-rocnom plane obnovy, tychto 25 je obnova v tretom roku, v rokoch 2019 a 2020 je planovana obnova este 40 autobusov PAL rocne.
Ako to dopadne s (pravidelnou, systematickou) obnovou autobusov MHD, je nezname.
Reply on: kvorka #11659:
Z 25 autobusov je 15 NP.
Reply on: Jacob #11649:
Sam v tejto chvili neviem, "co bude robit SADka" s postupnym "odchadzanim" znicenych autobusov. SADka navrhovala presne model, o ktorom pises, teda kazdy rok kupovat cca 7 autobusov a zabezpecovat priebeznu obnovu vozidloveho parku. Poslanci toto neschvalili. Preco, sa treba spytat ich.
Zatial plati obnova "individualna", teda novy autobus iba v tom pripade, ak sa totalne nabura, zhori, alebo ak SADka preukaze pri kazdom jednotlivom kuse, ze oprava uz je extremne draha a treba kupit novy. Zatial chvalabohu nikoho nenapadla sialena myslienka kupovat namiesto novy autobusov ojazdene z inych miest.
S priebeznou obnovou to vsak nema nic spolocne, vozodlovy park starne a jedneho dna naozaj moze prist ku kolapsu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.