Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #9535:
a ešte na dovysvetlenie, tu je zoznam licencií na PAL: https://www.tsk.sk/buxus/docs/zoznam%20dl%20primestska%20dopr.%20-%20na%20uzemi%20TSK.pdf
ktorý má členenie: číslo licencie a číslo linky (čiže SAD PD má 74 licencií na linky PAL s tam priradenými číslami a SAD TN má 112 licencií na linky PAL s tam priradenými číslami).

Avšak na MHD je licencia JEDNA (hromadná) a teda o žiadnych obsadených alebo voľných číslach reč byť nemôže! Čiže zase pseudoargumenty, lebo niekomu sa nepáčilo číslo 26
Podľa § 10 ods. 7 zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave sa pri zmene trasy linky vyžaduje zmena dopravnej licencie, čo sa však zrejme vôbec nerobí ani v TN ?
Reply on: MA MHD #9531:
to je spôsob jednania typu "nechce sa nám". Pritom mesto platí nemalé peniaze, ale dopravca žeby splnil aspoň to, čo má, nie. Zisťujem, že vývesky sú naprd na týchto linkách: 3,5,6,7,13,17,27 - keď si vezmeš, tak to je tretina mesta!

Presne, či 26 alebo 27, to je nič. Len ma štve, že mesto ania dopravca az 2 mesiace, čo návrh bol zverejnený, nič preto neurobili aby bol s tým poriadok. A hlavne: mesto si môže vybrať akékoľvek číslo linky, aké chce. Lebo v TN MHD robí len jeden dopravca, takže všetky čísla sú voľné.
Reply on: MA MHD #9531:
Nemôžu ti odpovedať, lebo ešte nahrávajú nové názvy zastávok do vozidiel ? Nemôžeš chcieť od nich toľko vecí naraz, lebo to by socíkovský "menežeris" neuniesol ?
Reply on: kvorka #9529:
SADky nevedia robiť normálne MHD. U nich je umenie ak na párovej zastávke majú aspoň jeden označník a na ňom CP pre obidva smery. Dokonca už sú tak prehnití lenivosťou, že prešli v prímestskej doprave od vylepovania kompletných CP k vylepovaniu stručných CP, kde je iba čas odjazdu na daný smer, ktorý má vozidlo na transparente. Čiže ak je napr. nejaká dedina kde kde vôbec spoje nekončia tak človek iba môže sa domnievať, že čo tam asi stojí, pretože SADky dokážu aj v jednej doline, kde relatívne nie je šanca vyrobiť zachádzky zosmoliť 8-10 trás liniek. A kupovanie lístkov u šoféra ako sto rokov za opicami a naťahovanie sa so šoférmi, že raz mu je veľa drobných, raz mu je bankovka veľa ako je to vďaka mafií SAD Zvolen v B. Bystrici, tak to je proste sila. Normálni občania by vyhodili prv oknom toho, čo to takým babrákom dal zmluvu a potom aj by zlinčovali vedenie podniku, že sú zatvrdnutí kdesi v časoch ani neviem akej doby, lebo tak tupí ľudia ešte túto zem neobývali a nerád by som urazil predkov. ?

A so sankciami si nerob ilúzie. Žiadne nebudú lebo sa papaláši a ich rodiny vyvážajú autíčkami. Ale videl by si ten fukot, keby sa dcérenka nejakého potentáta motala čo i len 10 minút niekde a tápala ako má ísť MHD. Pomaly div, že by si nemal zriadenú krízovú komisiu a zasadnutie do 7 dní. Stačí sa pozrieť ako sa promptne napríklad opravujú cesty tam kde majú papaláši víkendové chaty, kde prejde jedno auto za hodinu cez pracovný deň zatiaľ čo inde kde je doprava násobne hustejšia sa ľudia musia prepravovať po rozbitých cestách. Oplatí sa pozrieť si záznam z krajských zastupiteľstiev ?
Reply on: kvorka #9530:
Rozhodne sú veci, ktoré ľudí trápia viac ako číslo linky. Napríklad, ako píšeš, chybné vývesky a to je len jedna z vecí. Dnes naďalej autobusy zobrazujú zastávky ako Rozmarínová, gymnázium a pod.

Na Novinách to chybné hlásenie nemätie len cestujúcich ale aj vodičov (ktorý potom očakávajú zastávku tam kde nie je).

A aby som nezabudol SAD stále neodpovedá na mail.
Reply on: moloth #9528:
lenže tu sa menila trasa u liniek:
3, 4, 5, 6, 7, 12, 13, 17, 27, 50 (tu len Pod Sokolice)
a dokonca sa zrušili linky:
10, 15, 16, 18, 19, 20, 21

Takže zmena licencia mala byť, čiže sa nehralo o jednu linku, práve preto píšem to, čo píšem ❗ ? A načo by sme po skúšobnej prevádzke mali 27 na 26 prečíslovávať? Toto by som už považoval za zbytočné.
Reply on: JurajZaTn #9525:
jasné, teda zrušiť linky a zmeniť trasy možné je ale nové nie? To kde sme? K tomu teda jedna poznámka:

- žiadna licencia na linku 26 nejestvuje, takže voľná je aj bola (treba si pozrieť uvedené podklady). Kolegovi mesto napísalo, že linka 26 je predmetom inej licencie mimo MHD, čo nie je pravda, pretože tá licencia číslo linky neuvádza. Takže číslo 26 voľné bolo aj je.

- avšak licencia sa mala zmeniť principiálne, pretože zmena trasy jestvujúcej linky je zmenou licencie a keďže na MHD je hromadná licencia malo sa tak udiať. A to, že niekto nevie, čo treba - mesto, a niekto čuší ako voš pod chrastou - dopravca, pričom obaja majú vzájomnú zmluvu, podľa ktorej jeden obejdnáva aj za moje peniaze adruhý jazdí, by predsa malo znamenať, že budú kooperovať. Ale tu je neičo 2 mesaice zverejnené a potom za 1 deň sa to zmení. To nemá žiadnu logiku a je to hanba.

- tretia vec je, že dopravca zjavne porušil zákon, lebo CP čo uviedol na zastávky je proste průser - a za to by mal byť po správnsoti sankcionovaný - a teda tu musí byť zdopvoedný človek, čo to zvrzal. Nech mi nikto nevraví, že fixkou nemohol nejestvujúce zastávky zamaľovať, ak to už nevedel inak!
Reply on: JurajZaTn #9525:
Ibaže licencia na linky sa môže vydať aj skupinovo, teda že všetky linky MHD sú na jednej licencií a nie každá zvlášť, to by sa úradníci kopírovali ten istý text 19 krát na každé rozhodnutie a to by aj ten čo podpisuje to isté rozhodnutie 19x dvíhal obočie, že prečo?! A mimochodom vôbec nie je problém podať žiadosť o zmenu licencie a licenciu zmeniť. Lenže už teraz sa hrať iba o jedno číslo a meniť preto licenciu je volovina. Iba keby sa menila nejak trasa linky, tak by to malo zmysel. To, že to niekto prepísal na 27 môže byť iba preklep, ktorý ak sa nezmenila trasa linky, tak to nie je najhoršie. Horšie by bolo keby bola úplne iná trasa linky.
Reply on: JurajZaTn #9523:
Pripomienky k cestovnému poriadku by som samozrejme zaslal mestu. Toto boli pripomienky ohľadom vývesiek, označníkov, hlásenia (slabá hlasitosť nových nahrávok, nesprávne polohy hlásenia na sídlisku Noviny) aj ohľadom transparentov (premenované zastávky sa hlásia po novom, ale transparenty vypisujú po starom a tak).

Predpokladám, že tieto veci skôr rieši dopravca ako objednávateľ dopravy, preto som to poslal na SAD.
Reply on: MA MHD #9522:
mhd@trencin.sk
Reply on: kvorka #9483:
Nikto nic "neprekreslil". V nasom pravnom poriadku platia v prvom rade zakony Unie, potom zakony SR a az potom nariadenia a uznesenia samospravy. Pred schvalenim uzneseni by mali mesta a obce najprv zistit, ci su ich navrhy v sulade s tymito vyssimi zakonmi.
V tomto pripade to asi nebolo, lebo podla tychto vyssich zakonov musi byt na kazdu linku udelena a schvalena licencia na jej prevadzkovanie. Pokial "schvalia" nejaku linku, na ktoru nie je podla zakona vydana licencia, dopravca ju podla zakona realne nesmie prevadzkovat, lebo by porusil zakon s naslednymi pokutami.
Ak niekto omylom navrhol a iny omylom schvalil linku 26, na ktoru neexistuje licencia - a pritom existuje "volna" licencia na linku s cislom 27, v casovej tiesni neohrozenia spustenia projektu bolo jedine mozne riesenie - nelicencovanu 26-ku spustit pod pravoplatnou licencnou 27-ky - a nasledne po skonceni skusobnej prevadzky vybavit licenciu aj na 26-ku.
Takze ziadna cernota, ziadna svojvola, len jednoznacna snaha dodrzat zakon.
Reply on: MA MHD #9484:
Nema.
Reply on: MA MHD #9514:
Zalezi na tom, co si pisal. Ak to boli konkretne veci na uz schvalene mestom a len prevadzkovane SAD, tak ano. Ale ak to boli pripomienky k zmenam liniek, spojov, zastavok, grafikonu - to si organizuje vylucne mesto, tieto pripomienky treba adresovat vylucne im. Tam u nich sa centralne zbieraju, vyhodnocuju a po skonceni skusobnej prevadzky oni zvazia, co sa zapracuje uz do definitivneho finalu. SAD je len v pozicii "obycajneho taxikara", ktory vozi len to, co si zakaznik, objednavatel (mesto) objedna.
Reply on: JurajZaTn #9513:
Možno by pomohlo vytvorenie samostatného mailu pre MHD. Lebo je pravda, že pri PAL prídu odpovede rýchlo, ale ohľadom MHD som od začiatku roka písal 4 maile a ani na jeden odpoveď neprišla. Zato na PAL prišla do týždňa.
Reply on: milan001 #9518:
Aby som dodal ešte k veci, k tej kontrole. Spravidla jeden zamestnanec na VÚC je na účtenke akcionára alebo generálneho SADky, ak teda mesto objednáva od SAD výkony, tak aj na meste je "poistka". Ten sa snaží všetko uhrať, hlavne aby sa úsmevy rozdávali a pekní ostali pre všetkých všetci. Navyše ak by aj všetky masáže prečo nedať pokutu zlyhali, tak vieš čím sa argumentuje?
Reply on: milan001 #9518:
Beriem späť ak to teba urazilo ale vykal som preto, lebo sa jedná o tých neznámych "gerojov" čo len vidia nick a mínuskujú, namiesto toho žeby aspoň keď už nie voči druhým prejavili trochu chochmesu, tak aspoň voči sebe a prestali si klamať. Ja som si tiež myslel, akí to sú schopní ľudia, až som neprišiel na to, že to sú iba zlodeji zo ŽSR, ZSSK a Carga, ktorí už nevedeli čo od dobroty. Treba si položiť otázku, že kde ten kto nekradne zarobí peniaze na to aby si kúpil lokomtívu a všetky poplatky zaplatil, ktoré to sprevádzajú. Nebodaj sú podľa niekoho tu Bajužík, Melník alebo Loy či Lazar (toho majú živo v pamäti viacerí) seriózni ľudia čo poctivo zarobili. Hlavne Ľubomír Loy, ktorý sa nabaľuje skrz Budamar (bývalý Durban, schránková firma ...), ktorý figuruje aj kauze daňových podvodov Panama Papers. Verím, že Vám práve takéto schránkové firmy ležia v žalúdku ...

Všetko funguje perfektne, áno, ale iba do momentu pokým sa neprevalí tá kopa špinavostí za oponou. Potom všetci dajú od toho ruky preč a budú sa tváriť, že oni si to takto nepredstavovali ako aj títo tu mínuskári. Takisto sa všetci do roku 2008 tvárili v prípade Grécka a ostatných krajín, že stále sa dá žiť na dlh ... 8 rokov po a nič sa nezmenilo.
Reply on: milan001 #9515:
Súhlas.

Chápem, že teraz sú dovolenky a pod., ale aby SAD odpovedala 2 a pol mesiaca je trochu dosť.

A pritom, boli to pripomienky, ktoré sa dajú vyriešiť za pár minút - napr. pridanie hlasitosti hlásenia, prepísanie názvu zastávky na transparente, prepísanie vysvetlivky, úprava polohy kde sa hlásenie spustí a podobne. Stálo by to 0,0 €.

Ako som ale písal, ešte dúfam, že sa odpovede dočkám, keď tak pošlem znova.
Reply on: moloth #9516:
žiadnu som ti nedal, tak si vyprosím na moju adresu toto vypisovať

Asi aj v TN tak kontrola vyzerá, lebo za takýto pr­ůšvih by si to mal na SADke niekto asi poriadne odniesť. Tak by to v normálnej robote malo byť. Lebo keď sadka nemá správny softvér, nech to píše v exceli rukou a bude to, no nie?
Reply on: irizar #9509:
No asi preto, že niesú tak zosratí zo súkromníkov ako my a nenechajú sa uplatiť. Zatiaľ čo žltý výpalník Jančura u nás dostal darom komplet opravenú trať spoločne s ďalšími súkromníkmi Metrans, tak u nich sa to robí rovnomerne bez ohľadu kto tam vozí. Mimochodom nebude to len náhoda, že zrovna v tom istom čase sa podarilo stopnúť vozbu NEx vlakov z terminálu v DS v réžií Carga a aj osobné vlaky ZSSK. Keď sa robilo OPD, tak do prvého balíku mohli dať pokojne o 8 ks DMJ viac a mohli sme mať 8ks nových 861 na trať 131 pod SPD Nové Zámky. Lenže niekomu zo svätuškárov KDHáckych bolo milšie opľuť štátny podnik a hodiť to súkromníkovi, ktorý to kapacitne nezvláda a svojvoľne si vymenil kapacitné VT643 na 642. Tak sa mu veselo prihodili ďalšie vlkm a tretí vlak po Kvetoslavov čo je zlodejina par excellnce. Keď chceli Cargo a ZSSK spraviť trať tak nič nešlo zázračne ... a teraz to v tých vlakoch ako vyzerá? Permanentne niečo nefunguje, teamleaderi sa vyvršujú na sprievodcoch, vďaka flexizmluve máš z voľna prd, žiadne odbory, zamestnaní na dohodu, zneužívanie nadčasov, hore IC BA-KE jazdia rušňovodiči bez poznania trate. Za takýto mrdník u ZSSK by boli hodinové výpovede, aj keď nebudeme si nahovárať, že tam je to bezchybné. To isté v nákladnej doprave, jazdenie na čierno počas odpočinku, ktorý je povinne zo zákona predpísaný, nedodržiavanie RID predpisov, BOZP, preťažovanie lokomotív nad normatív, nasadzovanie lokomotív určených na posun a to ako získavajú "čisto" zákazky na ucelenky (najmä chémia a tranzit Štúrovo/Rajka - Kúty), že telefonátik kamarátovi v Cargu a je vláčik náš bez námahy, tak to je asi také súkromníctvo ako v Huncovciach čistota. Keby nemali tieto "vymoženosti" protektorátu pre zlodejov, tak nevozia ani polovicu z tých uceleniek ak sa teda už o tomto "fungovaní" bavíme. Štátny podnik vybaví, zasanuje a my sa tvárime akí sme podnikatelia, to je nám hej v takom socializme asi ako za Jeľcina v Rusku kde sa snažili o prechod ku kapitalizmu ako my, ale pri tej mentalite veľmi podobnej tej našej by skončili ako my - všetko rozpredané mimo rúk národa a v ruinách poľnohospodárstvo. A to ako privatizácia rozožrala maďarské Cargo a položila manipuláky u nich škoda reči ... preto sa tam tak darí našim "súkromníkom" kde je konkurencia v rukách rakúšanov, ktorí majú srdečne maďarské Cargo asi tam kde aj naše cukrovary a solivar v Prešove.

Mimochodom vieš kde majú v KORDIS celého žltého výpalníka? Vieš asi ako túžia mať toho opruzáka, ktorý jediné čo vie, je skupovať jazdené stariny a vyhrážať sa súdmi takmer celému Československu a menej inteligentným ešte zacpe zmysly gratis minerálkou/kávou a croissantom z Lidlu

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.