Crossway 18M typujem, že neexistuje Ak si teda myslel kĺbovú verziu to naozaj by vyzeralo otrasne, už len samotný 12M je nanič.
Však v SAD-ke sa riešia len somariny, autobusy hnijú ale oni idú dávať kamery do autobusov, ten nový dotykový tablet dalo by sa to nazvať kde vodič predáva lístky tak to je dobrá vec konečne, nie ako doteraz boli tie tlačítkové, zároveň tie nové sú dotykové čo je lepšie si myslímn, postupom času hádam budú tieto "tablety" vo všetkých autobusoch.
Tie kamery to radšej asi ani nekomentujem, možno nejaký význam majú, ale ako som pozeral všade možne tak vodič reálne asi ani nemá žiadny panel kde vidí čo kamery snímajú ako to je v Bratislave kde majú pekne panel a vidia všetko.
Ani to však aktuálne nie je realizmus. Môže sa to však zmeniť po voľbách, ale o Tom pochybujem keďže asi žiaden kandidát na primátora toto nemá spomenuté v programe. A s tými prehnitými vrakmi asi cestujúcich neprilákajú, keďže aj citelisy začínajú hniť. A ako sa tak pozerám čo v poslednom čase sadka (ne)nakupuje očakávať môžeme asi aj irisbus crossway 18.
Ak sa ti nepáči kolotoč Juh - Centrum - Stanica/Terminál - Sihoť - Pod Sokolice - Juh, tak odpoveď je nie. A pri pohľade na územný plán sa to v najbližších desaťročiach nezmení.
Pripájam sa k tomu realizmu - klbové vozidlá, buspruhy, záchytné parkoviská v dosahu existujúcich liniek MHD... všetko investičné akcie, ktoré sú realizovateľné v priebehu pár mesiacov, vo finančných limitoch mestského rozpočtu, s veľmi pravdepodobným dosiahnutím požadovaných cieľov...
Je v Trenčíne nejaká iná relácia okrem centrum - Juh, ktorá by bola schopná generovať frekvenciu aspoň na pätnásťminútový interval klbových autobusov celodenne? Lebo len na takejto relácii by bola obhájiteľná výstavba novej infraštruktúry pre električku. Inak sa dá uvažovať len o využití existujúcej a tá v Trenčíne takmer niet je. Realistickejšie by boli aspoň pravidelne nasadené klbové vozidlá, buspruhy a parciálne trolejbusy.
Tú by sme nemohli použiť-myslené ako my Trenčania, nie som žiadny autor ani nič podobné v tomto kvázi projekte ? Keď som si to prečítal tak som mal za potrebu to ešte upresniť.
Tak na Juh hlavne by bolo dobré, kvôli nejakej logickej konečnej, aj keby tam nebolo obratisko tak by boli električky ako v Bratislave, ktoré sú obojsmerné.
Ale čo riešime, keď by to malo ísť na Juh tak dokým by to spravili a kde vlastne by celý Trenčín bol rozkopaný, a reálne neverím, že niekedy bude nejaká poriadna električková doprava v Trenčíne okrem využitia hotových koľajových tratí, ktoré vlastní ŽSR.
Výrazne nesúhlasím s názorom že keď to nejde na JUH tak je to zbytočné. JUH je síce najväčšie sídlisko, ale je potrebné si uvedomiť že ľudia žijú aj niekde inde. Samozrejme ak by bola možnosť spraviť trať aj na JUH tak by to bolo najlepšie, ale keďže sa to nedá tak celý nápad nemôžeme hneď zavrhnúť. A kľudne by sa mohla využiť aj vlečka k VOP na Kasárenskej.
Ale asi z toho nebude tak či tak, aj keby na ten JUH mala tá električka chodiť.
Však hej, nech tam jazdí motorový vlak a nazývajme to električkou Fakt radšej nech sa na to vyserú, už len tá trasa ten trate je nanič, to fakt jednoduchšie bude vytvoriť linku chodiacu s Kubrej do Laugarícia, však by to bolo to isté, keby išiel autobus z Hasičskej následne po Električnej ako kedysi chodila tá linka do Laugarícia.
Celá električková doprava nemá v Trenčíne význam keďže na Juh by električka sa asi nevyšplhala
Ono je to vsetko pekne s tou myslienkou elektricky,ale treba si vsimnut ako dopadla ele.v Trenc,Teplej-Tr.Teplice,a uvazit ze odkial jazdia auta do OC Laugaricio. Je to zo vsetkych smerov-od NMnV,od Banoviec,od Nemsovej no a samozrejme aj od PU,IL,a Dubnice,ale popravde ked vam niekto sadne do auta tak na elektricku asi prestupovat chciet nebude,jedine tak raz koli zazitku pre deti....ved minuly rok tu bol jasny priklad s kyvadlovou dopravou na hokej! To bolo jedno velke fiasko ked som to tak sledoval....Ked uz by sa premyslalo nad zvazanim ludi do Belej,zislo vy sa tam spravit pokracovanie z Elektricnej ulice ako 4prudovy tak,nebal by som sa jedneho pruhu naviac specialne pre autobusy a kludne by mohli klbove tadial jazdit,neco ich tahat potom okolo nemocnice,ale to by ozaj museli ludia zacat vyuzivat verejnu dopravu znova a to nevidim realne.
Tá trasa vynecháva všetky najdôležitejšie záujmové oblasti v Trenčíne. Keby som to prirovnal k Žiline, tak tam by to bola presne trasa od Hypertesca, Žel. stanica a po rajeckej trati do Lietavskej Lúčky Identická "električka" s tou našou.
Tak ja som tam bol, a aj ked neplanovane, mal som aj prispevok. Video z celej dvojhodinovej "prezentacie" a naslednej diskusie je na skupine "Trencan" na Facebooku.
Kratke poznamky a dojmy (resume):
1/ Vacsina pritomnych chapala, ze cesta ku klasickej "elektricke" je z roznych pricin daleka az v nekonecne, pracovne ju nazyvali uplne neprofesionalne a nedopravacky "vlacik". (Vlacik ma aj moj vnucik, ma 3 vagoniky a je asi 25cm velky...) Ale ved dobre.
2/ Hoci o projekte mi hovoril uz pred 7 rokmi jeden byvaly mestsky funkcionar, tuto "elektricku" za svoj napad oznacil iny tam za vrch stolom pritomny.
3/ Hoci som cakal aku-taku aj ked amatersku debatu o "vlaciku", diskusia pritomnych navstevnikov sa v zavere zvrhla na na skoro vulgarnu politicku retoriku nemajucu nic spolocneho ani s "vlacikom", ani s "elektrickou". Skoda, bolo mi to luto...
4/ Vyuzitie vojenskej vlecky sa planuje len v malom kusku okolo ulice Pred polom (za Billou), kde ma byt konecna zastavka. Od nej nie hore, len dole do mesta k zel.stanici.
5/ Kedze sa neuvazuje s kolajovym obratiskom, asi sa planuju tzv. obojsmerne supravy, teda s kabinou vodica na obidvoch stranach (pri klasickych mestskych elektrickach), kedze supravy nie je kde otacat, ani sa nespominala vyhybna, kde by sa na konecnej hnaci vozen (lokomotiva) prepinala vzdy na celo supravy (vlaku).
6/ Jediny racionalny prispevok mal jeden pan zo zeleznic byvajuci Pred polom, ktory zdovodnil, ze prejazd supravy z vychodzej zastavky krizom cez 4 pruhy Stefanikovej 6x za hodinu (3x tam a 3x nazad) by sposobil dopravny kolaps.
a -(Ak som to spravne pochopil, ide o iny rezim krizovania a zabezpecovania zeleznicneho vlaku oproti klasickej mestskej elektricky napr.v Bratislave.)
b- (Ak by zalezalo na mne, kvoli tejto komplikacii by som v zaciatkoch tuto zastavku vynechal.)
7/ Pri Elektricnej ma byt vybudovana vyhybna, ktora by na jednokolajnej trati umoznila dvom protibeznym supravam ("vlacikom") vystriedat sa 3x za hodinu, teda 20-minutovy interval. (Ak by sa chcel dosiahnut interval kratsi, museli by na trati byt 2 vyhybne.)
8/ Moj prispevok okrem ineho upozornil na 2 nezrovnalosti. Matematicky mi tam vobec nesedeli 2 cisla: Moznost odstavit az 11 600 osobnych motorovych vozidiel denne na zachytnych parkoviskach a "vlacik" s dvoma jednotkami (hnacou a pripojnou). Lebo pri 20-minutovom intervale (3x za hodinu):
a - Pri priemernom obsadeni 2 ludi v aute je to pri 11600 aut cca 23tis. ludi.
a1 - Aj ked by neexistovala ziadna dopravna spicka/sedlo a isli cely den rovnomerne 6 hodin do centra (a potom 6 hodin k autam) - (haha, absurdna predstava, ale pre teoriu nech!),
a2 - zachytne parkoviska by boli 2 rovnake a rovnomerne aj od Banoviec aj od Ziliny,
a3 - vychadza to 6x3=18 spojov jednym a 18 druhym, spolu 36 spojov
a4 - Pri odvezeni 23 tis.ludi 36 spojmi to vychadza 640 osob na spoj,
a5 - teda kazdy jeden "vagonik" v dvojvagonovom "vlaciku" by musel pojat 320 cestujucich !
a6 - alebo pri kapacite 100 ludi do vagonika by musel mat "vlacik" nie dva, ale 7 "vagonikov"
a7 - teda uz by to bol celkom dlhy vlacisko a tak dlhe by boli aj nastupne hrany kazdej z 13 zastavok !
b - Ak by sa uvazovalo iba s "vlacikom" s dvoma "vagonikmi" po 100 ludi,
b1 - pri ceste od zachytnych parkovisk do centra by sa za hodinu odviezlo iba 1200 cestujucich a za 6 hodin 7200 osob (a nie 23 tisic),
b2 - a ak by jednym autom prisli priemerne 2 osoby cestujuce dalaj "vlacikom", tak 7200:2= 3 600 aut a nie 11 600!
c1 - Teda bud ratali uplne zle s velmi kratkymi dvojvagonovymi "vlacikmi" namiesto 7-vagonovych
c2 - Alebo je uplny nezmysel deklarovat 11 600 automobilov, ktorymi denne usetrime mesto...
9/ Napriek vsetkemu nepovazujem celu myslienku za uplne a absolutne zlu, len treba skoncit so snivanim a sa treba pohrat s realnymi cislami a nemalovat si vo vyslednom efekte modre z neba.
10/ V nedelu malo byt v Rotunde stretnutie "pri kave, kde sa mozeme o tom porozpravat", ale tam som uz nesiel, lebo sa z toho vyklulo predvolebne stretnutie volebnych kandidatov. Po volbach, ked sa uz z toho nebude robit politika ale riesit realna doprava, sa urcite nejakeho dalsieho stretnutia zucastnim.
Dakujem vsetkym, ktori mali trpezlivost toto vsetko docitat az do konca. Ak by ste na mna mali nejaku otazku k tomu, co som tu napisal, napiste aj cislo bodu, ktoreho sa to tyka. Dakujem!
Aký rozdiel? Ten, že by to bolo rýchlejšie, nehovorím, že naftové vlaky sú pomalé, ale čo to riešiť, keď na celej trati je taká rýchlosť kvôli tomu, že väčšina železničných priecestí nie je zabezpečených a tým pádom musia ísť tam vlaky pomaly a aj samé zákruty sú.
Mne to príde ako nemenný stav, koľké roky sa nič na tej trati nedeje, stačilo mi vidieť v starom cestovnom poriadku ako v minulosti chodili tam vlaky o niečo lepšie, chápem, že je možno slabý dopyt ale ten interval je hrozný a fakt je pre niekoho lepšie využiť ten autobus a je to rýchlejšie.
Vlastne teoreticky on je tam asi možný len hodinový interval maximálne, možno ani to nie, keďže to je jednokoľajová trať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023