Reply on: JurajZaTn #11569:
Neviem preco mi to nedalo cele... Tak este raz.Pan poslanec, pouzijem Vase slova: "Viem to zistiť, ale v tejto chvíli to neviem." Ide o zastavky "v jazdnych pruhoch". Je norma ci zakon, naspamat neviem, stara najmenej 20 rokov, ze vsetky nove alebo rekonstruovane zastavky nemozu byt v jazdnych pruhoch, ale podla platnej normy musi byt vybudovana nika (zaliv, zasek). Iba existujuce zastavky mozu but bez niky, ak to tak historicky pretrvava a nejde sa s tym nic robit. Podobne plati pre obratiska.
JurajZaTn
Realny zaklad je, ze vyrobca
- unifikuje co najviac dielov, o.i. aj motory. Ak Iveco vyraba 2 motory aj pre autobusy aj pre kamiony, je jasne, ze prepravne potreby sa mozu rozdelit iba madzi 2 skupiny: lahka a tazka prevadzka. Mensie Tectory do dvojnapravovych autobusov v prevazne rovinatej prevadzke a pre kamiony s lahkym nakladom (napr. preprava sedaciek, topanok atd.) Vacsie Cursory do trojnapravovych, alebo dvojnapravovych autobusov v kopcovitej prevadzke (ak to nebudu riesit prevodovkou), alebo na kamiony s tazkymi nakladmi. (Ak zaujemca chce riesit nieco mimo toho, musi sa obratit na inych vyrobcov, napr. Faun. Kvoji minoritnym predajom vozov mimo tohto porfolia sa ani neoplati vyrobcovi investovat do dalsich motorov. Podobne, ak je minoritny predaj autobusov dlzky 7-9m, neinvestuju do vyvoja, ale odporucia si kupit malu SORku. Lebo uz to raz skusili - pokus Midway - a ten im nevysiel.
- musi technicky riesit normy EURO, ktore z Bruselu administrativne casovo predbehli tempo schopnosti technickeho vyvoja a primeranych investicii aj najrenomovanejsich vyrobcov, teda ak nechcu pouzit vratne spalovanie, riesia to cez AdBlue. A maju zaujem to riesit tak, aby tych problemov robil AdBlue co najmenej a teda co najnizsia spotreba nafty nebude ich jedinym kriteriom.
- musi marketing zlozit do takeho mixu, aby obstal v prezentacii znacky aj so spotrebou, aj s ekologoiu, aj s cenou, aj s prevadzkovymi nakladmi. Urcite neprezentuju idealnu spotrebu, ktora nakoniec nie vo vysledku dodrzatelna vplyom strat v hydrodynamickom menici automatickej prevodovky, indexovana klimatizaciou atd atd.
My tu na iMHD nie sme ani konstrukteri, aby sme bohorovne vynasali sudy o motoroch. Nie sme ani marketingovi kuzelnici, lebo ani jeden prvok v marketingovom mixe nie je realne splnit na 100% a teda ani my tu idealne riesenie nenajdeme. Mozeme sa len laicky domnievat alebo profesionalne konspirovat.
A toto ja robit nebudem. Mozno sa bude S499 na mna hnevat, ze budem niektore "otazky ignorovat", ale vyjadrovat sa k nim dalej nebudem. Napriek tomu, ze som na STU vystudoval konstrukciu motorovych vozidiel, nieco o tom viem a cely zivot s tym robim, necitim zmysel tu a do takejto hlbky toto riesit a vysvetlovat.