Novinky v popradskej MHD nás, ako sme si už zvykli, vždy dokážu prekvapiť nejakou "exkluzívnou" novinkou, ktorá sa na prvý pohľad zdá byť fajn, no pri hlbšom zamyslení zistíme, že tak trochu nedáva zmysel.
Naposledy to bola novinka v podobe zriadenia "novej" linky MHD č.8, ktorá bola ospevovaná vďaka svojej exkluzivite, aj vďaka tomu, že na jej spojoch sa premával doubledecker. Dnes ako tu čítam, je už bohužiaľ pod taktovkou starej dobrej Karosy.
Čo však chcem povedať je, že MHD v Poprade dnes prináša ďalšiu "exkluzívnu" novinku: Predĺženie niektorých spojov linky MHD č.1 až na letisko.
Nehnevajte sa mňa, ja mám MHD rád, aj Poprad tiež, ale toto je taká kapitálna blbosť, až to bolí.
To, že sa opäť začalo lietať z Popradu do Londýna je chvályhodné. A chválim taktiež to, že mesto dokázalo takto promptne sprístupniť letisko pre cestujúcich aj v rámci spojov MHD, či už k odletom alebo k príletom.
Ale bohužiaľ, použiť pre obslúženie letiska roky rokúce existujúcu linku MHD č.1 je absolútne z cesty a celé zle, nehnevajte sa na mňa.
Tak pekne po poriadku:
1. Vyčlenili na to 2 popoludňajšie spoje, konkrétne spoj č.31 a spoj č.39. Tieto spoje podľa CP premávajú len počas pracovných dní. Cez víkend tieto spoje nepremávajú. Zachádzku na letisko však majú vykonávať v utorok, štvrtok, sobotu a nedeľu.
Nevidel som ešte originál opravený CP, ale tipnem si, že tieto spoje v sobotu a nedeľu budú premávať len na skrátenej trase AS - Letisko. Kto by vedel ako to je, budem rád, ak sa ozve.
2. Spiatočný spoj z letiska pôjde len o 18:20 hod. (od príletu). Ja sa pýtam, prečo nepôjde naspäť aj spoj o 16:20 hod., ktorý pôjde k odletu? Či už idem na prázdno do vozovne, alebo na stanicu je to jedno. Či prázdny spiatočný spoj vedený na papieri, by už nemal kto zaplatiť? Keď sa pôjde len presun služobnou jazdou, tak to bude košér, áno?
3. Celkom by ma zaujímalo, prečo si zvolili na tento účel práve linku MHD č.1. Ostatné linky MHD už mali príliš veľa zastávok zapísaných vo svojich CP a pchať tam ešte ďalšiu by bolo blbé a neprehľadné? Alebo to dali preto, lebo 1-ka ide cez Juh? No a čo keď? Nemohli to dať na linku MHD č.2, alebo 3, alebo ktorúkoľvek? Či z Matejoviec alebo Spišskej Soboty nepotrebujú mať prístup k letisku? Osobne si však myslím, že to na linku MHD č.1 padlo preto, lebo to tak vychádza v jej obehu. Akurát v tom čase je na AS, akurát tam skončila, tak nech ide ďalej.
4. Ak už chcem mať linku MHD na letisko, treba tomu prispôsobiť koncepciu tak, aby som nenarobil viac škody ako úžitku, čo sa odteraz bohužiaľ v CP pre linku MHD č.1 stane. Pribudne ďalšia kopa vysvetliviek, skrátenie trasy a neviem čo všetko ešte. Preto na tento účel mala jednoznačne poslúžiť novovzniknutá linka MHD č.8. Práve do jej CP trebalo doplniť zastávku letisko, a vyčleniť trasu AS - Letisko a späť s obmedzením v CP (2), (4), (6), (7). A nevravte, že by to nešlo, keď ten 1 úžasný spoj môže mať vedľa seba (1), (3), (5).
5. Bude mať táto linka vôbec nejaký potenciál, aby prežila? Na to musia splnené 2 faktory:
a) dotyčný naozaj poletí do / priletí z Londýna
b) dotyčný sa vykašle na Taxi službu alebo odvoz, ktorý by mu inak zabezpečil niekto príbuzný osobným autom.
Ale povedzme si, že aspoň dostať sa z AS na letisko je taký základ. Ale keď sa už ideme dušovať, že nejakú linku predĺžime kvôli letisku, tak treba zapojiť do toho aj ostatné linky MHD. Vytvoriť na AS prestupný bod, aby sa všetky linky pred odletom zišli na AS, a aby mal každý z hociakej mestskej časti rovnakú šancu dostať sa na letisko. Nielen zo sídliska Juh, ale aj napr. z Matejoviec, alebo Spišskej Soboty. V opačnom smere platí to isté!
6. Je pekné, že sa takto promptne reaguje na možnosť viesť MHD k odletom / príletom, ale čo tak skúsiť zosúladiť MHD aj s príchodmi a odchodmi vlakov? Veď dostať sa z rôznej mestskej časti ku vlaku alebo od vlaku je strašný problém, najmä cez víkend. Ale hlavne k letisku, že sa máme ako dostať...
4xMAN
4xLeonis
1xSirius
1xScorpionus
1xRenault Master
1xMB Vario
1xPreos Volvo
V zálohe: 1xKarosa B732 a v prípade potreby niektorý z prímestských vozidiel
stefco
Naposledy to bola novinka v podobe zriadenia "novej" linky MHD č.8, ktorá bola ospevovaná vďaka svojej exkluzivite, aj vďaka tomu, že na jej spojoch sa premával doubledecker. Dnes ako tu čítam, je už bohužiaľ pod taktovkou starej dobrej Karosy.
Čo však chcem povedať je, že MHD v Poprade dnes prináša ďalšiu "exkluzívnu" novinku: Predĺženie niektorých spojov linky MHD č.1 až na letisko.
Nehnevajte sa mňa, ja mám MHD rád, aj Poprad tiež, ale toto je taká kapitálna blbosť, až to bolí.
To, že sa opäť začalo lietať z Popradu do Londýna je chvályhodné. A chválim taktiež to, že mesto dokázalo takto promptne sprístupniť letisko pre cestujúcich aj v rámci spojov MHD, či už k odletom alebo k príletom.
Ale bohužiaľ, použiť pre obslúženie letiska roky rokúce existujúcu linku MHD č.1 je absolútne z cesty a celé zle, nehnevajte sa na mňa.
Tak pekne po poriadku:
1. Vyčlenili na to 2 popoludňajšie spoje, konkrétne spoj č.31 a spoj č.39. Tieto spoje podľa CP premávajú len počas pracovných dní. Cez víkend tieto spoje nepremávajú. Zachádzku na letisko však majú vykonávať v utorok, štvrtok, sobotu a nedeľu.
Nevidel som ešte originál opravený CP, ale tipnem si, že tieto spoje v sobotu a nedeľu budú premávať len na skrátenej trase AS - Letisko. Kto by vedel ako to je, budem rád, ak sa ozve.
2. Spiatočný spoj z letiska pôjde len o 18:20 hod. (od príletu). Ja sa pýtam, prečo nepôjde naspäť aj spoj o 16:20 hod., ktorý pôjde k odletu? Či už idem na prázdno do vozovne, alebo na stanicu je to jedno. Či prázdny spiatočný spoj vedený na papieri, by už nemal kto zaplatiť? Keď sa pôjde len presun služobnou jazdou, tak to bude košér, áno?
3. Celkom by ma zaujímalo, prečo si zvolili na tento účel práve linku MHD č.1. Ostatné linky MHD už mali príliš veľa zastávok zapísaných vo svojich CP a pchať tam ešte ďalšiu by bolo blbé a neprehľadné? Alebo to dali preto, lebo 1-ka ide cez Juh? No a čo keď? Nemohli to dať na linku MHD č.2, alebo 3, alebo ktorúkoľvek? Či z Matejoviec alebo Spišskej Soboty nepotrebujú mať prístup k letisku? Osobne si však myslím, že to na linku MHD č.1 padlo preto, lebo to tak vychádza v jej obehu. Akurát v tom čase je na AS, akurát tam skončila, tak nech ide ďalej.
4. Ak už chcem mať linku MHD na letisko, treba tomu prispôsobiť koncepciu tak, aby som nenarobil viac škody ako úžitku, čo sa odteraz bohužiaľ v CP pre linku MHD č.1 stane. Pribudne ďalšia kopa vysvetliviek, skrátenie trasy a neviem čo všetko ešte. Preto na tento účel mala jednoznačne poslúžiť novovzniknutá linka MHD č.8. Práve do jej CP trebalo doplniť zastávku letisko, a vyčleniť trasu AS - Letisko a späť s obmedzením v CP (2), (4), (6), (7). A nevravte, že by to nešlo, keď ten 1 úžasný spoj môže mať vedľa seba (1), (3), (5).
5. Bude mať táto linka vôbec nejaký potenciál, aby prežila? Na to musia splnené 2 faktory:
a) dotyčný naozaj poletí do / priletí z Londýna
b) dotyčný sa vykašle na Taxi službu alebo odvoz, ktorý by mu inak zabezpečil niekto príbuzný osobným autom.
Ale povedzme si, že aspoň dostať sa z AS na letisko je taký základ. Ale keď sa už ideme dušovať, že nejakú linku predĺžime kvôli letisku, tak treba zapojiť do toho aj ostatné linky MHD. Vytvoriť na AS prestupný bod, aby sa všetky linky pred odletom zišli na AS, a aby mal každý z hociakej mestskej časti rovnakú šancu dostať sa na letisko. Nielen zo sídliska Juh, ale aj napr. z Matejoviec, alebo Spišskej Soboty. V opačnom smere platí to isté!
6. Je pekné, že sa takto promptne reaguje na možnosť viesť MHD k odletom / príletom, ale čo tak skúsiť zosúladiť MHD aj s príchodmi a odchodmi vlakov? Veď dostať sa z rôznej mestskej časti ku vlaku alebo od vlaku je strašný problém, najmä cez víkend. Ale hlavne k letisku, že sa máme ako dostať...