VozidláAutobusy › Irisbus Crossway 12.8M

Irisbus Crossway 12.8M

Úvod

Linkový autobus Irisbus Crossway 12.8M so štandardnou výškou podlahy pochádza z produkcie vysokomýtskej továrne Iveco Czech Republic ako nástupca Karosy radu 900. Linkové autobusy Crossway boli vyrábané vo viacerých dĺžkach od roku 2006. Do spišskonovoveskej MHD sa dostalo v roku 2020 jedno jazdené vozidlo preradením z prímestskej dopravy.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Crossway 12.8M KE-461FC apríl 2007 2020 2023 1
Spolu 2007   1

Technické parametre

Dĺžka 12760 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3395 mm
Výška podlahy 860 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 53
Počet miest na státie 32
Celkový počet miest 85
Motor Iveco Cursor 8 F2BE3682B, Euro 4, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 243 kW
Objem motora 7790 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Nápravy predná: Irisbus RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor U 177E, s jednostupňovou redukciou

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie z trubkovej konštrukcie, strechu a predné čelo vyrobili z lisovanej ocele, na zadné čelo použili kombinované materiály. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili dvojicu dvojkrídlových výklopných dverí s elektropneumatickým pohonom. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili tónované sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich sedadlá s textilným poťahom v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice a strop v interiéri obložili laminovanými panelmi. Na deliacie priečky využili laminát. Pracovisko vodiča oddelili jednoduchou neuzatvárateľnou kabínkou. Priestor pre kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti druhým dverám.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a odsávaním vzduchu v zadnej časti. Vykurovanie riešili štvoricou radiátorov v interiéri a nezávislým kúrením. Na osvetlenie použili žiarovkové stropné svietidlá. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom EMtest.

Prevádzka

Vozidlo #KE-461FC jazdilo v rokoch 2007 - 2020 na prímestskej doprave v dopravnom závode eurobus Rožňava. V decembri 2020 bolo preradené do Spišskej Novej Vsi pre potreby MHD ako záložné vozidlo, pričom nahradilo posledné vyradené Karosy B 732.

Katalóg vozidiel

KE-461FC

Legenda a štatistika

KE-461FCvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.