Typ Škoda 706 RTO bol vyrábaný v rokoch 1958 - 1971. Karoséria pochádzala z dielní firmy Karosa Vysoké Mýto a podvozky s motormi dodávali závody LIAZ. Koncom roku 1958 odkúpili Jelczańskie Zakłady Samochodowe licenciu na autobusové karosérie 706 RTO a tak výroba autobusov československého pôvodu prebiehala aj v Poľsku (podvozky a motory sa naďalej dovážali z Československa).
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Škoda 706 RTO
SN 20-87, SN 26-52, SN 26-56, SN 26-67, SN 27-36
1970 – 1973
1980. roky
5
2.
Jelcz MEX 272 E
SN 31-97, SN 32-34
1975
1980. roky
2
3.
Jelcz MEX 272 E
SN 46-15 – SN 46-16
1979
1986
2
Spolu
1970 – 1979
9
Technické parametre
Dĺžka
10520 mm
10810 mm (s ťažným zariadením)
10870 mm (Jelcz MEX 272)
Šírka
2500 mm
Výška
2900 mm
Výška podlahy
885 mm
Rázvor
5450 mm
Počet dverí
2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie
22 + 2
Počet miest na státie
55
Celkový počet miest
77 + 2
Pohotovostná hmotnosť
8570 kg
Celková hmotnosť
14400 kg
Motor
Škoda 706 RT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora
117,6 kW / 1900 rpm
Objem motora
11781 cm3
Maximálna rýchlosť
66 km/h
Prevodovka
Praga, manuálna, 5-stupňová
Opis
Na podvozku Škoda 706 RTOch umiestnili oceľovú polosamonosnú karosériu trambusového typu, zvonku oplechovanú. Do pravej bočnice umiestnili pre rýchlu výmenu cestujúcich dvojicu dvojdielnych dverí s elektropneumatickým pohonom. Bočnice a strop nad oknami v interiéri pokryli umakartom, zvyšnú časť stropu sololitovými doskami. Drevenú podlahu pokryli gumeným kobercom. Osvetlenie interiéru riešili žiarovkovými svietidlami. Pre cestujúcich umiestnili v interiéri koženkové sedadlá v priečnom usporiadaní 2 + 1. Pri zadných dverách umiestnili v prvých sériách sedadlo pre sprievodcu. Pracovisko vodiča s vlastnými dverami v ľavej bočnici oddelili od priestoru pre cestujúcich polovičnou zástenou a krytom motora.
Vykurovanie vozidla v zimnom období zabezpečili naftovým agregátom v bočnej schránke autobusu. Na vetranie interiéru použili jeden veľký výklopný stropný vetrák, tri malé stropné vetráky pretlakového vetrania a posuvné horné časti bočných okien.
Prevádzka
Vozidlá boli zakúpené pre potreby novovzniknutej MHD v Spišskej Novej Vsi.
Vyraďovanie a likvidácia
Vozidlá boli postupne nahradzované novším typom Karosa ŠM 11.