VozidláAutobusy › Iveco First FCLLI

First FCLLI z prvej série
First FCLLI z druhej série

Úvod

Midibusy Iveco First FCLLI vyrába od roku 2008 spišskonovoveská firma Rošero-P na podvozku Iveco Daily 65C18, resp 70C. Dôvodom zakúpenia bola potreba riešiť ekonomickejšie dopravu na spojoch, ktoré sú pre klasické autobusy nerentabilné. Prvý midibus Iveco First FCLLI bol do Spišskej Novej Vsi dodaný v decembri 2008, druhý až v priebehu prvého štvrťroka 2009. Tretie vozidlo bolo zakúpené v roku 2020.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco First FCLLI KE-501GK, KE-502GK 2008 2009 od 2023 2
2. Iveco First FCLLI KE-907MU 2020 2020 1
Spolu 2008 – 2020   3

Technické parametre

Dĺžka 8040 mm
Šírka 2350 mm
Výška 2885 mm
Výška s klimatizáciou 3092 mm (2. séria)
Rázvor 4350 mm (1. séria)
4750 mm (2. séria)
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 19 + 1 (1. séria)
20 + 1 (2. séria)
Počet miest na státie 10 (1. séria)
9 (2. séria)
Celkový počet miest 29 + 1
Celková hmotnosť 7200 kg
Motor Iveco F1CE3481H, Euro 4, naftový radový 4-valec (1. séria)
FPT Industrial F1CFL411W, Euro 6, naftový, radový 4-valec (2. séria)
Výkon motora 125 kW / 3500 rpm (Euro 4)
132 kW / 3500 rpm (Euro 6)
Objem motora 2998 cm3
Krútiaci moment motora 400 Nm / 1250 - 3500 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S-400 OD, manuálna, 6-stupňová (KE-501GK, KE-502GK)
ZF Hi-Matic, automatická, 8-stupňová (KE-907MU)
Nápravy predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá s dvojmontážou
Pneumatiky 225/75 R 16
Klimatizácia Webasto (2. séria)

Fotografie

Opis

Karosériu midibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. V pravej bočnici umiestnili dvojicu výklopných dverí pre cestujúcich (predné jednokrídlové druhé dvojkrídlové) Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili čalúnené sedadlá pre cestujúcich v usporiadaní 2+1 v nízkopodlažnej časti umiestnili ešte dve sklopné sedadlá. Osvetlenie interiéru vybavili šiestimi neónovými svietidlami doplnenými o núdzové osvetlenie LED diódami. V priestore vodiča a nad dverami umiestnili halogénové svietidlá. Vetranie interiéru zabezpečili stropnými ventilátormi, výklopnými časťami bočných okien a stropnými výklopnými vetrákmi slúžiacimi aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili teplovodným kúrením s tepelnými konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami. Vozidlá nalakovali bielou farbou a doplnili polepom dopravcu eurobus - CITY.

Úpravy

Vozidlá pred zaradením do premávky obdržali optický informačný systém EMtest pozostávajúci z predného, bočného a zadného transparentu. Minibus #KE-501GK však bočný transparent nedostal a transparenty neboli dlhšiu dobu prevádzkované. Obe vozidla dostali aj odbavovací systém EMtest Mijola.
V priebehu prevádzky boli na vozidlách prevedené rôzne menšie úpravy v podobe dvierok pracoviska vodiča, dosadenie LED denných svetiel a pod.

Prevádzka

Midibus #KE-502GK sa zaradil do premávky v prvom štvrťroku 2009 na linkách 3, 5 a 7. Midibus #KE-501GK ho nasledoval až začiatkom júna 2009 na linke 3. Vozidlá sa príležitostne používali aj na krátke zájazdy. Midibusy dnes zabezpečujú dopravu na menej vyťažených spojoch linky 1, 3, 5, 6, 7 a 13 pričom #KE-501GK zabezpečuje aj celodennú prevádzku linky 3 cez víkendy.

Katalóg vozidiel

KE-501GK KE-502GK

KE-907MU

Legenda a štatistika

KE-501GKnevyradené vozidlo: 2 (66,7 %)
KE-502GKvyradené vozidlo: 1 (33,3 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.