Midibusy Iveco First FCLLI vyrába od roku 2008 spišskonovoveská firma Rošero-P na podvozku Iveco Daily 65C18, resp 70C. Dôvodom zakúpenia bola potreba riešiť ekonomickejšie dopravu na spojoch, ktoré sú pre klasické autobusy nerentabilné. Prvý midibus Iveco First FCLLI bol do Spišskej Novej Vsi dodaný v decembri 2008, druhý až v priebehu prvého štvrťroka 2009. Tretie vozidlo bolo zakúpené v roku 2020.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Iveco First FCLLI
KE-501GK, KE-502GK
2008
2009
od 2023
2
2.
Iveco First FCLLI
KE-907MU
2020
2020
—
1
Spolu
2008 – 2020
3
Technické parametre
Dĺžka
8040 mm
Šírka
2350 mm
Výška
2885 mm
Výška s klimatizáciou
3092 mm (2. séria)
Rázvor
4350 mm (1. séria)
4750 mm (2. séria)
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
19 + 1 (1. séria)
20 + 1 (2. séria)
Počet miest na státie
10 (1. séria)
9 (2. séria)
Celkový počet miest
29 + 1
Celková hmotnosť
7200 kg
Motor
Iveco F1CE3481H, Euro 4, naftový radový 4-valec (1. séria)
FPT Industrial F1CFL411W, Euro 6, naftový, radový 4-valec (2. séria)
Karosériu midibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. V pravej bočnici umiestnili dvojicu výklopných dverí pre cestujúcich (predné jednokrídlové druhé dvojkrídlové) Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili čalúnené sedadlá pre cestujúcich v usporiadaní 2+1 v nízkopodlažnej časti umiestnili ešte dve sklopné sedadlá. Osvetlenie interiéru vybavili šiestimi neónovými svietidlami doplnenými o núdzové osvetlenie LED diódami. V priestore vodiča a nad dverami umiestnili halogénové svietidlá. Vetranie interiéru zabezpečili stropnými ventilátormi, výklopnými časťami bočných okien a stropnými výklopnými vetrákmi slúžiacimi aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili teplovodným kúrením s tepelnými konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami. Vozidlá nalakovali bielou farbou a doplnili polepom dopravcu eurobus - CITY.
Úpravy
Vozidlá pred zaradením do premávky obdržali optický informačný systém EMtest pozostávajúci z predného, bočného a zadného transparentu. Minibus #KE-501GK však bočný transparent nedostal a transparenty neboli dlhšiu dobu prevádzkované. Obe vozidla dostali aj odbavovací systém EMtest Mijola.
V priebehu prevádzky boli na vozidlách prevedené rôzne menšie úpravy v podobe dvierok pracoviska vodiča, dosadenie LED denných svetiel a pod.
Prevádzka
Midibus #KE-502GK sa zaradil do premávky v prvom štvrťroku 2009 na linkách 3, 5 a 7. Midibus #KE-501GK ho nasledoval až začiatkom júna 2009 na linke 3. Vozidlá sa príležitostne používali aj na krátke zájazdy. Midibusy dnes zabezpečujú dopravu na menej vyťažených spojoch linky 1, 3, 5, 6, 7 a 13 pričom #KE-501GK zabezpečuje aj celodennú prevádzku linky 3 cez víkendy.