VozidláAutobusy › Irisbus Citelis 12M

Irisbus Citelis 12M v pôvodnom stave
Irisbus Citelis 12M po doplnení nálepiek eurobus City

Úvod

Nízkopodlažný autobus štandardnej dĺžky Irisbus Citelis 12M bol predstavený podnikom Karosa vo Vysokom Mýte v roku 2005. Autobusy sa pôvodne vyrábali v závode Irisbus Iveco vo francúzskom Annonay, neskôr v talianskom meste Valle Ufita. Dokončovacie práce prebiehali vo Vysokom Mýte. Išlo o nástupcu úspešného typu Karosa City bus 12M (v zahraničí známeho pod menom Renault Agora) vyrábaného od roku 1996. Eurobus zakúpil v roku 2008 jeden autobus tohto typu pre potreby MHD v Spišskej Novej Vsi.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Citelis 12M KE-310FR 2007 2008 2023 1
Spolu 2007   1

Technické parametre

Dĺžka 11990 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2980 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. - 3. dvere)
Rázvor 6120 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 24 + 1
Počet miest na státie 80
Celkový počet miest 104 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10520 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor Iveco Cursor 8 F2BE3682C, Euro 4, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 213 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka VOITH D 854.5, automatická 4-stupňová
Riadenie ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili z plastu. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 1 + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili laminátovými panelmi, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Vozidlo vybavili kruhovými spätnými zrkadlami na kontrolu priestorov dverí. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili otvárateľnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou.

Úpravy

Vozidlo obdržalo nálepky dopravcu Eurobus – city a bol im nainštalovaný vonkajší optický informačný systém + pokladnice Mijola na odbavovanie cestujúcich.

Prevádzka

Vozidlo bolo v decembri 2007 predstavené cestujúcim a do prevádzky sa zaradilo v januári 2008.
Nasadené bolo na linku č. 2. Od mája 2016 bolo vozidlo preradené na výkon spojov v čase špičky .

Katalóg vozidiel

KE-310FR

Legenda a štatistika

KE-310FRvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.