Ten predpis TR6 nemá náhodou korene ešte v 70. rokoch či aj skôr? Nepoznám, len sa pýtam. Totiž asi všetky stanice v BA, kde chýba slovo "Bratislava-" boli v minulosti samostatné obce (Rusovce, DNV, PB), či to nie je ešte pozostatok z tých čias...
S tou S65 súhlasím, priama linka Rajka-Nové mesto by bola nepomerne atraktívnejšia. Už dnes je ale nepomer v dopyte medzi úsekom Rajka-Petržalka a Petržalka-Nové Mesto. Vidím to aj v reále: cestujúci z Rajky v Petržalke neprestupujú na S65, ale na MHD v smere do centra. Tomuto by veľmi pomohlo skôr vybudovanie zastávky Einsteinova s prestupom na električku do centra. Ďalšia vhodná zastávka by bola Janíkov dvor, kde v najbližších rokoch pribudnú desaťtisíce ľudí.
Tak to sa veľmi mýliš. V poslednom období sú v rnnej špičke celkom slušné zápchy pred kruháčom pri Slnečniciach, a bude sa to zhoršovať, nakoľko zóza Viladomy je obývanosťou tak v polovici. A už dávnejšie bývajú v špičke zápchy priamo Rusovciach, kde tiež zlepšenie v dohľadnej dobe nehrozí, skôr sa to ešte zhorší, keď sa začne zaľudňovať Rusovce-zóna sever. Navyše s otvorením D4 zanikne výjazd na diaľnicu v Jarovciach, tak sa ešte väčšia časť presunie na cestu I/2, kde bude križovatka s D4. Všetky tieto obmedzenia negatívne afektujú MHD, pričom jazdný čas ŽST Rusovce-ŽST Petržalka je už dnes oproti vlaku v praxi dvojnásobný.
Keby sa na každý podpis na ŽSR nečakalo 6 týždňov od momentu odsúhlasenia, tak mohla byť vybudovaná zastávka na severe Rusoviec (niekde pri priecestí - zastávke Kovácsova). Podľa mňa tá trať nemusí byť až tak brutálne priepustná.
Lenze smer od Rusoviec nema ziadny zasadny dopravny problem, kym neprides na mosty (pricom vlak ta vyhodi este pred mostami). Cize zeleznica je tam o tom ze pouzijes vlak, jazdiaci ovela menej ako autobus (a tak to aj zostane, nevidim sancu na vlak po 8-10 minutach), stojaci pre drvivu vacsinu ludi dalej ako autobus, ktory ti v principe casovo nijak zasadne nepomoze a nakoniec ked z neho vystupis tak sa ides aj tak postavit do zapchy na niektorom z mostov. Na co je toto dobre?
Keby aspon do Rajky jazdila S65, ked uz tu vymyslaju experimenty...
S rozšírením ponuky spojov absolútne súhlasím. Sám som to napísal v poslednom príspevku. Inak, vidno že atraktivita železničnej dopravy rastie. Keď som začal chodiť vlakom z Rusoviec, cestujúcich z Rajky bolo podstatne menej ako dnes. To isté na linke S65 z Petržalky, oproti začiatku septembra sa počet cestujúcich citeľne zvýšil.
K rusovskej stanici: zatraktívnenie priestoru by som samozrejme privítal, a nepopieram, že súčasný stav možno niektorých odrádza. Sú však typy ľudí, a v mojom okolí v Rusovciach ich je veľa, ktorých by ste na tú stanicu nedostali, ani keby tam bola cesta dláždená carrarským mramorom...
Otázka je, či bolo skôr vajce, alebo sliepka. Či sa uspokojíme so stavom, lebo "tam chodí málo ľudí", alebo to spravím atraktívne pre ľudí - najlepšie pre tých zraniteľnejších.
Osobne si neviem predstaviť, že by tam šla moja manželka skoro ráno za tmy na štekloch v puzdrovej sukni.
Inak kvalita tej prístupovej cesty sa v ostatnom čase zvýšila: zarovnali jamy, ktoré tam boli predtým ?
Je fakt, že asfalt by neuškodil a zopár pouličných lámp tiež nie, ale zasa v stanici je k dispozícii čakáreň v budove, vonku prístrešok s lavičkou a v čakárni multifunkčný automat. Vzhľadom na počet ľudí, ktorí stanicu využívajú, myslím stačí. Skôr by sa mala zvýšiť ponuka spojov a takisto sa podpisujem pod poznámku o zastavovaní liniek 91 a 90 v oboch smeroch.
Osobne si myslim, ze je to skor o vyuziti a nie o umiesteni stanice na dedine alebo v meste. Rusovce sice maju prespektivu, lebo kusok od stanice vyrastla nova obytna stvrt, ale neviem o zmysluplnej obsluznosti toho uzemia... 2pary rano a 3 pary vlakov poobede davaju tuto "stanicu" na roven dedinskej lokalky
Tvoju snahu musis nasmerovat na ZSR - konkretne treba zmenit predpis TR6 - Zoznam stanic a tarifnych bodov, stanica sa nemoze volat inak ako je v predpise. Tam to tiez ale nie je uplne jednostne... napr. Bratislava-Nove Mesto je cez pomlcku ale Bratislava Raca je len s medzerou, Podunajske Biskupice tiez nemaju "predponu" Bratislava, aj ked su mestskou castou.
Akoby všetky zákony boli napísané dobre a logicky...
Jednoducho máš obec, ktorá síce môže získať štatút mesta, ale stále je obcou a vzťahujú sa na ňu zásady fungovania obcí. A nakoniec aj názov ZMOS je po faktickej stránke zavádzanie, skôr by sedelo Združenie miest a ostatných obcí...
K téme, keď máme v dnešnej dobe stanicu s neosvetlenou sypanou prístupovou cestou, sypaným nástupišťom a bez poriadnych služieb dakde na vidieckej lokálke, tak si poviem ok, lepšie riešenie sa tam neuživí. Lenže v hlavnom meste je to naozaj prežitok. Koho má takéto riešenie prilákať do VHD, keď autá majú tisíckrát lepšiu infraštruktúru???
Tiez by sa mohla konecne zmenit tabula na Bratislava - Rusovce a aj na ostatnych staniciach, kde to este nieje, napriklad Bratislava - Devinska Nova Ves, Bratislava - Devinske Jazero atd...