imhd.sk
Spišská Nová Ves
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Tarifa
Prepravný poriadok
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Najbližšia zastávka
Zamračené
3 °C
sk
English
Spišská Nová Ves
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Historická pozemná lanovka Great Orme Tramway (30.4.2020)
Otvorená plošina vozňa #5
Svetlá križovatka pre pozemnú lanovku je samozrejme vybavená absolútnou preferenciou
Aj keď koľajový zvršok vyzerá podobne ako v San Franciscu, na Great Orme Tramway ide o fixné upevnenie vozňov na lano, zatiaľ čo v Kalifornii sa môžu vozne z lana odpojiť
Stredná stanica lanovej dráhy, kde sa prestupuje medzi vozňami spodného a horného úseku
Koľajová trať horného úseku má otvorený zvršok
Great Orme Tramway bola sprevádzkovaná v rokoch 1902 (spodný úsek) a 1903 (horný úsek - na fotografii)
Vozne sú vybavené tyčovými zberačmi, ktoré však neslúžili na odber elektrického prúdu, ale na komunikáciu medzi vozňami a stanicami pomocou telegrafu
Pozemnú lanovú dráhu v roku 1969 doplnila 1620 metrov dlhá visutá lanová dráha
Horná stanica lanovky a pri nej dvojjazyčný nápis vo waleštine a angličtine
V strednej stanici bola pôvodne umiestnená parná elektráreň na koks, ktorá sa používala do roku 1958
Voľný prístup k trati lanovky nemajú len turisti, ale aj voľne sa pasúce ovce
Výhybkové závažie vo výhybni je umiestnené v klietke, aby nedošlo k prestaveniu samovratnej výhybky nepovolenou osobou
Samovratná výhybka v hornej výhybni
Technologické zázemie v strednej stanici
Horný koniec netradičnej koľajovej splietky s rozchodom 1067 mm
Výložník pôvodného komunikačného vedenia, v pozadí visutá lanová dráha rovnako spájajúca llandudno s vrcholom Great Orme
Horná polovica spodnej časti trate je vedená ako koľajová splietka so spoločnými stredným žliabkom
Maximálne stúpanie spodnej časti je 26.15 %
Výhybňa spodného úseku na jednej strane zo splietkou a na druhej s výhybkou
Samovratná výhybka v spodnej výhybni
Výjazd vozňa z ulice, pri ktorom je križovaná hlavná cesta
Lanovka používa ulicu spoločne s autami, ktoré však majú obmedzený vjazd
Spodná stanica lanovej dráhy na Great Orme
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie