Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy nevídané neobvyklé riešenie karosérie s "hrbom".
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
SOR BN 9.5
TT-401EG, TT-402EG
leto 2010
2010
2022
2
Spolu
2010
2
Technické parametre
Dĺžka
9580 mm
Šírka
2525 mm
Výška
3000 mm
Výška podlahy
360 mm (1. a 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor
4450 mm
Počet dverí
3
Nápravy
predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA 11-26, tuhá, hnacia
Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili pozdĺžne do bočnice sklápacie sedadlá. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Informovanosť cestujúcich zabezpečili optickým informačným systémom firmy EMtest.
Prevádzka
Vozidlá sa zaradili do premávky 1. septembra 2010.
Vyraďovanie a likvidácia
Autobusy boli vyradené po obnove vozidlového parku na jeseň 2022. Jedno vozidlo bolo následne preradené do Piešťaň, druhé do Trnavy.