Historická električka A #1 z roku 1944 dostala prezývku "Heidelberger" podľa mesta, kde bola vyrobená. Električky tohto typu boli prvými viedenskými vozňami s celokovovou karosériou. Električky sa začali vyrábať ešte počas vojny na rýchlu obnovu vojnou zničeného vozového parku v Nemecku a Rakúsku, preto sa označujú tiež ako "KSW" (vojnové električky). Pri ich výrobe sa čo najviac šetrilo a jednotlivým dopravcom boli dodávané bez elektrickej výzbroje a v jednotnej pieskovo-hnedej farbe. Viedeň dostala na jeseň 1944 30 týchto električiek, ale kvôli chýbajúcej výzbroji sa nemohli do skončenia vojny zaradiť do premávky. Vozeň #1 je prezentovaný v stave po úpravách z 1950-tych rokov, ktoré zahŕňali napríklad červeno-biely lak, pantografový zberač, novú elektrickú zásuvku na čele a strešnú dvojitú linkovú orientáciu. Na fotografii prechádza spolu s vlečným vozňom popod viadukt metra linky U6 na Währinger Gürtel. Viadukt s typickým zábradlím s motívom slnka pochádza ešte z pôvodnej mestskej železnice z roku 1898, navrhnutej architektom Ottom Wagnerom. | |
---|---|
Príspevok: | |
Lokalita: | Währinger Gürtel |
Dátum: | 16.9.2006 |
Vozidlo: | #1 |
Galéria: | Slovensko a svet › Wien (Viedeň) › Električky › Historické električky Pohľad na tohtoročný viedenský Tramwaytag (24.9.2006) |
Linka: | |
Autor: | insider |
Počet zobrazení: | 515 |