VozidláAutobusy › Mercedes-Benz Vario O 814D

Mercedes-Benz Vario O 814 D (DK-141AE)

Úvod

Mercedes Benz Vario O 814 D je malokapacitný autobus montovaný v SAO Lučenec v spolupráci s firmou Motor-Car Wiesenthal, Bratislava, ktorá vyhrala v roku 2000 tender na dodávku malých prímestských autobusov pre podniky SAD na Slovensku. Firma SAO Lučenec realizovala montáž interiérov do vozidiel, ktoré boli vyrobené v zahraničí. Minibus sa vyrábal v mestskom, linkovom aj turistickom prevedení.

Do ružomberskej MHD boli tieto vozidlá preradené ako ojazdené z iných prevádzok pre linku Citybus 100 do Vlkolínca.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercedes-Benz Vario O 814D DK-984AD 2000 2006 2011 1
2. Mercedes-Benz Vario O 814D DK-141AE 2000 2009 2010 1
Spolu 2000   2

Technické parametre

Dĺžka 7210 mm
Šírka 2206 mm
Výška 2850 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie 18 + 1
Počet miest na státie 22
Celkový počet miest 40 + 1
Pohotovostná hmotnosť 4380 kg
Motor Mercedes-Benz OM 904 LA, Euro 2, naftový radový štvorvalec chladený kvapalinou, štvortaktný preplňovaný turbodúchadlom s medzichladičom stlačeného vzduchu s priamym elektronicky riadeným vstrekovaním, trojventilová technika
Výkon motora 100 kW / 2300 rpm
Objem motora 4249 cm3
Krútiaci moment motora 520 Nm / 1200 - 1600 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Mercedes-Benz M3, mechanická, 5-stupňová plne synchronizovaná
Riadenie Mercedes-Benz LS 4, hydraulické
Nápravy predná: Mercede-Benz VL 1/12 C-2,5
zadná: Mercedes-Benz HL 2/30 C-5,6
Pneumatiky 205/75 R 17.5

Opis

Karoséria je pevná celokovová s vysokou strechou. Pruženie je zabezpečené listovými pružinami so vzduchovými vankúšmi a stabilizátormi, vzadu je zosilnený. Dvojokruhové hydraulicko-pneumatické brzdy so záťažovým regulátorom a ABS sú doplnené motorovou brzdou ovládanou páčkou na volante (automaticky sa vypína pri 1000 otáčkach).
Cestujúcim slúžia celohliníkové pneumaticky ovládané jednokrídlové dvere s dotváraním a blokážou proti privretiu cestujúceho. Jednokrídlové dvere sú umiestnené vpredu a vzadu za nápravou. Vodič má samostatné dvere. Sedadlá sú usporiadané 2+1 v piatich radoch. Na ľavej strane sú dve sedadlá, na pravej po jednom. V zadnej časti v priestore pre kočík sú oproti sebe 2+1 sklopné sedadlá. Interiér je vybavený protišmykovou podlahou, odkladacími policami s madlami nad sedadlami, v streche sú zapustené 4 svietidlá, mechanicky výklopná strešná ventilácia a stropný elektrický ventilátor.

Prevádzka

Autobusy boli v Ružomberku nasadzované takmer výhradne na linku Citybus 100 do Vlkolínca.

Katalóg vozidiel

RK-306BF

DK-141AE

Legenda a štatistika

RK-306BFvyradené vozidlo: 2 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
DK-984ADdo 2009RK-306BFod 2009

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.