Ružomberská MHD dostane nízkopodlažné autobusy Citaro a Streetway

Prímestské Setry budú nahradené mestskými trojdverovými nízkopodlažnými autobusmi.

Dopravca Blaguss Slovakia v najbližšom období zaradí do vozidlového parku ružomberskej MHD mestské nízkopodlažné autobusy Iveco Streetway 12M a Mercedes-Benz Citaro C2. V oboch prípadoch ide o trojdverové, plne nízkopodlažné a klimatizované autobusy vhodné pre mestskú premávku. Tieto autobusy nahradia doterajší dočasný vozidlový park pozostávajúci z linkových autobusov Setra S 415/S 416, z ktorých sú len štyri bezbariérové. Dodanie nízkopodlažných autobusov sa oproti pôvodným plánom oneskorilo.

Nové autobusy Iveco Streetway 12M budú na Slovensku novinkou, výrobca Iveco Bus tento typ predstavil iba v minulom roku. V rámci Slovenska sa tento typ zatiaľ iba prezentoval v Dopravnom podniku Bratislava na jar tohto roka. Autobusy sa vyrábajú v tureckom závode Otokar a vychádzajú z autobusu Otokar Kent C. Vozidlá boli z výroby dodané v celobielom nátere, ktorý bude ešte zrejme doplnený mestským polepom. Cestujúci budú mať v interiéri k dispozícii aj USB zásuvky pre nabíjanie mobilných zariadení.

Autobusy Mercedes-Benz Citaro C2 nebudú úplne nové, pochádzajú z viedenského dopravného podniku Wiener Linien, kde boli prevádzkované od roku 2014. Vďaka nákupu nových vozidiel ich vo Viedni mohli vyradiť už po ôsmych rokoch, stále sú však v dobrom stave. Vozidlá sú v štandardnom červeno-bielo-čiernom viedenskom nátere. Autobusy sú vybavené aj interiérovým kamerovým systémom.

Na linky ružomberskej MHD budú autobusy zaradené po vybavení všetkých formalít a montáži tarifného a informačného systému. O počtoch jednotlivých vozidiel zatiaľ mesto ani dopravca neinformovali.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na Ivecách sú dlhé previsy, skúmal niekto či na ružomberských "tankodromoch" - teda niektorých úsekoch miestnej komunikácie a zastávkach s hlbokými výtlkmi, vysokými obrubníkmi bude svetlá výška dostačujúca, aby nedochádzalo k poškodeniu podvozkov? Ďalšia "drobnosť" sú stojacie značky PCP, ktoré zasahujú do prejazdných prierezov, ako aj trčiace konáre stromov na mnohých miestach cestnej miestnej komunikácie, ktoré "ošetrujú" lak na strechách autobusov. Všetky tieto "drobnosti", ako aj údržbu komunikácii - hlavne zimnú (minulá zimná sezóna bola katastrofálna, by mal niekto z MÚ mať na zodpovednosť, keď chce mať mesto Ružomerok kvalitnú autobusovú MHD, nové busy sú iba časť riešenia, na infraštruktúru netreba zabúdať.
Koľko potrvá, keď ich ružomberskí neplatiaci dorastenci zvnútra počmárajú a poškodia, tak ako súčasné Setry. Ozaj, prečo v MHD v Ružomberku nefungujú revízori?