Lehota je 180 dni (6 ks) a 270 dni (6 ks) od zacatia poskytovania sluzieb podla zmluvy, co by malo byt od 1.7.2021, ak som dobre pochopil (dovtedy platila docasna zmluva, resp. plynula pripravna faza novej zmluvy).
Inak pred par dnami sa uzavrel dodatok, podla ktoreho "Dopravca zabezpečí každú zastávku autobusu prístreškom vrátane označníka na ochranu cestujúcich pred klimatickými vplyvmi, každý prístrešok musí spĺňať požiadavku nasadenia informačných technológii na znižovanie emisii z dopravy. Autobusové prístrešky vrátane označník sa po skončení platnosti Zmluvy stávajú Výlučným majetkom Objednávateľa mesto Ružomberok. Dohodnutá cena za jeden prístrešok predstavuje sumu 4.650,-EUR, montáž v sume 500 EUR a dovoz v sume 400 EUR."
Určite súhlasím. Uvedené vozidlá nie sú vôbec vhodné do MHD. Avšak, je to dané aj časovými okolnosťami, kedy výber nového dopravcu bol poznačený "zmarenou" prvou súťažou.
Nový dopravca má povinnosť dodať nové autobusy, štandardného mestského prevedenia, s troma veľkými dverami, s dostatočným priestorom pre pohyb cestujúcich, plne nízkopodlažné a to tuším do 3/4 roka od začiatku prevádzky podľa riadnej zmluvy, pričom prevádzka podľa riadnej zmluvy začala 1.7.2021. Podľa zákulisných informácií, v tomto období dochádza k výberu vozidiel z toho lepšieho segmentu značiek (napr. Mercedes) a je dosť možné, že vozidlový park bude už niekedy budúci rok zostavený napr. z hybridov. Takže áno, súhlasím, je to nevhodný druh vozidla, aj z pohľadu technológie prevádzky MHD, ale lepšie časy sa už črtajú.
Čo sa týka prejazdov vozidiel z linky na linku a informovania cestujúcich - tieto texty boli nahraté pre potreby hlásenia vo vozidlách. Čiže nerozumiem, prečo sa nepoužívajú. Nie je to síce veľká útecha, ale tieto informácie sú momentálne dostupné aspoň v CP na stránke www.mhdrk.sk alebo aj tu na imhd.
Rad by som prispel nazorom ku kvalite poskytovanych sluzieb novym dopravcom ako pravidelny cestujuci.
Zacnime vozovym parkom. Vsade bolo prezentovane, ze novy dopravca bude pouzivat iba nizkopodlazne autobusy. Doteraz sa tak nestalo. Seniori, matky s detmi, zeny matky s plnymi taskami z nakupov cez tyzden si tie schodiky do autobusu naozaj uzivaju, najma ked este musia prestupovat.
Nejednotnost vnutorneho usporiadania v autobusoch, kde raz je sedadiel nahusto tak, ze sa neda pomaly pohodlne sadnut, inokedy je medzi sedadlami priestor ako v superbe...
A nakoniec tu mame informovanost cestujuceho. Zvukovy komentar o zastavkach super, info ze linka na prestupnej stanici sa meni z jednej na druhu uz chyba. To je prekvapko ked z beznej zmeny linky cislo 2 na linku 3 sa pri Evanjelickom kostole dozvieme, ze prave tento spoj je vynimka a zmenil sa na 1. Davam do pozornosti, ze autobusy zobrazovacie jednotky maju, len to chce trochu viac zaujmu dotiahnut veci. Z mojho pohladu prevadzkovane autobusy su pre dopravu v meste nevhodne, vzhladom na svoje vonkajsie rozmery ponukaju malo miesta cestujucim. Ale mozno sa mylim a vacsinu cestujucich tvoria v autobusoch podnikatelia, stredny a vyssi menezment, ktory nosi so sebou maly kufrik. Dochodca s taskou na kolieskach, deti so skolskymi taskami, matky s kocikmi, ludia vracajuci sa domov na sidliska s nakupmi z mesta chodia predsa autom v najhorsom pripade taxikom.
V akej relácii treba trikrát prestúpiť? V jeho požadovanej relácii stačí raz. Pri protiidúcich nosných linkách by okrem jednej zastávky bola nadväznosť na antény len v jednom smere.
Pravda je niekde medzi. Systém MHD, ktorý je momentálne v Ružomberku, je pre množstvo ľudí nepochopiteľný. Vzhľadom na veľkosť mesta a dispozičné možnosti je naozaj zvláštne prečo sa rozhodli ísť týmto smerom. Niektorí cestujúci musia prestúpiť aj trikrát, aby sa dostali z bodu A do bodu B.
Pričom v prípade RK by bolo možné vytvoriť dve okružné protiidúce nosné linky od ktorých a ku ktorým by sa kyvadlovo pripájali linky do mestských častí a v drvivej väčšine by stačilo prestúpiť raz, prípadne len prejsť na protiľahlú zastávku.
ktory idiot vymyslel tuto novu retardovanu mhd clovek prejde cele banicne a ziadny spoj na klacno totalny imbecil len penize zhrabnut za taku demenciu to hej .... naco mhd ked clovek moze ist peso ... na facku
Zatial slubuju len dalsie 3 LE Setry, cim by sa mala pokryt bezna vyprava LE vozmi. Vyhladovo by ale mali byt nove vozidla, ale bohvie kedy. Teraz je len docasna zmluva uzavreta.
V ponuke sa nachádza predplatný lístok min. na 15 dní. Vzhľadom na to, že využívam MHD na prepravu do práce len každý druhý týždeň, uvítala by som v ponuke aj 7-dňový predplatný lístok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mario9
Zacnime vozovym parkom. Vsade bolo prezentovane, ze novy dopravca bude pouzivat iba nizkopodlazne autobusy. Doteraz sa tak nestalo. Seniori, matky s detmi, zeny matky s plnymi taskami z nakupov cez tyzden si tie schodiky do autobusu naozaj uzivaju, najma ked este musia prestupovat.
Nejednotnost vnutorneho usporiadania v autobusoch, kde raz je sedadiel nahusto tak, ze sa neda pomaly pohodlne sadnut, inokedy je medzi sedadlami priestor ako v superbe...
A nakoniec tu mame informovanost cestujuceho. Zvukovy komentar o zastavkach super, info ze linka na prestupnej stanici sa meni z jednej na druhu uz chyba. To je prekvapko ked z beznej zmeny linky cislo 2 na linku 3 sa pri Evanjelickom kostole dozvieme, ze prave tento spoj je vynimka a zmenil sa na 1. Davam do pozornosti, ze autobusy zobrazovacie jednotky maju, len to chce trochu viac zaujmu dotiahnut veci. Z mojho pohladu prevadzkovane autobusy su pre dopravu v meste nevhodne, vzhladom na svoje vonkajsie rozmery ponukaju malo miesta cestujucim. Ale mozno sa mylim a vacsinu cestujucich tvoria v autobusoch podnikatelia, stredny a vyssi menezment, ktory nosi so sebou maly kufrik. Dochodca s taskou na kolieskach, deti so skolskymi taskami, matky s kocikmi, ludia vracajuci sa domov na sidliska s nakupmi z mesta chodia predsa autom v najhorsom pripade taxikom.