DPMP plánuje nákup jazdených vozidiel MHD

Dopravný podnik má záujem o jazdené naftové, príp. mild-hybrid autobusy.

Súčasnú nepriaznivú situáciu vo vozidlovom parku chce Dopravný podnik mesta Prešov riešiť nákupom ďalších jazdených vozidiel MHD. Vyplýva to zo zverejnenej výzvy na predkladanie ponúk. Podnik má záujem o jazdené nízkopodlažné autobusy (12-metrové aj kĺbové 18-metrové s naftovým pohonom) a 12-metrové nízkopodlažné trolejbusy, pričom pre jednoduchšiu údržbu a obsluhu preferuje značky vozidiel, ktoré už vo svojom vozidlovom parku má.

Jazdené vozidlá by mali mať rok výroby najmenej 2017 a najazdené majú mať do 600-tisíc kilometrov. Požadované sú vozidlá mestského typu, klimatizované a prevádzkyschopné, ktoré je možné hneď zaradiť do premávky.

Aktualizácia: DPMP zverejnené podmienky po niekoľkých dňoch upravil. Aktuálne ide o prieskum trhu na dodanie jazdených autobusov (štandardných a kĺbových) s naftovým, alebo mild-hybridným pohonom s rokom výroby 2013 alebo novších s nájazdom do 650-tisíc km. Doplnená bola možnosť jedných dverí navyše (ako mávajú autobusy SOR) a klimatizácia je len dobrovoľná. O jazdené trolejbusy už podnik nemá záujem. Ponuky môžu záujemcovia predkladať do troch dní po stiahnutí oznamu z webu DPMP. Podnik nakúpi len najvyhovujúcejšie vozidlá od jedného, alebo viacerých dodávateľov.

Podrobnejšie informácie o prieskume trhu je možné nájsť na stránke DPMP.

S výzvou na nákup jazdených vozidiel prichádza DPMP krátko po prenájme jazdených autobusov, v rámci ktorého sa z plánovaných 8 autobusov doteraz do premávky zaradili iba dva. DPMP v tomto roku plánoval vyhlásiť aj obstarávanie nových autobusov s hybridným pohonom, k čomu ale zatiaľ neprišlo.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trolejbusy myslím si, že neseženou. Teď promeškali 24Tr z Pardubic. V Plzni teď jsou nějaké, ale ty dojezdily kvůli poruchám a další města zatím není známo, kdy je odstaví. Nesaří se uzavřít výběrka. 30Tr též nevím, kdy se první budou odstavovat. První je dostala Bystrica a neviděl jsem, že by se plánoval nákup nových vozů tam. Spíš by si mohli koupit něco s karosérií Solaris III.generace, když to mají jako autobus.
Klimatizace určitě je blbost požadovat.
Reply on: Garuko #2:
Z akého dôvodu?
Mňa by zaujímalo kde máme naše 4 trolejbusy tns12. Po Prešove chodiť ich nevidno.
Jsem zvědav, co seženou. Rušené vozy jsou snad vždy vázány na podmínky dotace a t podobné využití poslední dobou vylučuje.
Reply on: 9 Tr #5:
Právě. Že se nemusí provozovat na území EU teda co se týče drážních vozidel.
Reply on: Garuko #1:
Trolejbusy nie je šanca. Jedine žeby niečo doviezli zo Švajčiarska
Reply on: Garuko #1:
A prečo by mali chcieť 24 Tr, keď práve 24 Tr sa zbavujú? 🤔
Reply on: Garuko #2:
Prečo?
Reply on: draxter #7:
Píše tam aby ich bolo možné hneď zaradiť do premávky a veľmi pochybujem že tam majú také typy ako na slovensku takže by podľa mňa trebalo spraviť homologizáciu.
Reply on: MichalMat #10:
Trolejbusy už nechcú a autobusy majú homologizáciu minimálne európsku.
Som zvedavý, kedy v DPMP zistia, že existuje nejaký zákon 214/2021 Z.z. a tým pádom nie je úplne najlepší nápad zháňať autobusy príliš nízkym rokom výroby... 🤔
https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2021/214/
Reply on: S499.1023 #11:
Pritom ak poľavili z maximálneho veku, vznikal im priestor napríklad na prenájom trolosoriek z Bratislavy.