V podniku mi spomenuli 6 trolejbusov rôznych typov, ktoré pôjdu do šrotu, ale dokým nie je vyhlásená súťaž na likvidáciu, evidenčné čísla si nechám pre seba.
Už sa sama vyradila 122, 121 už s cestujúcimi nepôjde a 702 už asi tiež nevyjde. Prídu 4 nové. Takže nejaké veľké vyraďovanie neočakávam. Skôr to bude stabilizácia, keďže pred koronou bolo viac krát problém vypraviť 11 denne.
Už sa vie, ktoré Citelisky sa vyradia s príchodom nových 30 a 31 Tr? Dnes som napríklad natrafil na #711 a z motorovej časti sa ozývali naozaj nepekné pazvuky, až som sa chvíľami bál o život. Hneď nato som sa viezol #734 a ďalšie prekvapenie - rozbitý diferenciál
Určite v pravidelnom intervale neboli, keďže uprostred noci bola pracovná prestávka. Cieľom tejto zmeny bolo dosiahnutie úspory - ubratie jedného vozidla. To sa im podarilo, aj za cenu toho, že tie linky sú poriadne vymetáky a cestovný poriadok vyzerá ako noty na bubon.
L50 sa preto tak motá, lebo mesto je tak postavné. Za tie prachy si to inak ani neviem predstaviť.
Čo sa týka Prešova, tak to riešenie považujem za veľmi nešťastný a nenavrátny krok.
V našich končinách už by bol najvyšší čas osprostiť sa od sociálnej funkcie VHD a nepokrývať územie rovnomerne pre čo najvyrovnanejšiu ponuku, lebo potom vznikajú také asymetrické modelovania dopravy, že o tých pár sociálnych spojov nikto nestojí a hlavný prúd sa na VHD vyserie.
V prípade nočnej dopravy by som to napríklad riešil:
- dvojlinkovým variantom (sídliská - centrum; bez 17. 11.) v noci pred pracovným dňom, od druhej do štvrtej MHD kompletne vypnúť;
- štvorlinkovým variantom (oproti starému trojlinkovému by sa ponuka pre niektoré významné (!) lokality zdvojnásobila, jedno vozidlo navyše, ale omnoho efektívnejšie) v noci pred nepracovným dňom, od cca tretej do cca piatej len dvojlinkový variant.
Týmto by sme síce málo vyťaženým lokalitám (17.11., Solivar, Šebastová) zrušili MHD po väčšinu týždňa ale v konečnom dôsledku podporíme silné prúdy, vozidlá budú rovnomerne vyťažené, v neposlednom rade budú premávať v ľahko zapamätateěných intervaloch.
Nočná doprava reformu potrebovala ale nie takú, ktorá bude pre každého ale vlastne pre nikoho. Hneď vedľa je taxík za pár šupiek, každá mestská časť nepotrebuje úžasný 75´ interval bez ohľadu na svoju veľkosť.
Aký dôvod majú zmeny nočných liniek? Boli pekne prehľadné, v pravidelnom intervale, rovnaké trasy... a teraz...
Pripomína mi to žilinskú nočnú 50, ktorá sa tak divne motá po celom meste.
Čo sa týka klimatizácií, musím súhlasiť s rexinom. Tá klíma, keď sa chce, ide tak, že v trolejbuse je normálne zima. Ako keď som raz v Nižnej Šebastovej nastupoval do 736 tuším, a vonku bolo možno cez 30°C a v trolejbuse bolo perfektne chladno, netrúfnem si ale povedať koľko stupňov tam bolo.
Avšak sa nájdu šoféri, ktorí púšťajú klímu slabšie.
A taktiež sa nájde aj trolejbus, v ktorom klíma nejde, napr. 733, včera teplý vzduch z nej fúkal.
Jednak v korone je otázne, či sa môže používať klíma. Ale tu sa musím zastať DPMP. Napr. oproti DPMK, tu v SORkách ta klimatizácia väčšinou aj funguje.
Každopádne v horúcich dňoch je vzadu v 25Tr horúco aj z motorovej sekcie.
Ono to hlavne súvisí s tým, že v 30/31 Tr sú odomknuté okná z neznámych dôvodov, a aj preto je klíma neúčinná. Ďalšou vecou je to, že ľudia a ani vodiči teraz nevedia ako to s tou klímou počas korony je (bolo). Napríklad v Žiline bolo používanie klimatizácie prísne zakázané a povolili ju až pred dvomi týždňami. Neviem o tom, že by u nás nejaký príkaz na to bol, ale v poslednej dobe vo všeobecnosti viac klíma funguje v autobusoch, než v trolejbusoch.
Ono ani 31Tr, nie je žiadna výhra, keďže máloktorému ide klíma a ak aj ide, je tak slabá, že nič necítiť a cestujúci aj tak otvárajú vetráky. To sa nedá s klímou v Solarisoch ani porovnať. Neviem, kde je chyba.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pe Ha