Črtajú sa tu ešte ďalšie prenájmy, ale z objektívnych dôvodov o tom nebudem hovoriť viac, dokým nebude na stránke podniku vycapená nájomná zmluva.
348 neprešla cez TK, 354, 362, 370, 375 dlhodobo nepojazdné, Karosy B 961 sú podľa Technickej prevádzky v zlom stave, taktiež je problémom aj 343 (najstarší 12-metrák), ktorý tiež už nebude dlho slúžiť.
S trolejbusmi je to priaznivé, na jeseň prídu nové kusy, takže aj keby boli prvé septembrové týždne nejaké problémy, do Vianoc to bude určite všetko ok.
Ked sa laik pozrie na momentalny stav prevadzkovanych vozidiel podla imhd:
348, 354, 362, 370, 375 podla vypravy momentalne mimo. Vsetky Kratke a dlhe citybusy vo velmi zlom stave, takisto 350 vydava nejake cudne zvuky. Ale su pojazdne, zatial. Max Pocet autobusov do vypravy: 56. Pojazdne klb trolejbusy podla vypravy: 21, zo 708 a 710 to bude 23. Co sa tyka solo trolejov tam je zo 123 pojazdnych 12 vozov. Vyprava pocas skolskeho rezimu je cca 75 vozov, takze to este zostava rezerva 16 vozov (z toho 4 midibusy a samozrejme 7 10.5 soriek na solo poradiach :D). Pocas prazdninoveho rezimu je rezerva dajme tomu cca 31 vozov (z toho 4 midibusy). Takze suhlasim, neviem z coho sa bude dennodenne skladat hlavne autobusova vyprava pocas skolskeho roku. Je pocut o nakupe nejakych dalsich ojazdeniek?
1. Dovolím si povedať, že keby nebolo nášho bývalého admina, tak by bola kaput už dávno a som presvedčený, že 311 ju bude nasledovať coby-dup (prinajlepšom ju možno kúpi nejaký súkromník).
2. Načo by im to bolo, keď na tom nevedia zarobiť a keby vedeli aj tak, treba najprv zainvestovať do celkovej opravy, veď len hlupák by sa mohol domnievať, že voz z roku 1987 bude po toľkých rokoch prevádzky a hnití na daždi v poriadku.
3. Čo si tu budeme nahovárať, ono sa nerozpadla len 78, oni sa už rozpadli prípadne sa pomaly rozpadávajú aj oveľa mladšie vozy. Pod hranicou 10 rokov sú autobusy 377 a vyššie (mimo humanitárnej výpomoci z BA a ZA) a trolejbusy 713 a vyššie (i to 713 - 716 už majú 9 rokov, čo je skoro hranica). Všetko ostatné už malo byť pomaly preč, nakoľko už presluhuje. Čiže stým, čo zostalo by určite dieru do sveta neurobili. Som strašne zvedavý na výpravu v plnom režime školský rok, keď rada 940 už komplet stojí (problémy boli ešte v čase jej prevádzky) a už vôbec nehovorím o tom, že sa ukazujú aj teraz a to máme zavedený prázdninový režim.
To bol presne ten dôvod, pre ktorý som to sem nepísal. Technický stav 78 je na obdobnej úrovni ako napr. 347. Korózia nosných častí je tak pokročilá, že rám by zrejme ani nebolo možné opraviť a bola by nutná jeho výmena, elektrické časti sú taktiež nepoužiteľné, prehoreli silové bloky, diely nie sú. Celkové investície by sa mohli vyšplhať až k 6-cifernému číslu. Dopravný podnik nemá financie a ani kapacity...
To určite áno, ale 15-metrový autobus sa testoval už roky dozadu a na prešovské cesty s zákruty sa nehodí. Na linkách 29, 32A by bol problém zrejme dole na Štefánikovej, na Sibírskej by bol tiež problém s otáčaním pri plnom obratisku, na Bjornsonovej taktiež problém s prejazdom, v Ľuboticiach už absolútne nie a Fintice/Malý Šariš na to tiež nie sú veľmi vhodné. Na linke 34 by to tiež nešlo (Jilemnického, Škultétyho x Budovateľská). Celkom nádejne by to možno bolo na linke 45, no tam by sa museli služby spraviť extra pre linku 45, keďže momentálne robí na striedačku 28 a 45.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rexino
Pokus obstarať diesle, part. 2