Akceptujem túto kritiku, lebo máš pravdu v tom, že na nepriaznivú situáciu doplatili tí, čo za ňu nemôžu.
Akceptujem aj pripomienku, že štát nie je dojná krava, lebo je fakt, že ak by mal teraz špeciálne dotovať každú vetvu hospodárstva, tak o týždeň skončíme s holými zadkami.
K tým odmenám - pokiaľ viem, tak mesto pozastavilo vyplácanie odmien vo všetkých predstavenstvách vo všetkých mestských firmách. Neviem, či to ešte stále platí. Zároveň jedným dychom dodám, že aj keby poslanci a vedenie mesto priškrtilo svoje výplaty, vieme, že to nepokryje ani len zlomok tej sumy, ktorá bola vodičom odrieknutá.
A áno, už aj v predošlých príspevkoch som chcel nepriamo upriamiť pozornosť na mesto. Roky rokúce mešká s platbami, je to taký folklór. Z médií vieme, že si ešte dokonca chcú vziať úver, keďže sú tu viaceré investície, na ktoré treba peniaze (Jarková, Čierny most, podchod na stanici) a ja sa teda pýtam, ako to chcú všetko utiahnuť? Veď takto sa nedá fungovať donekonečna. Deje sa niečo podobné aj v iných mestách alebo máme opäť pomyselné prvenstvo? V tomto meste zrejme hospodárenie nefunguje tak ako by malo a koronakríza na to asi len vrhla väčšie svetlo.
1. ""Autorka článku chcela spraviť senzáciu, pretože vodiči boli tiež v prvej línii a zlý zákerný riaditeľ im siahol na prémie. No ale dva mesiace vozili vzduch."
Osobne v tom nijakú senzáciu nevidím len konštatovanie faktu a to, že záujem o prepravu klesol, za to vodiči zodpovednosť určite nemajú. Takže takéto vyjadrenie považujem za nešťastné.
2. Do práce sa obyčajne chodí len pre peniaze. Na sociálnu politiku je tu štát a na charitu cirkev, takže absolútne nevidím dôvod na to, aby ju robil radový zamestnanec, ktorý si svoju prácu poctivo odvedie. Časti platu by sa mohli vzdať aj darmožráči v predstavenstve, vedení spoločnosti a mesta. Osobne som toho názoru, že príde aj protireakcia a zároveň je jedno, či sa bude aj prepúšťať, alebo niekto odíde aj sám, určite nikto nebude robiť mestu charitu.
3. Spomína sa tu pomoc štátu a ja pýtam: Je štát "dojná krava", aby ratoval to, za čo nie je zodpovedný? A keď nedá nič, čo bude potom? Mesto už roky tlačí svoj dlh pred sebou ako balvan, ktorý ho nakoniec raz asi aj privalí. Najlepšie je alibisticky sa zbaviť zodpovednosti tvrdením: Ňet peňeži.
4. Ja osobne považujem toto riešenie za najprimitívnejšie, aké vôbec existuje.
Aha, takže keď je nejaká inštitúcia v problémoch, najlogickejším krokom je šetriť na nedostatkovej zložke personálu? Fakt veríš, že nemajú žiadne iné možnosti?
Ja nehovorím, že je to najlepšie riešenie, to isto nie. Mesto je očividne švorc... Ak štát odklepne nejaké kompenzácie pre dopravné podniky, tak im tie prémie doplatia. No ak nie, tak kde nájde podnik, resp. mesto tie peniaze? Ak sa nič nezmení, tak určite príde nejaký odliv zamestnancov, ale si neviem predstaviť ako by v súčasnej finančnej situácii tomu mohli zabrániť.
Mesto dlhuje dosť veľké peniaze ešte z predošlého roku, podnik nejako fungovať musí. Buď sa uskromnia v prémiách alebo budú musieť prepustiť 50-60 ľudí. Tak nech si každý povie, čo je lepšie... Neobhajujem postup podniku, ale každý vie, aká je situácia a najbližšie mesiace nebudú ľahké.
Mnoho dopravcov muselo prepúšťať, prípadne sa rútia do krachu. Ak to ma mám povedať hnusne, tak keby som bol vodič, kašlem na tých 30%, hlavne som rád, že mám robotu.
Autorka článku chcela spraviť senzáciu, pretože vodiči boli tiež v prvej línii a zlý zákerný riaditeľ im siahol na prémie. No ale dva mesiace vozili vzduch. Tak z čoho im má podnik vyplatiť prémie, keď sa tu na štvrť roka zastavil život a tržby sa prepadli o 80% ?
Chápem, že keby sa označník osadil bližšie k ceste, tak by ho pravdepodobne niekto zrámoval pomocou spätného zrkadla, no ani súčasné osadenie nie je šťastné. Veď je v podstate v strede chodníka.
Opravil by som bod 2 . Myslím, že nič nebráni výrobcovi, aby sa prihlásil do oboch prípadne aj viac kategórií, veď kĺbové vozy vychádzajú zo sólo vozov. Aspoň sa tak zvýši transparentnosť (korupcie a lobizmu je teraz všade dosť) pri výbere a v neposlednom rade aj možnosť presadenia sa iného výrobcu s možno lepším výrobkom.
1. ja osobne v tom vidím logiku, nakoľko sa aspoň z časti zabráni monopolu len jedného výrobcu (jedna nemenovaná firma je tomu dobrým príkladom).
2. unifikácii to nijako nebráni, nakoľko trakčnú výzbroj je dnes možné nainštalovať do hocijakej autobusovej karosérie stačí sa dohodnúť s jej dodávateľom (máme trolejbusy SORky, Solarisy a sú aj už nové Ivecá).
3. každý dopravca by mal vedieť koľko a akých vozov potrebuje a hlavne, či ich je bude čím zaplatiť. Je zbytočné robiť súťaž na X kusov a nakoniec kúpiť jeden, či dva autobusy.
Je dosť otázne, prečo zvolili tento postup. Je pravda, že úrad presadzuje rozdeľovanie na časti (napr. uzol Žilina) a ako argumenty uvádza možnosť prihlásenia viacerých subjektov spolu s nižšou cenou, čo je pri tak malej zákazke otázne. Vidím skôr nevýhody v spomínanej rozdielnosti vozového parku.
Na druhu stranu pri minulej súťaži nerozdelenie na časti UVO nekomentovalo, čo ale neznamená, že v tomto prípade to už nemôžu urobiť.
Videl by som aspoň jednú výhodu, ktorá sa ukazuje v Bratislave. Tam vyhlásili poslednú veľkú súťaž na klbáky na časti. V jeden časti boli odvolania a kontroly, zatiaľčo v druhej je už podpísaná zmluva. Takže ak by boli znova problémy, aspoň niečo by mohlo prísť.
Jednou z hlavných vecí, ktorú mi v podniku pred dvomi rokmi prízvukovali bola, že chcú, aby boli 12M a 18M vozidlá rovnakého typu, teda aby bola zabezpečená unifikácia, univerzálnosť a zameniteľnosť dielov. Ale vidím, že to sa asi nepozdávalo úradu...
Jan Vartas
2. unifikácii to nijako nebráni, nakoľko trakčnú výzbroj je dnes možné nainštalovať do hocijakej autobusovej karosérie stačí sa dohodnúť s jej dodávateľom (máme trolejbusy SORky, Solarisy a sú aj už nové Ivecá).
3. každý dopravca by mal vedieť koľko a akých vozov potrebuje a hlavne, či ich je bude čím zaplatiť. Je zbytočné robiť súťaž na X kusov a nakoniec kúpiť jeden, či dva autobusy.