Dúfam, že sa mi to teraz nepletie, ale s tou L15 si to pamätám trochu inak. Kĺbový autobus sa tam celotýždenne objavil myslím od 9/2001 po tom, čo bola zrušená pôvodná L12 s hodinovým intervalom na trase Nám. Kr. pokoja - Kollárova - Pavlovičovo nám. - Nemocnica a dovtedajšia linka V sa prečíslovala na 12 a presmerovala cez Kollárovu a Pavlovičovo nám. (dovtedy jazdila cez Obrancov mieru a 17. novembra).
Nová L12 však jazdila len raz za dve až štyri hodiny a tak pre Kollárovu šlo o kapacitné oslabenie. Preto sa na L15 " z opatrnosti" nasadil klbák. Prax však ukázala, že cestujúci sa prerozdelili inak a ani po obmedzení L12 klbák na 15-tke netreba. Stiahol sa odtiaľ tuším od 1.4.2002 a kamsi ho dali, ale už neviem kam - žeby vtedy zrušila sedlová krátka 13-tka zo stanice a do Ľubotíc začali aj mimo špičky jazdiť kĺby z Delne? Tu si teraz ozaj nie som istý.
Presne, tak. Sú to intervaly medzi spojmi. Dopyt je kolísavý, takže stačí len upraviť interval. V roku 2001 bol na linke 15 taký dopyt, že tam museli dať kĺbový autobus. Mohli kúpiť 15-metrový, ale dali tam radšej kĺbový lebo ich bol dostatok a keby sa to neosvedčilo asi by nemal využitie. Napokon dopyt klesol a vrátilo sa tam sólo. Takže urobili dobre.
Pokiaľ ide o linky 4, 8, 38, tak linka 38 bola kĺbová aj pred zavedením trolejbusov na Sekčov a linky 4 a 8 to sú len náhrady za linku 33 v trase Sídlisko III - L. Novomestského, kde tiež jazdili kĺbové autobusy. Akurát intervaly neviem, ale 33 minimálne 10 minút v špičke mala.
Presne tak, toto je relevantná odpoveď. Ale najhlavnejší dôvod je ten, že Prešov bude musieť ešte dlho lákať ľudí späť do MHD, aby menej ako stotisícové mesto malo prepravné prúdy na 24 m busy.
Ďalšou vecou by boli nevyhovujúce dielne (ako v BA). A nemyslím, že sa v plánovanej rekonštrukcii údržbovej základne myslí aj na 24 metrové trolejbusy.
Ono je totiž potrebné myslieť aj na to, že taký 24-metrový trolejbus nevytočí niektoré zákruty, nielen na Sibírskej, ale napríklad z Levočskej do centra mesta by bol problém, a tiež od OBI smerom na Železničnú stanicu.
MHD je teraz kôli nedostatku vodičov a vozidiel nestabílne ohľadom kapacity a vypravovania, predtým to bolo stabílne a počas spičky sa ozaj našlo 10 a viac voľných miest na "Osmičke" alebo "Štvorke"
Makovka
Pokiaľ ide o linky 4, 8, 38, tak linka 38 bola kĺbová aj pred zavedením trolejbusov na Sekčov a linky 4 a 8 to sú len náhrady za linku 33 v trase Sídlisko III - L. Novomestského, kde tiež jazdili kĺbové autobusy. Akurát intervaly neviem, ale 33 minimálne 10 minút v špičke mala.