Reply on: rexino #24248:
Najprv si treba položiť otázku, prečo počet prepravených osôb každým rokom klesá? Ja osobne by som povedal, že to je kvôli tomu, že pri súčasných intervaloch nosných liniek je MHD už NEPOUŽITEĽNÁ. Samozrejme, najprv musia prísť trolejbusy a potom sa môže posilniť interval. S touto časťou opcie by nemal byť problém, ak mesto bude súhlasiť so zvýšením dotácie pre navýšenie výkonov, čo už môže byť problém, keďže nedávno mali vyjadrenie, že budú hľadať ďalšie možnosti, ako optimalizovať (utlmovať) MHD. Štyri kĺbové trolejbusy pokryjú zlepšenie intervalu na linkách 4 a 8 na 10 minút bez problémov.
rexino
Prvá je na ministerstve pôdohospodárstva, pod ktoré spadá eurofondový program, z ktorého sa autobusy kupujú. Druhá je na Úrade pre verejné obstarávanie. Poslednú dobu sa hovorí, že kontroly hlavne na ministerstve sú dosť zdržiavané, pretože sa nestíhajú (naposledy zdržali 3-4 mesiace autobusy v Košiciach a parciálne trolejbusy v Žiline, ale tentoraz to bude ešte dlhšie).
Pred pár týždňami sa už objavila zákazka v zozname kontrolovaných na úrade pre verejné obstarávanie, takže zrejme sa to už pohlo. Ale stále to tam môže byť zdržiavané aj niekoľko týždňov... čas ukáže. Z vedenia sa pred nedávnom už vyjadrili, že to vidia na príchod nových autobusov niekedy až začiatkom budúceho roka. Som zvedavý ako dlho to bude trvať z Turecka vyrobiť a doniesť.