VozidláAutobusy › Karosa B 741

Karosa B 741.1908 v pôvodných farbách
Karosa B 741 po prelakovaní do mestského náteru

Úvod

Sériové kĺbové autobusy Karosa B 741 z podniku Karosa Vysoké Mýto sa na trhu objavili pomerne neskoro, až v roku 1991. Vychádzali z kĺbového linkového autobusu Karosa C 744, ktorého prototyp vyrobili už v roku 1983. Oproti Ikarusom poskytovali cestujúcim väčšie pohodlie, nakoľko mali tichý motor a pohodlné sedadlá.

Pre potreby MHD v Prievidzi bol zakúpený jediný autobus tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 741.1908 PD 79-96 1991 1992 2010 1
Spolu 1991   1

Technické parametre

Dĺžka 17355 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 5600 mm + 6270 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 42 + 1
Počet miest na státie 108
Celkový počet miest 150 + 1
Pohotovostná hmotnosť 13700 kg
Celková hmotnosť 25600 kg
Motor LIAZ ML 637 N, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 180 kW / 2000 rpm
Objem motora 11946 cm3
Maximálna rýchlosť 71 km/h
Prevodovka ZF Ecomat 4 HP 500, automatická, 4-stupňová
Riadenie Technometra 712 HRSB-350-6-01, hydraulické monoblokové servoriadenie
Nápravy predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, vlečená
zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia
Pneumatiky 295/80 R22,5

Fotografie

Opis

Karoséria je polosamonosnej konštrukcie spojená z desiatich povrchovo upravených panelov. Predný a zadný článok spájal kĺb vybavený senzormi spínajúcimi hydrauliku na narovnanie kĺbu, v prípade neprimeraného vytočenia. Motor poháňajúci zadnú nápravu umiestnili v zadnej časti vozidla. Interiér vozidla na strope a bočniciach obložili sololitmi, sedačky z latexu mali koženkový poťah. Kúrenie zabezpečovali teplovzdušné radiátory, vetranie otváracie časti bočných okien a stropné vetráky s ventilátormi. V bočnici sa nachádzala štvorica dvojdielnych výsuvných dverí s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom priestore oproti obom stredným dverám bol priestor pre kočíky. Vodičovo pracovisko malo uzavretú kabínku.

Úpravy

Vozidlo dostalo predný a zadný elektronický sedemsegmentový dispej pre zobrazovanie čísla linky od prievidzskej firmy LGR Electronics. Autobus bol neskôr prelakovaný do celožltého náteru typického pre vozidlá MHD Prievidza.

Vyraďovanie a likvidácia

Jediné prevádzkované vozidlo dojazdilo na jeseň 2008. Vyradené bolo v januári 2010, v súvislosti so sprevádzkovaním nových nízkopodlažných autobusov s CNG pohonom Irisbus Citelis.

Katalóg vozidiel

PD-443BC

Legenda a štatistika

PD-443BCvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
PD 79-96 PD-443BC 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.