VozidláAutobusy › Iveco Urbanway 12M CNG

Iveco Urbanway 12M CNG

Úvod

Nízkopodlažný mestský autobus Iveco Urbanway predstavil koncern Iveco Bus v roku 2013 ako nástupcu mestských autobusov Irisbus Citelis. Okrem dizajnových zmien oproti svojmu predchodcovi prišiel Urbanway s motormi spĺňajúcimi emisnú normu Euro 6. Autobusy sú ponúkané v rôznych vyhotovenia v dĺžkach 10,5, 12 a 18 metrov v naftovej, hybridnej i CNG verzii.

Dopravca SAD Prievidza zakúpil pre potreby prievizskej MHD jedno plynové vozidlo Iveco Urbanway 12M CNG.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Urbanway 12M CNG PD-485HL 2020 2021 1
Spolu 2020   1

Technické parametre

Dĺžka 12000 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3307 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
340 mm (3. dvere)
Rázvor 6120 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 29 + 1
Počet miest na státie 50
Celkový počet miest 79 + 1
Motor FPT Industrial Cursor 8 CNG, Euro 6, plynový 6-valec
Výkon motora 213 kW / 2000 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1100 rpm
Prevodovka VOITH D 854.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Riadenie RB Servocom 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Nápravy predná: Iveco RI 75 U, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Eberspächer Sütrak AC 136 G4

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu autobusu zostavili zo šiestich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom (v strednej časti použili čiastočne presklené bočnice) a čelá vyrobili z polyesteru. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili polyester. Na streche osadili zakryté nádrže na stlačený zemný plyn. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním a dopytovým otváraním.

V interiéri osadili pre cestujúcich sedadlá STER 8MS s textilným poťahom. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili polypropylénovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili LED svietidlá zapustené do obloženia stropu. Oproti druhým dverám vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky.

Vozidlo dodali v bielom nátere, ktorý bol v zadnej časti doplnený o kvetinový polep. Informovanie cestujúcich zabezpečili informačným systémom firmy Bustec. Priestor stredných a zadných dverí vybavili kamerovým dohľadom. Na prídržných tyčiach osadili nabíjacie USB konektory umožňujúce dobíjanie mobilných zariadení cestujúcich.

Prevádzka

Vozidlo sa do premávky zaradilo v júli 2021.

Katalóg vozidiel

PD-485HL

Legenda a štatistika

PD-485HLnevyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.