Cawte vsetci.dnes som isiel busom a stratil som cipovu kartu.este si pockam ci ten kto ju najde bude taky dobry a posle mi ju ale ak nie tak by som sa vas chcel opytat kolko stoji a za kolko dni by som ju mal dostat do ruk.vopred dik za odpoved:D ?
Tomu, čo dal namaľovať šípky do odbočovacích pruhov v takej podobe, v akej sú realizované, by som dal ruky pozlátiť, aby už nikdy viac nič nezvrzal... To je prosím pekne podľa akého vzoru? Ani euro-šípky, ani czecho-šípky, čo to je?
Prosim vas to skadial zobral kvorka to ze po 19:30 nebudu jazdit okrem 50 a 51 ziadne linky?co im docista sibe ?su blazni?su sprosti?im to nemysli ja som im tam napisal a dufam ze si to precitaju.a keby tu sprostost schvalili tak ja sa naserem a urobime tu strajk!vsak mi niesme na dedine aby tu po pol osmej vecer nechodili ziadne ine linky!vsak ja mam dost kamaratov ktory chodia vecer do kostola a omsa sa konci o pol osmej ako sa maju dostat na sever okrem 50?a tej druhej?ved 40,44,15 su pre mna zakladne linky.ja o potrebujem ludia.prosi pomozte a napiste svoje pocity a nazori coby sa mohlo zmenit na mhd pd na e:mail info@prievidza.sk.........prosim pomozte a napiste im.ja by som tu este aj privytal 1 nocnu linku ktora by mala interval kazdu hodinu a chodila by okolo celeho mesta az dorana.potom vytvorenie automatou na cestovne listky.uberalo by to aj menej casu.dalej.hlasovy informator.pretoze mne tu vela ludi co islo k nam na nastevu alebo turisti to tu nepoznaju.oni potrebuju hlasovy prejav cez ten reproduktor alebo co.potom nech sa nedivia ked tu na sidlisku sever idu za sebou tri autobusi a potom nic.vsak nech rozmietnia interval aby chodili kazdych 15 minut.nie tri.naraz.ale keby odsuhlasili to co poedal kvorka ja prisaham ze aspon podpisem peticiu.a hotovo.kto som mno suhlasi? ?
a efekt vôbec bude nejaký, alebo ako obvykle "hádzanie hrachu o stenu"? Ľudia určite nebudú chcieť škrty a dopravca zas nebude chcieť ani počuť o tom, že má zachovať pôvodný rozsah dopravy. Možno by neuškodila zmena linkovania, pravidelné intervaly (nehovorím, že v PD niesú ale napr. CP L10,15 či 90, spojenie Zapotôčiky - centrum riešiť dvomi linkami s pravidelnými odchodmi, takisto RD namiesto 3,6,8,40,90 zriediť počet liniek a dať kratší interval) a možnosť jazdiť na JCL na čas s možnosťou kúpy v automate, tak by sa podarilo skrátiť jazdné časy a vytvorila by sa možnosť nástupu všetkými dverami.
Termín už známy 1.9.2011 Na základe množiacich sa sťažností cestujúcich na pripravované obmedzovanie spojov v MHD Prievidza mesto Prievidza rozhodlo o posunutí zmien na 1.9.2011. Tento čas môžu cestujúci využiť na zaslanie svojich pripomienok ku navrhovaným zmenám. http://www.prievidza.sk/spravodajstvo/priprava-noveho-cestovneho-poriadku/
z toho pohľadu bol ten nákup 10,5m autobusov krokom k vyhnaniu ľudí z MHD a niekto (dopravca) si pomýlil Prievidzu s nejakým minimestečkom kde po 19-tej končí život ? fakt hanba toto ?
no z tých zmien mám až hrôzu, presne sa vyplnil opak toho, čo som považoval za racionálne:
a) po 19:30 už nepremáva v PD žiadna linka, okrem 50 a 51 a účelové spoje do Bane Cígeľ (nerátam nejaké dojazdy liniek na trase)
b) nosné linky 10,11,40,44 sú zredukované na prevádzkový čas 06:30 - 19:30
c) všetky spoje pred 05:00 ráno sú zrušené
Z jednej z najlepších prevádzkom MHD sa razom stáva vidiecka, a to aj napriek nákupu nových vozidiel a zniženiu nákladov - prečo asi? Ľudia sa v krátkych busoch v špičke tlačia, cestovné šlo hore tak menej cestujú, a znížením ponuky každý, kto nebude chcieť krúžiť po celom meste na L50/51 pôjd epešo alebo taxíkom. Nádherný klinec do PD MHD. ?
Na stránke SAD Prievidza sú už navrhované cestovné poriadky MHD Prievidza od 1.8.2011. Dočítal som sa že po intervencii primátorky Prievidze sa neruší úplne linka 18 na Púšť. Ostávajú dva spoje. Viac tu: http://www.sadpd.sk/sad/index.php?akcia=novinky
však ja nemám na mysli nejakú 8 vozňovú súpravu aj tiež ? mám skôr na mysli nejakú "paru" ktorá by ťahal 3-4 nejaké os. historické vozne, ktoré sú samozrejme aj kratšie (tiež záleží od dátumu výroby tých historičákov), alebo dvojca či trojica "hurvínkov", príp. nejaký jeden "krokodíl" by šiel, ten by sa na tej úvrati otočil, či sa mýlim? Mimochodom, keď je reč o vlečkách a tak, nevieš kde by som zohnal mapu vlečky Istrochemu a ostatných priľahlých vlečiek? Takto na Google Earth sa dá popátrať ale chcem si byť na istom, že kde všade sú koľaje, resp. teda aspoň kde boli, lebo pomaly ale isto to tam vymiera.
práve preto, že sa to nemá robiť od stola tak nenavrhujem konkrétne zmeny ☺ skúšal som si robiť niečo pre seba ale riadne som sa v tom zamotal... s L50 či 51 som absolvoval krásnu vyhliadkovú jazdu počas prvého dňa tohoto roka, hlavne úsek od Zapotôčikov cez Necpaly, Kopaničky a Kopanice bol krásny ? škoda, že sa nerobia mimoriadne vlaky, ktoré by prepravovali ľudí z Prievidze cez Sebedražie a cez tú banskú trať do Novákov. Niečo ako turistický banský vlak so zastávkou v Sebedraží, kde by záujemcovia mohli navštíviť baňu, ak sa tam teda robia vôbec exkurzie.
v prvom rade by sa to malo robiť na základe prieskumu a nie od stola. V druhom rade sú v PD stále silné prepravné prúdy po trasách liniek 3,10,11,15. Linky 50 a 51 ako "vymetáky" celého mesta majú svoj zmysel, lenže niekedy kapacitne nepostačujú a majú pridlhú trasu. Takže určite treba kompromis, tiež počas dňa vídavam prázdne busy, ale skúr v sedle dopoludnia ako večerom. Možno by stálo za úvahu odstrániť súbehy a zaviesť lepší preklad. Spojenie liniek 6 a 8 nie je zlý nápad, ale zatiaľ sa urobili len tie najhoršie úpravy - zdraženie cestovného a redukcia spojov, naviac hneď po sebe a tak ako popísal kvorka bez racionálneho dôvodu. Veď už jazdia nové busy a plyňáky.
možno by sa hodila úprava linkovania zlúčením liniek, skrátením, nahradením liniek, presunutím výkonov tam kde to je potreba a kde je dopyt, odtiaľ, kde dopyt nie je. Inak počet 12m autobusov je fakt žalostný a určite by si MHD v PD zaslúžila viac 12m.
P.S.: Neviete niekto, že čo/kto skutočne stojí za problémami NCHZ? http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/nchz-maju-platit-miliony-za-kartel.html v tomto článku sa píše, že tu zas figuruje J&T, ktoré vyhlásilo tender kde vyhrala cyperská firma Disor. Jedná sa o nejaký kix, či nejaký úmysel tento druhý najväčší chemický závod v SR zlikvidovať?
linky 6 a 8 sa zlúčia do jedinej linky, pričom sa ušetria aj nejaké spoje, linka 18 sa zruší úplne a obmedzenie bdue po 19-tej hodine. Na prievidzký spôsobe to bude už asi len krúženie 50 a 51. Výkony MHD idú o 15% dole.
Všetko toto je zaujímavé najmä preto, že:
1. klesli náklady v dôsledku zaradenia nových busov, čím sa ušetrili nie malé peniaze
2. zvýšilo sa cestovné - čo s ohľadom na bod 1. nemalo žiadnu logiku, akurát to "posilnilo" bod 3:
3. úbytok cestujúcich v dôsledku zvýšeného cestovného, väčšej tlačenky v krátkych busoch v špičke
4. absencia ďalších progresínych krokov a lá TN či BB (nástup ďalšími dverami, mesačník...)
Opäť bude centrum plnšie automobilov, mesto bude s tým mať zase výdavky, ale MHD bude len stagnovať. Kde je rok 2002 a tie super intervaly, plné kĺbaky na L3,5,10...toto si musí mesto uvedomiť, že toto by malo byť cieľom a nie plné ulica zaparkovaných aút.
kvorka
a) po 19:30 už nepremáva v PD žiadna linka, okrem 50 a 51 a účelové spoje do Bane Cígeľ (nerátam nejaké dojazdy liniek na trase)
b) nosné linky 10,11,40,44 sú zredukované na prevádzkový čas 06:30 - 19:30
c) všetky spoje pred 05:00 ráno sú zrušené
Z jednej z najlepších prevádzkom MHD sa razom stáva vidiecka, a to aj napriek nákupu nových vozidiel a zniženiu nákladov - prečo asi? Ľudia sa v krátkych busoch v špičke tlačia, cestovné šlo hore tak menej cestujú, a znížením ponuky každý, kto nebude chcieť krúžiť po celom meste na L50/51 pôjd epešo alebo taxíkom. Nádherný klinec do PD MHD. ?