Neviem či si to prehliadol, ale už v BA diskusii bolo asi týždeň-dva skonštatované, že nie je možné porovnávať spotrebu vysokopodlažného, low-entry a plne nízkopodlažného vozidla. O to zvlášť, ak v PD je jeden na naftu a iný na CNG.
Tak v tom prípade má nižšiu spotrebu SOR. Čo sa týka ako nafty, tak aj emisií. Tieto nové SORky už celkom vylepšili a čo sa týka menšej spotreby nafty, vďačí tomu SOR hlavne ľahkej karosérii.
Tak Citelis má nádrže o objeme 1240 litrov, ale sú to automaty, takže majú väčšiu spotrebu. SORky majú cca 200 litrovú nádrž a spotrebu cca 20-23 litrov. Takže môj názor? Netuším ? ale tak myslím si, že dlhšie vydrží Citelis.
Petto: Čo sa týka sedadiel v nízkopodlažnej časti u Citelisov v PD je to tak že 12m má 8 pevných a dve sklápateľné a 10.5m má len jedno sedadlo v nízkopodlažnej časti - všetky ostatné sú na vyvýšenej časti.
koľko rokov sa vlastne nezvýšilo cestovné v MHD PD? Na TA3 som to číslo prepočul. Tiež tam niekto zo SAD PD hovoril aj o optimalizácií liniek jednou vetou iba stručne.
No však, a ja som napísala niečo iné ? SOR predtým nevyrábal autobusy, ale všeliake opravy traktorov robil a takéto podobné veci. A vtedy sa to prekladalo /Sdružení Oprav a Rozvoje/. Po 91. si firma názov SOR nehala, ale už sa neprekladá do ničoho. Je to proste iba SOR.
draxter