Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #1197:
v prvom rade by sa to malo robiť na základe prieskumu a nie od stola. V druhom rade sú v PD stále silné prepravné prúdy po trasách liniek 3,10,11,15. Linky 50 a 51 ako "vymetáky" celého mesta majú svoj zmysel, lenže niekedy kapacitne nepostačujú a majú pridlhú trasu. Takže určite treba kompromis, tiež počas dňa vídavam prázdne busy, ale skúr v sedle dopoludnia ako večerom. Možno by stálo za úvahu odstrániť súbehy a zaviesť lepší preklad. Spojenie liniek 6 a 8 nie je zlý nápad, ale zatiaľ sa urobili len tie najhoršie úpravy - zdraženie cestovného a redukcia spojov, naviac hneď po sebe a tak ako popísal kvorka bez racionálneho dôvodu. Veď už jazdia nové busy a plyňáky.
Reply on: kvorka #1196:
možno by sa hodila úprava linkovania zlúčením liniek, skrátením, nahradením liniek, presunutím výkonov tam kde to je potreba a kde je dopyt, odtiaľ, kde dopyt nie je. Inak počet 12m autobusov je fakt žalostný a určite by si MHD v PD zaslúžila viac 12m.

P.S.: Neviete niekto, že čo/kto skutočne stojí za problémami NCHZ? http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/nchz-maju-platit-miliony-za-kartel.html v tomto článku sa píše, že tu zas figuruje J&T, ktoré vyhlásilo tender kde vyhrala cyperská firma Disor. Jedná sa o nejaký kix, či nejaký úmysel tento druhý najväčší chemický závod v SR zlikvidovať?
Reply on: brefos #1195:
linky 6 a 8 sa zlúčia do jedinej linky, pričom sa ušetria aj nejaké spoje, linka 18 sa zruší úplne a obmedzenie bdue po 19-tej hodine. Na prievidzký spôsobe to bude už asi len krúženie 50 a 51. Výkony MHD idú o 15% dole.

Všetko toto je zaujímavé najmä preto, že:
1. klesli náklady v dôsledku zaradenia nových busov, čím sa ušetrili nie malé peniaze
2. zvýšilo sa cestovné - čo s ohľadom na bod 1. nemalo žiadnu logiku, akurát to "posilnilo" bod 3:
3. úbytok cestujúcich v dôsledku zvýšeného cestovného, väčšej tlačenky v krátkych busoch v špičke
4. absencia ďalších progresínych krokov a lá TN či BB (nástup ďalšími dverami, mesačník...)

Opäť bude centrum plnšie automobilov, mesto bude s tým mať zase výdavky, ale MHD bude len stagnovať. Kde je rok 2002 a tie super intervaly, plné kĺbaky na L3,5,10...toto si musí mesto uvedomiť, že toto by malo byť cieľom a nie plné ulica zaparkovaných aút.
Reply on: no.ev.di. #1186:
Neviem či si to prehliadol, ale už v BA diskusii bolo asi týždeň-dva skonštatované, že nie je možné porovnávať spotrebu vysokopodlažného, low-entry a plne nízkopodlažného vozidla. O to zvlášť, ak v PD je jeden na naftu a iný na CNG.
Reply on: no.ev.di. #1190:
Tak v tom prípade má nižšiu spotrebu SOR. Čo sa týka ako nafty, tak aj emisií. Tieto nové SORky už celkom vylepšili a čo sa týka menšej spotreby nafty, vďačí tomu SOR hlavne ľahkej karosérii.
Reply on: Quinny #1189:
hej, ale mám skôr na mysli naftový 10.5 Citelis a naftový 10.5 SOR. Ako by obstáli v tomto porovnaní.
Reply on: no.ev.di. #1188:
Ale musíš brať ohľad na to, že Citelis je CNG, tam je to úplne inak. Neviem či tam sa spotreba neudáva v kg.
Reply on: Quinny #1187:
10.5m Citelis má 1240L nádrž a 10.5 SOR má o 1000L menšiu nádrž? Sa mi nejako nezdá.
Reply on: no.ev.di. #1186:
Tak Citelis má nádrže o objeme 1240 litrov, ale sú to automaty, takže majú väčšiu spotrebu. SORky majú cca 200 litrovú nádrž a spotrebu cca 20-23 litrov. Takže môj názor? Netuším ? ale tak myslím si, že dlhšie vydrží Citelis.
Chcem sa Vás opýtať jednu vec. Na jedno plné natankovanie nádrže vydrží dlhšie jazdiť SOR 10.5 alebo Citelis 10.5?
Reply on: draxter #1184:
B952, preklep
Vie mi niekto povedať či pri tých reklamách na zadných čelách B053 boli tentoraz urobené výrezy pre číslo linky?
Reply on: poiiii #1182:
No ak si tam bol, tak mi povedz, čo tam vyzerá ako na JRD?
Reply on: S499.1023 #1181:
neviem, čo je momotek a bol som tam
Reply on: poiiii #1175:
Si tam niekedy bol, momotek?
Petto: Čo sa týka sedadiel v nízkopodlažnej časti u Citelisov v PD je to tak že 12m má 8 pevných a dve sklápateľné a 10.5m má len jedno sedadlo v nízkopodlažnej časti - všetky ostatné sú na vyvýšenej časti.
Reply on: Quinny #1177:
Ja len, že preklad a skratka sú dve rozdielne veci. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.