Ikarusy 280 boli prvými kĺbovými vozidlami v považskobystrickej MHD. Ich výrobcom bola maďarská továreň na karosérie a autobusy Ikarus Budapešť. Dodávali sa v dvoch vyhotoveniach - mestská štvordverová niesla označenie 280.08, linková dvojdverová mala označenie 280.10.
Technické parametre
Dĺžka
16500 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3160 mm
Výška podlahy
940 mm
Počet dverí
4 (280.08)
2 (280.10)
Počet miest na sedenie
37+1
Počet miest na státie
104
Celkový počet miest
141+1
Pohotovostná hmotnosť
12500 kg
Celková hmotnosť
22500 kg
Motor
RÁBA-MAN D 2156 MT6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom
Trojnápravové vozidlo zostavili z ťažnej časti a prívesu spojených guľovým čapom. Stredná náprava bola hnacia s planétovými prevodmi. Posledné dodávky mali motor preplňovaný turbodúchadlom. Odpruženie vozidla bolo vzduchové, brzdný systém využíval dvojokruhovú vzduchotlakovú brzdu, motorovú brzdu a parkovaciu ručnú brzdu. Samonosná karoséria bola celozvarovaná z oceľových profilov a zvonku oplechovaná. Sedadlá s penovou výplňou pokrýval koženkový poťah. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečovali skladacie dvere s elektropneumatickým pohonom.
Vyraďovanie a likvidácia
Posledné prevádzkové Ikarusy 280.08 SAD Trenčín dojazdili po zmene dopravcu v septembri 2006.
Prečíslované evidenčné čísla
1.
2.
3.
4.
5.
PX 96-46
PB-467AS
RK 56-27
RK 56-27
PX 96-46II
PX 70-19II
PB-439AS
BKA 44-18
PX 76-48II
PB-468AS
PX 77-44
IL-269AT
4514
1989 - 1996
349
1996 - 2003
PB-682AAII
od 2003
4878
PX 50-12II
PB-182AM
1879II
do 1996
PB-682AA
od 1996
1894II
do 1998
PB-835AD
PB-911AG
od 1998
2882II
do 1998
PB-205AI
od 1998
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.