Okrem autobusov štandardnej dĺžky zakúpila v roku 2006 považskobystrická Mestská dopravná spoločnosť aj šesť veľkokapacitných kĺbových autobusov Karosa B 961E.
Polosamonosnú karosériu článkového autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Predný a zadný článok spojili kĺbom, motor umiestnili v zadnej časti vozidla pod podlahou. Bočné oplechovanie a okná osadili technológiou lepenia. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štvoro dvojkrídlových výsuvných elektropneumaticky ovládaných dverí s dopytovým ovládaním.
V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom. Oproti druhým dverám umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nástup do zvýšenej zadnej časti uľahčili pri tretích dverách štyrmi schodmi s menšou výškou oproti trom vyšším pri zadných dverách. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvoma výklopnými stropnými klapkami a piatimi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi. Vyhrievanie vyriešili nezávislým kúrením Eberspächer Hydronic 30.
Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.
Úpravy
V roku 2012 dostali niektoré autobusy na bočnice nálepky s logom spoločnosti MDS a kontaktnými informáciami.
Na jar 2013 dostali niektoré vozidlá vnútorný LCD displej firmy Bustec pre zobrazovanie informácií o trase spoja a tiež pre reklamné účely. V roku 2014 pribudlo v niektorých vozidlách Wi-Fi pripojenie k internetu, ktoré bolo realizované v spolupráci so spoločnosťou See&Go.
Prevádzka
Autobusy boli sprevádzkované v septembri 2006 po prevzatí prevádzkovania MHD v Považskej Bystrici spoločnosťou MDS a nasadzované sú na najvyťaženejšie spoje liniek považskobystrickej MHD.
Vyraďovanie a likvidácia
Prvé dve vozidlá Karosa B 961E boli vyradené koncom mája 2018, avšak bez náhrady novými vozidlami porovnateľnej kapacity. Ďalšie tri vozidlá vyradili v lete 2019. Posledné vozidlo dojazdilo krátko nato v závere septembra 2019.