VozidláAutobusy › Iveco Crossway LE 12M

Iveco Crossway LE City 12M Hybrid

Úvod

Koncern Iveco Bus v roku 2022 rozšíril úspešný modelový rad Crossway Low Entry aj o verzie s tzv. mild-hybridným pohonom, pri ktorých naftový alebo CNG motor doplnil malý rekuperačný elektromotor s vysokoenergetickým LTO akumulátorom. Oproti klasickým naftovým alebo CNG autobusom ponúkali mild-hybrid verzie úsporu pohonných hmôt (o cca 15 %) a nižšie emisie CO2. Hybridné autobusy Crossway LE boli sériovo vyrábané od roku 2023 v závode vo Vysokom Mýte.

Dopravný podnik mesta Považská Bystrica zakúpil do svojho vozidlového parku MHD pôvodne predvádzacie vozidlo Iveco Crossway LE City 12M Diesel Hybrid. Neskôr zakúpil aj vozidlo s naftovým motorom, ktoré tiež pôvodne slúžilo výrobcovi ako prezentačné.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway LE City 12M Diesel Hybrid AA-761FL 2023 2024 1
2. Iveco Crossway LE City 12M Diesel PB-280CG 2023 2024 1
Spolu 2023   2

Technické parametre

Dĺžka 12050 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3300 mm (Mild hybrid)
3140 mm (diesel)
Výška s klimatizáciou 3205 mm (diesel)
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
Rázvor 6030 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 36 + 1
Počet miest na státie 47 (Mild hybrid)
61 (diesel)
Celkový počet miest 83 + 1 (Mild hybrid)
97 + 1 (diesel)
Pohotovostná hmotnosť 12000 kg (Mild hybrid)
11375 kg (diesel)
Celková hmotnosť 18700 kg (Mild hybrid)
18000 kg (diesel)
Kapacita trakčnej batérie 1 kWh (Mild hybrid)
Motor FPT Industrial Cursor 9 F2CGE612B, Euro 6E, naftový radový 6-valec + elektromotor 48 V (Mild hybrid)

FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6E, HI-eSCR systém, naftový 6-valec s priamym vstrekovaním (diesel)
Výkon motora 265 kW / 2200 rpm (Cursor) + 25 kW (elektromotor)
210 kW / 2500 rpm (Tector)
Objem motora 8710 cm3 (Cursor)
6728 cm3 (Tector)
Krútiaci moment motora 1600 Nm / 1200 rpm
(Cursor)
1000 Nm / 1250 - 1600 rpm
(Tector)
Maximálna rýchlosť 85 km/h s obmedzovačom rýchlosti
Prevodovka Voith Diwa NXT 867.8, automatická, 7-stupňová, s integrovaným retardérom a rekuperačnou jednotkou (Mild hybrid)
Riadenie RB Servocom, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Iveco RI 75, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor MC17X, hypoidná s jednoduchou redukciou
Pneumatiky 275/70 R 22.5
Klimatizácia Thermo King Athenia MkIII

Fotografie

Prevádzka

Hybridný autobus bol do premávky na linkách považskobystrickej MHD zaradený 6. februára 2024. Naftové vozidlo bolo najskôr od výrobcu zapožičané a prevádzkované na linkách MHD od 30. septembra 2024, do vozidlového parku DPMPB bolo zaradené v decembri 2024.

Katalóg vozidiel

AA-761FL

PB-280CG

Legenda a štatistika

AA-761FLnevyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.