Úvod

Autobus Karosa B 952 s normálnou výškou podlahy je nástupcom mestského autobusu Karosa B 932E. V Karose Vysoké Mýto sa vyrábal v rokoch 2002 - 2006. Podstatnou zmenou oproti typu B 932 je použitie nového výrobného postupu. Zostavený skelet autobusu je ošetrený kataforézou proti korózii, čo umožnilo predĺžiť životnosť autobusu na 12 rokov.

Pre novozámockú MHD bol pôvodne zakúpený jeden autobus tohto typu, ktorý neskôr doplnilo ešte jedno jazdené vozidlo z Levíc.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 952 NZ-716BM 2004 2004 2022 1
2. Karosa B 952 NZ-715BM 2004 2018 2020 1
Spolu 2004   2

Technické parametre

Dĺžka 11320 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 790 mm vpredu
890 mm vzadu
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 68
Celkový počet miest 99 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10200 kg
Motor Iveco Cursor F2BE 1682D (EURO 3), radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora 180 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1080 - 1500 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná
Nápravy predná: LIAZ
zadná: Meritor U167E
Pneumatiky 275/70 R22.5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi.

Prevádzka

Prvý autobus bol sprevádzkovaný v roku 2004 a druhé jazdené vozidlo z Levíc až v roku 2018.

Vyraďovanie a likvidácia

Ako prvé bolo vyradené vozidlo NZ-715BM, ktoré bolo v lete 2020 preradené do prevádzky Arriva Nitra, kde vypomáhalo na linkách nitrianskej MHD. Začiatkom roka 2022 bolo vyradené aj vozidlo NZ-716BM.

Katalóg vozidiel

NZ-716BM

NZ-715BM

Legenda a štatistika

NZ-716BMvyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.