imhd.sk
Nové Zámky
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Tarifa
Prepravný poriadok
Kontakty na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Oblačno
0 °C
sk
English
Nové Zámky
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Tri pozemné lanovky v Lisabone (21.6.2011)
Pozemná lanovka Lavra je najstaršou na svete - sprevádzkovaná bola v roku 1884
Pôvodne lanovka fungovala na gravitačnom princípe
Lanovka je dlhá 150 metrov a má stúpanie 25 %
Lanovka má rovnaký rozchod ako lisabonské električky - 900 mm
Lanovka bola elektrifikovaná v roku 1915
Lanovka prekonáva výškový rozdiel 43 metrov
Vozeň #1 lanovky
Lanovka v 126. roku prevádzky
Tichý vozeň lanovky z roku 1914
Horná stanica lanovky Lavra
V roku 2010 boli na lanovke používané 96-ročné vozne z roku 1914
Pozemná lanovka Glória začala jazdiť v roku 1885, najskôr na báze protiváhy, neskôr (1892) na parný pohon a nakoniec od roku 1914 sú poháňané elektrinou
Zberač elektrickej energie
Trať lanovky Glória je dlhá 265 metrov
Dolná stanica lanovky Glória je v blízkosti turistického informačného centra a železničnej stanice
Míňajúce sa vozne lanovky s rozchodom 900 mm
Pozemná lanovka Ascensor da Bica začala premávať v roku 1892 na vodný pohon, od roku 1896 na parný pohon a od roku 1914 na elektrický pohon
Vozeň lanovky z roku 1926 dostal zaujímavý šat
Interiér vozňa lanovky z roku 1926
Útroby lanovky pod ulicou
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie