imhd.sk
Nové Zámky
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Tarifa
Prepravný poriadok
Kontakty na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Polojasno
-3 °C
sk
English
Nové Zámky
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Železnica v Postojnskej jaskyni (5.2.2025)
Železnica v Postojnskej jaskyni funguje od roku 1872, čo z nej robí najstaršiu zdokumentovanú železnicu v jaskyni na svete
Turistov po 3,7 km dlhej trati s dvoma slučkovými obratiskami prepravujú pomerne dlhé vlaky
Celá trať je s výnimkou slučiek na oboch koncoch dvojkoľajná a má rozchod 620 mm
Výstupište v jaskyni, kde začína prehliadkový okruh pre návštevníkov a tiež slučka pre vlaky
Postojnská jaskyňa je horizontálna, takže je tu možná prevádzka vlakov
Nástupište na konci prehliadkového okruhu
Nástupište na konci prehliadkového okruhu
Pôvodná trasa železnice nezahŕňala otáčanie vlakov v slučke; to bolo doplnené razeným tunelom v dĺžke 422 metrov až v rokoch 1964 - 1967
Železnica prechádza bohatými aj menej zdobenými priestormi jaskyne
Konečná stanica vlakov sa nachádza nad podzemným korytom rieky Pivka, ktorá vytvorila aj ďalšie priestory v jaskyni
Pôvodne na pohon vlakov musela stačiť ľudská sila, od roku 1923 to už boli benzínové lokomotívy, ktoré napokon od roku 1956 nahradili batériové
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie