Nevýhodou prototypu však bol jeho nemoderný, na tú dobu už takmer zastaralý dizajn, ktorý sa podobal na autobusy SOR radu BN zo začiatku storočia. Autobusy typu NB 18 mali potenciál stať sa novou hnacou silou československej mestskej dopravy – čo sa im v konečnom dôsledku aj podarilo – a preto potrebovali modernejší a nadčasovejší dizajn.
Vyrobiť kus, ktorý spĺňal podmienku modernejšieho vzhľadu, sa libchavskej spoločnosti podarilo v roku 2008. Autobus SOR NB 18 s výrobným číslom 002 bol od začiatku roka 2009 zapožičiavaný do rôznych prevádzok v Česku, ktoré si ho mohli vyskúšať v ostrej prevádzke. V máji bol dokonca na skúške aj v Bratislave, kde sa pozitívne skúsenosti z testovania napokon pretavili do zákazky na prvú sériu autobusov SOR NB 18 City v celkovom počte 80 kusov.
Ešte predtým, vo februári 2009, začalo premávať prvých 9 sériovo vyrobených mestských autobusov radu NB 18 City s výrobnými číslami 004 až 012 – a to práve v Nitre. Tie zostali v premávke až do konca roku 2021, keď boli autobusy napokon dlhodobo odstavené a postupne vyradené.
Úspech zožal aj kus s výrobným číslom 003, ktorý niesol špecifické typové označenie NC 18. Vyznačoval sa prímestským interiérom a trojicou dverí namiesto štandardnej mestskej päťky. Ten začal jazdiť v decembri 2008 v okolí Pardubíc.
V rozmedzí od posledných mesiacov roka 2008 do začiatku roka 2022 bolo vyrobených viac ako 900 kusov typu SOR NB/NC 18. Poslednú sériu z roku 2021 si objednala spoločnosť Transdev pre účely prevádzky mestskej hromadnej dopravy v Nitre. Pätnásťkusová dodávka s výrobnými číslami 897 až 911 prišla do Nitry v decembri a na pravidelné linky postupne vyrazila začiatkom januára 2022. Cena jedného vozidla bola 298 557 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR NB 18 City | 301 – 315 | 2021 | 2022 | — | 15 |
Spolu | 2021 | 15 |
Dĺžka | 18750 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 2900 mm |
Výška s klimatizáciou | 3110 mm |
Výška podlahy | 340 mm |
Rázvor | 6180 mm a 6570 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 44 + 1 |
Počet miest na státie | 98 |
Celkový počet miest | 142 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 16690 kg |
Motor | FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 |
Výkon motora | 243 kW / 2000 rpm |
---|---|
Objem motora | 8710 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1400 Nm / 1200 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom |
Riadenie | RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou |
Pneumatiky | 285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R 22,5 (stredná a zadná náprava) |
Klimatizácia | 2x Eberspächer AC 520 |