Koncom roku 1991 boli do Nitry dodané aj prvé sériovo vyrábané kĺbové mestské autobusy značky Karosa. Išlo o dve Karosy B 741. Odvodené boli od medzimestskej verzie C 744, ktorá sa začala vyrábať v druhej polovici 1980-tych rokov. Pre cestujúcich boli Karosy B 741 pohodlnejšie, pretože v nich bolo v zime teplo, mali pohodlné sedadlá a ich motor bol tichý. V roku 2003 bola zakúpená jedna zgenerálkovaná Karosa B 741 od firmy Rošero. V rokoch 2007 - 2008 bolo na preklenutie nedostatku kĺbových vozidiel prenajatých niekoľko kusov Karos B 741 z Čiech a Banskej Bystrice.
Prvé dva autobusy boli dodané v klasickom červeno-bielom laku. Autobusy po generálnej oprave boli v celobielom nátere, podobne ako ostatné generálkované a novododané autobusy ostatných typov v tom čase. Sedadlá a tyče v interiéri boli po generálke modrej farby. Cestujúci mohli vstupovať štyrmi dvojkrídlovými dverami otvárajúcimi sa smerom von. Prvé a posledné dvere boli užšie ako ostatné. Dvere boli ovládané elektropneumaticky z miesta vodiča; pri každých dverách boli dva schody. Podlaha bola po celej dĺžke voza rovná, len sedadlá umiestnené nad priestorom motora boli vyvýšené. V nástupnom priestore oproti obom stredným dverám bol priestor pre kočíky. Karoséria bola polosamonosnej konštrukcie spojená z desiatich povrchovo upravených panelov.
Úpravy
Prvý z dvoch dodaných autobusov sa podrobil v roku 2003 generálnej oprave vo firme Rošero. Pri tejto oprave bol podstatne zmenený vonkajší vzhľad autobusu. Vozidlo dostalo nové predné a zadné čelo po vzore Karos radu 950. Nad harmoniku bola umiestnená biela strieška a na kolesá boli dosadené biele puklice. Kompletne bol opravený aj interiér vozidla. Rovnakou opravou prešla pred zakúpením aj tretia dodaná Karosa B 741. Koncom roku 2003 dostali zgenerálkované vozidlá elektronické linkové tabule R&G Mielec.
Prevádzka
Karosy B 741 boli vypravované na všetky linky, kde boli potrebné kĺbové vozidlá.
Vyraďovanie a likvidácia
Väčšina vozidiel bola vyradená v roku 2009, zgenerálkované vozidlá dojazdili v pravidelnej premávke v roku 2010 a neskôr slúžili už len ako prevádzková záloha. Ako posledný bol začiatkom roka 2012 vyradený autobus 137AP.