Karosa C 954.1360 v šate Veolia Transport
Karosa C 954E.1360 v pôvodnom stave
Karosa C 954E.1360 v bielom nátere
Karosa C 954E.1360 vo farbách Arriva

Úvod

Linkové autobusy Karosa C 954 so štandardnou výškou podlahy pre prímestskú dopravu vyrábala Karosa Vysoké Mýto v rokoch 2001 až 2006 ako súčasť modelového radu Karosa 950. Pôvodný typ C 954 bol v roku 2003 inovovaný na typ C 954E.

Na obnovu prestárnutého vozidlového parku bolo zakúpených medzi rokmi 2001 - 2005 celkom 17 vozidiel tohto typu. Na prelome rokov 2014 a 2015 boli zakúpené ešte 4 ojazdené vozidlá od dopravcov Slovak Lines, BDS - BUS a SAD Liorbus.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 954.1360 NR-701BO, NR-702BO, NR-703BO, NR-704BO, NR-705BO 2001 2001 2010 – 2017 5
2. Karosa C 954.1360 NR-686BP 2001 2001 2018 1
3. Karosa C 954.1360 NR-937BX, NR-938BX 2002 2002 2018 2
4. Karosa C 954.1360 NR-449DM, NR-755CD 2003 2003 2019 2
5. Karosa C 954.1360 NR-897CD 2003 2003 2020 1
6. Karosa C 954E.1360 NR-355DF, NR-356DF, NR-357DF, NR-358DF, NR-359DF, NR-415EX 2005 2005 2021 6
7. Karosa C 954E.1360 NR-952HO, NR-386HO, NR-042HP, NR-319HT 2003 – 2004 2014 – 2015 2019 – 2020 4
Spolu 2001 – 2005   21

Technické parametre

Dĺžka 11990 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 49+1
Počet miest na státie 39
Celkový počet miest 88+1
Pohotovostná hmotnosť 11000 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor Iveco Cursor F2BE 1682G, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, Euro III, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora 228 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5PS120R, manuálna, 5-stupňová (1. - 5. séria)
ZF 6 S 1600, manuálna, 6-stupňová (6. - 7. séria)
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické
Nápravy predná: LIAZ, tuhá
zadná: Meritor U167E, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu dvojkrídlových výsuvných elektropneumaticky ovládaných dverí. Vo vozidlách typu C 954E.1360 osadili bočné okná technológiou lepenia. V interiéri osadili na zvýšenej podlahe pre cestujúcich nesklopné čalúnené sedadlá v usporiadaní 2 + 2. Nad sedadlami umiestnili koše na príručnú batožinu. Oproti druhým dverám umiestnili priestor pre kočík. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou s ochrannými hliníkovými lištami na hranách. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich zadnou presklenou stenou a bočnými dvierkami. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi Parabus, zadným výklopným vetrákom a dvomi stropnými elektrickými ventilátormi. Vyhrievanie vyriešili nezávislým kúrením Eberspächer Hydronic 30.

Úpravy

Niektoré vozidlá boli vybavené optickým LED informačným systémom firmy R&G. Počas stredných opráv boli niektoré vozidlá prelakované do bielého náteru s červeným a sivým pruhu, neskôr do korporátneho náteru Veolia.

Prevádzka

Vozidlá sa objavovali na všetkých linkách dopravcu v okolí Nitry, Zlatých Moraviec a Topoľčian.

Vyraďovanie a likvidácia

Prvé vozidlo bolo odstavené a následné vyradené po požiari v roku 2009. Zvyšné vozidlá boli z dôvodu plnenia zmluvy s NSK vyradované v priebehu rokov 2017 - 2021.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
NR-449DMod 2006NR-754CD2003 - 2006

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.