VozidláAutobusy prímestských liniek › Irisbus Arway 12,8M

Irisbus Arway 12,8M v pôvodnom stave
Irisbus Arway 12,8M po prelakovaní

Úvod

Diaľkový autobus Irisbus Arway 12,8M pre kratšiu diaľkovú dopravu pochádza z produkcie vysokomýtskej továrne Iveco Czech Republic (pôvodne Karosa). Rad autobusov Arway bol nástupcom autobusov Karosa radu 900 a na trh prišiel v roku 2006. Vyrábal sa v dĺžkach 10,6, 12 , 12,8 a 15 m v roku 2014 ho nahradil inovovaný rad Iveco Crossway PRO s motormi Euro 6.

Dopravca pre potreby diaľkových liniek zakúpil jedno vozidlo tohto typu v roku 2008.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Arway 12,8M NR-132EJ 2007 2008 2023 1
Spolu 2007   1

Technické parametre

Dĺžka 12742 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3395 mm
Výška podlahy 860 mm
Rázvor 6965 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 55+1
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor FPT Industrial Cursor 8, Euro 4, vodou chladený preplňovaný radový šesťvalec
Výkon motora 243 kW
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1500 Nm / 1125 - 1550 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 1600, manuálna, 6-stupňová
Nápravy predná: Irisbus RI75, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor U176E, hnacia, s jednostupňovou redukciou

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového vysokopodlažného autobusu zhotovili z oceľových profilov. Predné čelo a strechu, zhotovené z oceľových výliskov, pripevnili k skeletu technológiou zvárania. Bočné plechy a zadné čelo ku karosérií pripevnili technológiu lepenia. Antikoróznu ochranu karosérie zabezpečili kataforéznym kúpeľom. Naftový motor Iveco Cursor umiestnili pod podlahou v zadnej časti vozidla. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky ZF. Nástup a výstup cestujúcich umožnili dvojicou jednokrídlových dverí. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia.

Vozidlá vybavili polohovateľnými sedadlami s textilným poťahom v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Bočnice, strop a deliace priečky vyhotovili z laminátových panelov. Nad sedadlá pre cestujúcich umiestnili police s pevným dnom, určené pre príručnú batožinu. Prepravu rozmernejšej batožiny umožnili v batožinovom priestore pod podlahou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou žiarivkových svietidiel zapustených do obloženia stropu a nastaviteľným individuálnym osvetlením nad každou dvojicou sedadiel. Prídržné tyče vyhotovili v sivej farbe. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich čiastočne uzavretou kabínkou.

Vetranie interiéru zabezpečili dvojicou strešných vetrákov. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým kúrením. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky.

Úpravy

Vozidlo bolo v roku 2015 prelakované do bieleho náteru. V roku 2017 bolo dovybavené optickým informačným systémom R&G Mielec.

Prevádzka

Spočiatku sa vozidlo objavovalo hlavne na diaľkových a zmluvných linkách dopravcu. Po útlme diaľkovej a zmluvnej dopravy začal dopravca vozidlo využívať na prímestských linkách v okolí Nitry.

Katalóg vozidiel

NR-132EJ

Legenda a štatistika

NR-132EJvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.