Úvod

Národný podnik Karosa Vysoké mýto začal v roku 1981 sériovú výrobu medzimestského autobusu Karosa C 734, ktorý predstavoval základný model Karosy radu 700. Bol to dvojdverový autobus v linkovom prevedení s manuálnou prevodovkou určený najmä na prímestské linky. Niekoľko vozidiel bolo v Nitre postupne zaradených aj na mestskú dopravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 734.00 NRA 09-19 1985 1985 2002 1
2. Karosa C 734.20 NRA 16-49 – NRA 16-51 1986 1986 1990. roky – 2004 3
3. Karosa C 734.20 NRA 24-42 1988 1988 2007 1
4. Karosa C 734.1345 NR-572CV 1995 2009 2012 1
Spolu 1985 – 1995   6

Technické parametre

Dĺžka 11055 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 45+1
Počet miest na státie 27
Celkový počet miest 72+1
Pohotovostná hmotnosť 9600 kg
Celková hmotnosť 15440 kg
Motor LIAZ ML 635, naftový vodou chladený šesťvalec s priamym vstrekovaním (C 734.00)
LIAZ ML 636, naftový vodou chladený šesťvalec s priamym vstrekovaním (734.20)
Renault MIHR 062045 A/3, Euro 1, naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním (734.1345)
Výkon motora 148 kW / 2100 rpm (ML 635)
152 kW / 2000 rpm (ML 636)
Objem motora 11946 cm3 (LIAZ)
9840 cm3 (Renault)
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka Praga 5P 80, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Samonosná karoséria bola postavená na oceľovom ráme a zvonka oplechovaná. Strop a bočnice interiéru boli pokrylé umakartom, podlaha gumou. Sedadlá mali textilný poťah a boli umiestnené v usporiadaní 2 + 2. V bočnici umiestnili sa nachádzalo dvojo úzkych dvojkrídlových dverí s elektropneumatickým ovládaním. Vodiča od priestoru pre cestujúcich oddeľovala presklená priečka. Vykurovanie interiéru zabezpečil naftový agregát a teplovzdušné radiátory, vetranie poskytli stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vyfarbenie vozidiel bolo štandardne modro-biele.

Úpravy

Autobus 572CV dostal počas prevádzky v Nitre optický informačný systém firmy R&G Mielec.

Prevádzka

Autobusy sa vzhľadom na svoje linkové prevedenie uplatnili najmä na menej vyťažených linkách.

Vyraďovanie a likvidácia

Pôvodné nitrianske Karosy C 734 boli vyradené do roku 2007, neskôr v roku 2009 bolo zaobstarané ešte jedno ojazdené vozidlo, ktoré z MHD Nitra vyradili v roku 2012.

Katalóg vozidiel

NR-756AV

NR-755AV NR-744AV NR-754AV

NR-296BE

NR-572CV

Legenda a štatistika

NR-756AVvyradené vozidlo: 6 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
NRA 09-19 NR-756AV  
NRA 16-49 NR-755AV  
NRA 16-50 NRA 33-44 NR-744AV 
NRA 16-51 NR-754AV  
NRA 24-42 NR-296BE  

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.