Národný podnik Karosa Vysoké mýto začal v roku 1981 sériovú výrobu medzimestského autobusu Karosa C 734, ktorý predstavoval základný model Karosy radu 700. Bol to dvojdverový autobus v linkovom prevedení s manuálnou prevodovkou určený najmä na prímestské linky. Niekoľko vozidiel bolo v Nitre postupne zaradených aj na mestskú dopravu.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa C 734.00
NRA 09-19
1985
1985
2002
1
2.
Karosa C 734.20
NRA 16-49 – NRA 16-51
1986
1986
1990. roky – 2004
3
3.
Karosa C 734.20
NRA 24-42
1988
1988
2007
1
4.
Karosa C 734.1345
NR-572CV
1995
2009
2012
1
Spolu
1985 – 1995
6
Technické parametre
Dĺžka
11055 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
45+1
Počet miest na státie
27
Celkový počet miest
72+1
Pohotovostná hmotnosť
9600 kg
Celková hmotnosť
15440 kg
Motor
LIAZ ML 635, naftový vodou chladený šesťvalec s priamym vstrekovaním (C 734.00)
LIAZ ML 636, naftový vodou chladený šesťvalec s priamym vstrekovaním (734.20)
Renault MIHR 062045 A/3, Euro 1, naftový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním (734.1345)
Samonosná karoséria bola postavená na oceľovom ráme a zvonka oplechovaná. Strop a bočnice interiéru boli pokrylé umakartom, podlaha gumou. Sedadlá mali textilný poťah a boli umiestnené v usporiadaní 2 + 2. V bočnici umiestnili sa nachádzalo dvojo úzkych dvojkrídlových dverí s elektropneumatickým ovládaním. Vodiča od priestoru pre cestujúcich oddeľovala presklená priečka. Vykurovanie interiéru zabezpečil naftový agregát a teplovzdušné radiátory, vetranie poskytli stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vyfarbenie vozidiel bolo štandardne modro-biele.
Úpravy
Autobus 572CV dostal počas prevádzky v Nitre optický informačný systém firmy R&G Mielec.
Prevádzka
Autobusy sa vzhľadom na svoje linkové prevedenie uplatnili najmä na menej vyťažených linkách.
Vyraďovanie a likvidácia
Pôvodné nitrianske Karosy C 734 boli vyradené do roku 2007, neskôr v roku 2009 bolo zaobstarané ešte jedno ojazdené vozidlo, ktoré z MHD Nitra vyradili v roku 2012.