VozidláAutobusy prímestských liniek › Iveco Crossway LE 10,8M

Iveco Crossway LE Line 10,8M
Iveco Crossway LE Line 10,8M (6. séria)

Úvod

Čiastočne nízkopodlažný autobus Iveco Crossway LE (low-entry) pochádza z produkcie vysokomýtskej továrne Iveco Czech Republic (pôvodne Karosa). Autobus vychádza z vysokopodlažného linkového vozidla Irisbus Crossway vyrábaného od roku 2006 ako nástupcu Karosy radu 900.

Low-entry verzia pre mestskú a prímestskú dopravu bola predstavená v roku 2007. Výhodou je znížená podlaha bez schodov v priestore medzi prvými a druhými dverami. Autobusy Crossway LE vznikli v dĺžkach 12 a 12,8 metra v mestskej trojdverovej a linkovej dvojdverovej verzii, neskôr pribudla aj 10,8- a 14,5-metrová verzia.

Z dôvodu plnenia nového kontraktu s Nitrianským samospravným krajom bolo na prelome rokov 2015 a 2016 zaradených do premávky 30 kusov tohto typu.

V rokoch 2017 - 2019 dopravca Arriva Nové Zámky zaradil ďalších 23 autobusov tohto typu.

V roku 2020 boli dočasne zapožičané 4 autobusy tohto typu od dopravcu Arriva Trnava

V roku 2023 bolo do premávky zaradených 38 autobusov tohto typu, ktoré dopravca Arriva Nové Zámky zakúpil vďaka nenávratnému príspevku z fondov Európskej únie.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway LE Line 10,8M NR-658IE, NR-802IE, NR-841IE, NR-851IE, NR-980IE, NR-026IF, NR-128IF, NR-140IF, NR-153IF, NR-295IF, NR-309IF, NR-404IF, NR-409IF, NR-490IF, NZ-456FM, NZ-460FM, NZ-588FM, NZ-595FM, NZ-619FM, NZ-670FM, NZ-677FM, NZ-707FM, NZ-825FM, NZ-902FM, NZ-276FN, NZ-394FN, NZ-399FN, NZ-724FN, NZ-726FN, NZ-738FN 2015 2015 – 2016 30
2. Iveco Crossway LE Line 10,8M NZ-853FY, NZ-367FZ, NZ-860FZ, NZ-903FZ, NZ-909FZ, NZ-928FZ, NZ-986FZ, NZ-995FZ, NZ-002GA, NZ-006GA, NZ-231GB, NZ-738GB, NZ-862GB 2017 2017 13
3. Iveco Crossway LE Line 10,8M NZ-844GL, NZ-913GL, NZ-375GM 2018 2018 3
4. Iveco Crossway LE Line 10,8M NZ-291GX, NZ-398GX, NZ-630HC, NZ-725HC, NZ-821HC, NZ-936HC, NZ-980HC 2019 2019 7
5. Iveco Crossway LE Line 10,8M TT-312IE, TT-471IE, TT-538IE, TT-755IE 2019 2020 2020 4
6. Iveco Crossway LE Line 10,8M NZ-264IL, NZ-269IL, NZ-271IL, NZ-273IL, NZ-277IL, NZ-281IL, NZ-294IL, NZ-320IL, NZ-326IL, NZ-327IL, NZ-338IL, NZ-340IL, NZ-349IL, NZ-351IL, NZ-353IL, NZ-354IL, NZ-358IL, NZ-617IK, NZ-628IK, NZ-645IK, NZ-656IK, NZ-657IK, NZ-664IK, NZ-673IK, NZ-678IK, NZ-691IK, NZ-692IK, NZ-659IK, NZ-705IK, NZ-708IK, NZ-709IK, NZ-716IK, NZ-717IK, NZ-723IK, NZ-725IK, NZ-728IK, NZ-738IK, NZ-768IK 2023 38
Spolu 2015 – 2023   95

Technické parametre

Dĺžka 10845 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3140 mm
Výška s klimatizáciou 3230 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
Rázvor 4825 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 37 + 1
Počet miest na státie 39
Celkový počet miest 76 + 1
Celková hmotnosť 17900 kg
Motor FPT Industrial Tector 7, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 235 kW / 2200 – 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1250 – 1700 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 1010 BO, manuálna, 6-stupňová
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Pneumatiky 275/70 R 22.5
Klimatizácia Thermo King Athenia

Fotografie

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie z trubkovej konštrukcie, strechu a predné čelo vyrobili z lisovanej ocele, na zadné čelo použili kombinované materiály. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili dvojicu výklopných dverí (predné jednokrídlové, druhé dvojkrídlové) s elektropneumatickým pohonom. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili determálne sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich nepolohovateľné sedadlá Lineo Fix s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 2. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice a strop v interiéri obložili laminovanými panelmi. Na deliacie priečky využili laminát. Pracovisko vodiča oddelili jednoduchou uzatvárateľnou kabínkou. Priestor pre kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti druhým dverám, pri ktorých zároveň osadili manuálnu výklopnú plošinu.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a odsávaním vzduchu v zadnej časti. Vykurovanie riešili štvoricou radiátorov v interiéri a nezávislým kúrením. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili strešnou klimatizačnou jednotkou Thermo King Athenia. Na osvetlenie použili žiarovkové stropné svietidlá. Vozidlá nalakovali do tyrkysovo-krémového Arriva náteru.

Prevádzka

Autobusy premávajú vo všetkých regiónoch kraja. Tieto vozidlá jazdia na linkách s menšími kapacitnými nárokmi.

Vyraďovanie a likvidácia

Po polroku boli v roku 2020 vrátene dopravcovi Arriva Trnava 4 zapožičané autobusy tohto typu.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
NR-851IEdo 2021NR-529LKod 2021

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.